Gå til innhold

Compaq Armada m700- Verdt mye? Roger that


Anbefalte innlegg

Kjenner ikke denne modelen så godt, men etter hva du skriver kan dat virke slik. M700 har bare fire flate knotter mellom de øverste tastene på tastaturet, disse skjyves fra skjermen mot front for å åpne tastaturet.

 

aha! da lærte jeg jammen noe nytt i dag også. :D

 

da skal jeg ut og se etter minnebrikker..

 

edit: så vidt jeg har forstått, setter e500 grensen ved 512mb ram. vil to av denne typen være kurant, eller må brikkene være low-profile?

 

Yoshi: dette minipci-kortet du snakker om, hva er det for noe?

 

Jeg måtte prøve med 3 typer ram til min e500 (den er litt kresen)

Hvist det ikke virker så prøv og bytt slot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Du med Armada E500, klikk på denne linken så har du full manual med hvordan åpne opp og skifte alt!ftp://ftp.compaq.com/pub/supportinformation/techpubs/maintenance_guides/144098-001.pdf

 

mnei, det var for en dockingstasjon. :-?

 

men, etter litt roting, fikk jeg opp lokket og tittet inni. det var ikke noe problem, og jeg fant to stykk 64mb-brikker rett under tastaturet. begge var løse, så det blir vel 512mb på meg :D

 

Jeg måtte prøve med 3 typer ram til min e500 (den er litt kresen)

Hvist det ikke virker så prøv og bytt slot.

 

hvilken type ram var det du kjøpte, da? har ikke helt lyst til å svi av så veldig mange tusenlapper på å få mer ram. :)

Lenke til kommentar

Her finnes de fleste manualer til E500: Compaq Support

 

Du sier du har 2 løse 64MB brikker, det er ikke fordi at den er oppgradert tidligere og at det nå egentlig står en fast 64MB + 2 løse?

Men uansett så har jeg tenkt litt og tror det går bra om du setter inn 2x256MB, vil tro at grense tallet du reffererte til gjelder for expansjonslottene. Hvis ikke vil man jo aldri få utnyttet dette fult ut..

 

Når det gjelder minipci kortet vet jeg ikke hva du kan bytte det ut med, et bedre modem/nettverkskort kanskje? :-?

Lenke til kommentar
Du sier du har 2 løse 64MB brikker, det er ikke fordi at den er oppgradert tidligere og at det nå egentlig står en fast 64MB + 2 løse?

Men uansett så har jeg tenkt litt og tror det går bra om du setter inn 2x256MB, vil tro at grense tallet du reffererte til gjelder for expansjonslottene. Hvis ikke vil man jo aldri få utnyttet dette fult ut..

 

mnei, det var to løse brikker, that's it. begge to stod det 64mb på, men det var to forskjellige merker, så det er rimelig å anta at den hadde 64mb først (kjøpte den brukt, så jeg vet lite annet enn at den hadde 128mb og 10gb harddisk)

 

Når det gjelder minipci kortet vet jeg ikke hva du kan bytte det ut med, et bedre modem/nettverkskort kanskje? :-?

 

syns 10/100mbit funker helt greit for mitt bruk.. modemet bruker jeg aldri.

Lenke til kommentar
Joda, men har aldri sett at det har stått antall MHz der.

 

Prøv å se etter en gang til da, og finner du det ikke der kan man på Compaq trykke F10 når maskinen booter. Da kan man bla annet få opp systeminfo pluss noen enkle innstillinger.

 

Btw: hvilken Windows versjon hhar du sett i?

Lenke til kommentar
Joda, men har aldri sett at det har stått antall MHz der.

 

Prøv å se etter en gang til da, og finner du det ikke der kan man på Compaq trykke F10 når maskinen booter. Da kan man bla annet få opp systeminfo pluss noen enkle innstillinger.

 

Btw: hvilken Windows versjon hhar du sett i?

 

Jeg har sjekket dette under win95,98,98SE,XP og 2k, kan ikke huske å ha sett antall MHz der noen gang.

 

At man får det når man coldbooter er jo noe annet :p

Lenke til kommentar

 

Det er relativt stor prisforskjell på bruktmarkedet mellom en 500MHz og en 750MHz. Du bør definitivt finne ut dette _før_ du selger den.

 

:oops: Tenk at jeg ikke finner det ut, :oops: Men uansett har jeg funnet ut en ca pris på denne, men 500MHz tror jeg det er, Avslutter dette temaet snart,takk for et eller to gode svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...