Gå til innhold

Problemer med installasjon Linux Mint 11


KLB

Anbefalte innlegg

Har slitt med å installere Mint på laptopen min. (eldre sak 3 år, med 2gb minne, Pentium M et eller annet). Når jeg booter fra cd, så stopper det bare opp, og ingenting skjer. Windows er borte.

 

Har dere noen enkel måte å hjelpe meg på, evt et annet alternativ til Mint som kan installeres på maskinen på en enkel måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har slitt med å installere Mint på laptopen min. (eldre sak 3 år, med 2gb minne, Pentium M et eller annet). Når jeg booter fra cd, så stopper det bare opp, og ingenting skjer. Windows er borte.

 

Har dere noen enkel måte å hjelpe meg på, evt et annet alternativ til Mint som kan installeres på maskinen på en enkel måte?

 

Laptopen din skulle kunne kjøre Mint uten problemer. Kan du beskrive mer detaljert hva som skjer når du forsøker å boote fra cd?

Lenke til kommentar

Har slitt med å installere Mint på laptopen min. (eldre sak 3 år, med 2gb minne, Pentium M et eller annet). Når jeg booter fra cd, så stopper det bare opp, og ingenting skjer. Windows er borte.

 

Har dere noen enkel måte å hjelpe meg på, evt et annet alternativ til Mint som kan installeres på maskinen på en enkel måte?

 

Laptopen din skulle kunne kjøre Mint uten problemer. Kan du beskrive mer detaljert hva som skjer når du forsøker å boote fra cd?

 

 

Sitter på jobben nå, men sånn ut i fra hukommelsen, så skriver den bare 2 linjer fra Casper et eller annet, og så bare stopper det.

 

Prøvde å boote fra et av de andre alternativene også, men da kjører den en lang prosess, og så bare stopper den, og avslutter siste setningen med mint@mint ~ $

Lenke til kommentar

Har slitt med å installere Mint på laptopen min. (eldre sak 3 år, med 2gb minne, Pentium M et eller annet). Når jeg booter fra cd, så stopper det bare opp, og ingenting skjer. Windows er borte.

 

Har dere noen enkel måte å hjelpe meg på, evt et annet alternativ til Mint som kan installeres på maskinen på en enkel måte?

 

Laptopen din skulle kunne kjøre Mint uten problemer. Kan du beskrive mer detaljert hva som skjer når du forsøker å boote fra cd?

 

 

Sitter på jobben nå, men sånn ut i fra hukommelsen, så skriver den bare 2 linjer fra Casper et eller annet, og så bare stopper det.

 

Prøvde å boote fra et av de andre alternativene også, men da kjører den en lang prosess, og så bare stopper den, og avslutter siste setningen med mint@mint ~ $

 

Det jeg ville gjort er å laste ned mint 11 på ny, kontrollere md5sum, brenne en ny cd og prøve igjen.

Lenke til kommentar

Ny cd brent..... Funker ikke!

 

Står omtrent slik:

 

Loading /casper/vmlinuz..........................................................................................................

Loading /casper/initrd.lz.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Ready.

-

Endret av KLB
Lenke til kommentar

Ny cd brent..... Funker ikke!

 

Står omtrent slik:

 

Loading /casper/vmlinuz..........................................................................................................

Loading /casper/initrd.lz.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Ready.

-

Blir "Ready" stående på skjermen?

Lenke til kommentar

Ja, "Ready" står på skjermen, og streken under blinker.

Ingenting mer skjer.

 

Kanskje det er cdstasjonen som krangler.

Men jeg vil foreslå at du prøver Ubuntu 11.04. Min erfaring er at Ubuntu er mer stabil enn Mint ved booting. Hvis også dette slår feil, er det all grunn til å tro at cdstasjonen kan være grunnen.

Lenke til kommentar

Gjorde et forsøk med Ubuntu også i går kveld, med nesten samme resultat.

Jeg fikk valgt språk på den, og så bare stoppet det opp.

Hadde ikke allverdens tid til å sitte å gruble foran maskinen i går, men skal prøve et par andre ting senere i dag.

Kom gjerne med flere tips. Jeg er ganske grønn på dette her, så jeg er åpen for det meste ;-)

Lenke til kommentar

Har akkurat det samme problemet som KLB når det gjelder min stasjonære datamaskin.

Bruker akkurat samme instalasjonsmetode på den bærbare med å boote fra USB som fungerer utmerket på den bærbare. Men det fungere ikke med den stasjonære.

 

Eneste jeg kan komme på er at harddisken som jeg prøver å instalere på er litt gammel (3 år), men det fungere å installere både windows 7 og XP på den.

Jeg fikk til å instalere ubuntu etter utallige forsøk, da måtte jeg installere det i windows.

Men vil helst ha linux mint siden jeg ikke akkurat er speialist når det kommer til linux.

 

Håper noen av dere klarer å finne ut av hva som er problemet slik at jeg og KBL får linux mint på maskina :)

Lenke til kommentar

Har naa faatt ny harddisk. Har provd aa installere paa nytt, men uten hell. Kom som langt at jeg kunne begynne aa installere linux mint nu.

 

Saa her langt kommer jeg for den ikke kommer seg lengre.

Se bilde i vedlegg.

Trykker fortsett men kommer ikke vidre.

 

(Har ikke norsk tastatur naa i linux, derfor litt rart skrevet)

post-102581-0-08586700-1317153036_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...