Gå til innhold

Gått bygg 1året og tømrer linja 2 året MEN....


ffklover

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har gått TIP 1 året, Bygg 1 året og holder på med 2 året nå(tømrer linja).

Men problemet er det at jeg ikke vil bli tømrer(vet at jeg har drete på leggen nå) likevel. Gjør meg ingenting og sitte på kontor, bak kassa på byggmax eller noe lignende. Men jeg vil ha en bra lønn. Noe som vet hva jeg bør gjøre? Har virkelig ikke lyst og begynne opp igjen på allmenn eller noe :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk samme som deg bare Elektro Gk og så elektro vk1, fullførte det på skolen, men gikk aldri videre som lærling. Kan ikke se for meg å jobbe som håndverker i det hele tatt. Tok 3 året Vg2 på almenfaglig påbygging, men fiksa ikke all teori driten som er på en måte 2 vgs år i ett. Så nå jobber bare deltid og lever bra. Men er heldig som har leilighet i familien som jeg kan bo billig i. Får se hva jeg vil drive med i framtiden.

 

Jeg sier bare en ting, ALDRI gå etter en jobb hvor man tjener mest mulig, det er utrolig viktig at man velger noe man trives med og har lyst til gjøre. Husk at du skal mest sannsynlig gå på denne jobben mandag til fredag every damn day of your life

Lenke til kommentar

bak kassa på byggmax eller noe lignende. Men jeg vil ha en bra lønn. Noe som vet hva jeg bør gjøre?

 

Tinga med fet skrift er ting man ikke kan ha i samme innlegg... Er Rule nr.1 i min regel-bok... :)

 

Du bør helt klart finne noe du liker å holde på med, og ta en utdannelse derfra. Kanskje du kan sitte bak kassa i et par år, også ta voksenopplæring, og bli noe du virkelig vill? Kan garrantere at du blir lei av å sitte bak kassa etterhvert og. ;)

 

Anyways; Hvem gidder vell å ha bra lønn i en jobb mann hater, og ikke interreserer seg for? Er ikke meninga at hver dag på jobben skal være et ork og et mas. Noe du gjør bare fordi du får bra lønn. Det skal være noe du liker, og som du gleder deg til. Kanskje ikke gleder seg til etter 20 år i en bransje, men noe du ikke har noe imot.

 

Så; tenk på hva du liker å gjøre, og hva du kunne tenke deg å gjøre resten av livet ditt, og utdann deg derifra!

 

 

Nå har ikke jeg så altfor mye erfaring osv, men det jeg har blitt fortalt i alle år iallefall, og det jeg vill gjøre når jeg etterhvert nå skal utdanne meg. ;)

 

Lykke til!

 

 

-NeBlix

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har gått TIP 1 året, Bygg 1 året og holder på med 2 året nå(tømrer linja).

Men problemet er det at jeg ikke vil bli tømrer(vet at jeg har drete på leggen nå) likevel. Gjør meg ingenting og sitte på kontor, bak kassa på byggmax eller noe lignende. Men jeg vil ha en bra lønn. Noe som vet hva jeg bør gjøre? Har virkelig ikke lyst og begynne opp igjen på allmenn eller noe :/

 

Du burde iallefall fullført der du er, så har du noe i bunn.

Lettere å få jobb på evt. byggmax eller lignende hvis du har fagbrev.

Så kan du eventuellt ta videreutdanning defra hvis du ønsker mer utdannelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...