Gå til innhold

nf7-s v2.0 nekter å boote.. HELP PLZ!


SirJohn

Anbefalte innlegg

Eg har nett oppgradert pcen min.

 

Abit NF7-s v2.0 (nForce2)

AMD XP2500+ Barton

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

WD S-ATA 120gb SE

 

Hadde fra før:

GeForce4 4200

WD 80gb SE

 

Hadde litt trøbbel med stabiliteten og disk partisjonering i byrjinga og leste derfor manualer og lasta ned eit lass med nye drivere. Etter ein dag med 3 formasjoner, 4 win2k installeringer, masse banning og MYE cola så gjekk den som ein klokke.. :woot:

 

Sånn gjekk den i fleire dager. Eg hadde lest at nf7-s v2.0 ikkje støtta Barton før etter du hadde flasha den, så eg tenkte det hadde vore ein idè.

 

Etter eg hadde flasha biosen med ein sånn AWDFLASH sak (ja flasha fra windows) og restarta ville den ikkje starte..... :cry:

Når eg trykker power on starter viftene å gå men skjermen forblir svart.. Høres ikkje ut som windows lastes heller.....

 

Dette har eg prøvd:

- Clear Cmos (slå av strøm, endre pos fra 1-2 til 2-3 slå på strøm, slå av Strøm og endre tilbake.)

- Clear cmos (Slå av strøm, endre pos, vente 20min, endre tilbake, slå på strøm)

- Tatt ut batteriet ein heil natt + kabelen som går fra psu'en til hk. clear cmos stod på heile tida og.

 

Begynner å bli desperat. Butikken eg kjøpte det av sa at dei anså flashing som ein oppgradering og det var på eiga ansvar, men dei kunne sende det tilbake til abit og få dei til å fikse det på garantien.. Tok vist 10 DAGER

 

Trenge litt hjelp folks :wink:

 

Får se lyst på det, no kan eg skru pcen sammen ein gang til! pc bygging eie jo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja sorry, det heiter vist flahsmenu. :oops: Huska feil.

Kunne liksom ikkje gå inn å sjekke sidan pcen e dau. :shrug:

 

Hmm min ville pokker ikkje kjøre stabilt på 200fsb.

Kva andre settings endra du fra standard oppsettet?

Min dreiv å restarta utan forvarsell og lukka spela min, måtte sette den til standard for å få den til å oppføre seg.

Det var vell derfor eg fekk idèen om å flashe.... :cry:

Første gong eg har prøvd å klokke :woot:

Lenke til kommentar
Er flashing vanligvis farlig? :roll:

Jepp, hvis man overser prosedyren og f.eks. flasher mens systemet er ustabilt eller overklokket, evt. flasher med feil versjon.

 

Det kan også være vanskelig for folk i forum som anbefaler flashing

'medisin', og bedømme hvor detaljert man skal følge opp.

 

Derfor viktig at den enkelte leser prosedyre på egen hånd, og sørger for å laste riktig versjon. Men ok, en gjør neppe samme feilen en gang til.

 

.

Lenke til kommentar
ja har sikkert fucka til med versjonane. Abit sida sux azz. :x

 

jaja, får gå inn med hovedkortet på mandag.

Skal fa*n aldri flashe igjen!

 

Takker for hjelpen :smile:

Abit siden suger ikke nei, det er nok bare du som ikke leser godt nok. Når man skal laste ned bios så står de forskjellige versjonene av NF7 der, og 2.0 står som egen.

Lenke til kommentar
trur ikkje eg kjem til å flashe med det første nei.. :)
Skjønner, og det er faktisk unødvendig dersom man ikke har problemer p.g.a. kjente feil som er retta i ny Bios. Da må du nok evt. gjøre det, og neste gang sitter det perfekt 8)

 

( har man først fått "hetta" for sånt, så kan et hk med dual bios være tingen )

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...