Gå til innhold

vil vi få billigere tannleger?


Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Jeg bor i Norge, ellers takk.

 

Prøver du å trolle eller kan du vise meg til ett år de faktisk kuttet budsjettene til helsevesenet?

Norge har faktisk ett av de bedre helsevesen i verden, jeg skjønner egentlig ikke hva det er du klager over.

 

La oss nå se mange lokale sykehus legges ned, store underskudd hos sykehusene gjør at avdelinger/sykehus legges ned og stillinger kuttes.

Skal ikke mye søking til for å se hvordan det går.

 

Lokale sykehus kuttes fordi legestell er mye mer spesialisert for 50år siden, slik at man trenger mye mer spesialisering for å kunne behandle pasienter. Dessuten overlevelsesraten mye bedre ved større sykehus. Det ligger faktisk en faglig vurdering bak det som skjer i sykehusnorge selv om du ikke er villig til å godta det.

 

Store underskudd betyr bare at de har brukt mer penger enn det de har, men selve budsjettene har bare økt og økt. Og det er manko på kvalifisert helsepersonell i Norge idag, alle som er kvalifisert får jobb idag selv om det kanskje ikke er der de vil bo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss nå se mange lokale sykehus legges ned, store underskudd hos sykehusene gjør at avdelinger/sykehus legges ned og stillinger kuttes.

Skal ikke mye søking til for å se hvordan det går.

 

Dagens organisering av sykehusene gjennom helseforetak er vel noe de fleste partiene på Stortinget er enig om. Den er katastrofal, men politikere lever i sin egen verden. Dette er noe som i stor grad har kommet etter new public management, slik jeg har forstått det.

 

– Fiktive underskudd i sykehusene

 

Men dette betyr jo ikke at helsebudsjettene blir mindre, men kanskje at de ikke økes nok. Kvaliteten på mange sykehus(bygg) er skremmende lav, sykehus mister/tar bort tilbud, sykehusene styres av elendige ledere(nesten kriminellt) og ansatte går over i privat virksomhet. Helsesystemet har mange og alvorlige utfordringer.

Endret av A H P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...