Gå til innhold

Compaq Armada m700- Verdt mye? Roger that


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jaja.. fant 2 stk. 256mb twinmos-brikker på flexi-data.. 850kr, kan sikkert hente dem på mandag. da skal det bli vei i vellingen her. :D

 

grrr. det ble langt ifra vei i vellingen. puttet begge brikkene i til å begynne med, og maskinen bootet ikke. puttet i én brikke, maskinen bootet ikke. puttet i en 64mb og en 256mb-brikke, og maskinen bootet, men fikk feil på pci.sys i oppstarten. når jeg så skulle ta ut 256mb-brikken, var den en god del varmere enn 64mb-brikken.

 

ser på flexi-data.no at enkelte minnebrikker er markert 3,3v, noe som også står på ram-slottene mine. er det da mulig at mine nye ram-brikker ikke takler 3,3v?

Lenke til kommentar
jaja.. fant 2 stk. 256mb twinmos-brikker på flexi-data.. 850kr, kan sikkert hente dem på mandag. da skal det bli vei i vellingen her. :D

 

grrr. det ble langt ifra vei i vellingen. puttet begge brikkene i til å begynne med, og maskinen bootet ikke. puttet i én brikke, maskinen bootet ikke. puttet i en 64mb og en 256mb-brikke, og maskinen bootet, men fikk feil på pci.sys i oppstarten. når jeg så skulle ta ut 256mb-brikken, var den en god del varmere enn 64mb-brikken.

 

ser på flexi-data.no at enkelte minnebrikker er markert 3,3v, noe som også står på ram-slottene mine. er det da mulig at mine nye ram-brikker ikke takler 3,3v?

 

Den maskinen er kresen , du må nok lete på kingston etter ram som passer .

www.zepto.no har og en ram konfigurator (tror du finner den dær og).

Lenke til kommentar
Det blir ikke billig, Kingston er ikke akkurat kjent for å prise minnebrikkene sine som noname-brikker. Tvilsomt om det er verdt det. Koster nok mer enn det smaker.

 

ja, mailet zepto, og fikk en prisantydning på 1500kr +mva for én brikke. så mye gidder jeg ikke å bruke for at maskinen skal gå litt jevnere..

 

men, mailet flexi-data, og det var helt greit at jeg returnerte minnebrikkene og fikk dem trukket av neste bestilling (som forøvrig blir et radeon 9800-kort).

 

Hva er de merket som?

 

Synd du ikke gikk for de Crucial brikkene du fant på Komplett, de er i alle fall 3.3v og ville nok funket fint. Men de kostet jo litt.. :)

 

Twinmos pc100 256mb er vel alt som står på klistremerket. menmen.. lesson learned. er det for godt til å være sant, så er det noe muffens inne i bildet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...