Gå til innhold

[Løst] 4870x2 problemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Temperaturene er på normalt nivå.

Målt med hva? Hvis det kun er core, benytt deg av GPU-z. Tho med det sagt, har hatt 4870 opp i temperaturer hvor støv blir svidd og det lukter brent hår i hele huset uten en eneste feil i verken spill eller tester.

Har Rivatuner, jeg ser temperaturene når jeg spiller.

 

Før jeg fjernet støvet og la på ny kjølepasta, var temperaturen 100-105C når jeg spilte svært krevende spill, etter alt dette, og ghetto mod, så blir det så og si aldri 92C, som er akseptabelt nivå for et kort som 4870x2.

 

GPU nummer 2 (husk dette er X2 kort) blir aldri veldig varmt :)

 

Kan hende det du sier er riktig, ettersom dette kortet er ikke særlig bra bygd, men usikker på hvordan jeg kan sjekke dette, uten å måtte kjøpe/låne et nytt skjermkort. :)

Lenke til kommentar

VRMene tenker jeg på skjermkortet.

Tempen du ser er nok GPU, og IKKE VRMene.

Det jeg frykter er at disse ikke har kontakt med kjøleren eller dårlig kontakt og derved overopphetes.

Du kan stirre på temp måleren til du blir gul og blå, men du vil aldri se at VRMene koker.

Ahh, jeg forstår.

 

Burde jeg da åpne kortet opp og se om jeg skrudd sammen kortet feil?

 

Er ca 1.5-2 måneder siden jeg åpnet den opp og gjorde endringer.

Lenke til kommentar

Sjekk temperaturer med GPU-z.

 

Dog igjen som jeg sa over: VRM's takler temperaturer opp til 126 grader(Ref. svidd støv og brent hår) før kortet automatisk kutter. Veldig mange kjører kortene sine opp mot den temperaturen og har gjort det siden kortet kom ut, fortsatt fungerer det som det skal.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Sjekk temperaturer med GPU-z.

 

Dog igjen som jeg sa over: VRM's tåler temperaturer opp til 126 grader(Ref. svidd støv og brent hår) før kortet automatisk kutter. Veldig mange kjører kortene sine opp mot den temperaturen og har gjort det siden kortet kom ut, fortsatt fungerer det som det skal.

Ønsker dere å se hva GPUZ viser?

 

Uten å spille noe, så får jeg disse tallene:

 

 

GPU0

post-155889-0-01279300-1317326798_thumb.png

post-155889-0-06391800-1317326799_thumb.png

GPU1

post-155889-0-57319100-1317326798_thumb.png

post-155889-0-55585700-1317326799_thumb.png

 

 

Jeg kan prøve å se om jeg kan få tall fra etter jeg har spilt noe, men det er ikke så lett, med tanke på at 50% av gangene så må jeg slå maskinen for at noe skal skje.

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

Hva er maxtemps for core og VDDC under stresstest?(Furmark, Atitool e.l.)

Eller, siden du har problemer med at maskinen låser seg, siste registrerte i logfilen?

Hvilken test da tenkte du på? Er svært mange instillinger jeg kan velge på programmet, litt usikker på hva jeg skal velge..

 

Edit: jeg la merke til en ny ting også, hvis jeg scroller opp og ned, på en nettside, så lager maskinen min den lyden spesifikt til min handling (lyden kommer av seg selv også).

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

En rask måte å teste på er og kjøre samme test som fikk pc'en til å krepere sist :thumbup:

 

post-155889-0-38674300-1317467956_thumb.png

Tror jeg kunne fått litt bedre temp resultater vis jeg hadde hatt på høyere vitfehastighet, istedenfor auto fan :)

 

Så tror det fikset problemet mitt, var vist strømforsyning som sleit litt, og da akkurat når jeg fikk Rise of the samurai og BF3 beta :dontgetit:

 

Jeg føler for å gi noe tilbake, er ikke noe stort, men.

Jeg begynner med førstemann, hvis han ikke er interessert så spør jeg nestemann.

 

Beklager er en fattig student:)

Lenke til kommentar

Før du sier at det er 100% løst så ville jeg ha observert det hele i en uke.

Mange som har brent seg på den der, så ikke ta det for gitt riktig enda.

En ting jeg har latt merke til med den nye PSU, er at hver gang jeg slår på maskinen, så hører jeg en liten gnist lyd fra PSU, er dette unormalt?

 

Edit: Hmm, det samme skjedde igjen, men dette var etter jeg installerte beta drivere, så tror jeg går tilbake og tester igjen.

 

Oppdatering1: Gått tilbake til 11.9 med CAP, måtte ta skjermkortet ut og inn igjen.

 

Nå lyser det iallefall ikke rødt (pga for lite strøm).

Tester spilling seinere, er andre ting jeg trenger dataen til akkurat nå.

 

Oppdatering2: Furmark test gikk bra, ingen problemer, ikke noe rødt lys eller noe.

 

Oppdatering3: Spilte BF3 Beta i ca 20 min, på high settings.

Ikke noe problem da, men fikk rødt lys på skermkortet når den var nesten ferdig å loade neste runde.

Skal prøve noen spill som er litt mer stabile.

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

Tror det kan være lurt å være litt forsiktig med å teste et skjermkort i denne pcen i tilfelle det er noe med hovedkortet som kan gjøre evt skade på skjermkortet (lite sansynlig dog ) så test gjerne skjermkortet du nå har i en annen pc.

 

Kjør gjerne den samme stresstesten og viser det seg at problemet vedvarer så er det nok sannsynligvis et skjermkort problem.

Lenke til kommentar

Tror det kan være lurt å være litt forsiktig med å teste et skjermkort i denne pcen i tilfelle det er noe med hovedkortet som kan gjøre evt skade på skjermkortet (lite sansynlig dog ) så test gjerne skjermkortet du nå har i en annen pc.

 

Kjør gjerne den samme stresstesten og viser det seg at problemet vedvarer så er det nok sannsynligvis et skjermkort problem.

Har dessverre ingen som er villig til å la meg gjøre dette.

Så er nok nødt til å ta sjansen, heldigvis er det et gammelt kort, så hvis det blir ødelagt blir det ikke så mange hundre kroner å betale..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...