Gå til innhold

Påkrevet bildetittel. ?


Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget til min store forskrekkelse at felt for bildetittel er påkrevet. Dette er en greie jeg er sterkt uenig i. Fordi jeg ønsker å gi den enkelte betrakteren romslighet til å tolke bildet selv. Andre ganger ikke.

Er det mulig å få fjernet dette ? Eller må jeg titulere bildene mine for utitulert hver gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo gjøre som de gamle klassiske musikkerene gjorde...

Kalle dem Opus 1 - Opus 2 ...osv :)

 

Det blir mange opi etterhvert det da :) man må sågar ha undergrupper for forkjellige tema. Opus 4.18.....f.eks ?

Hva med kort og godt bruke "Tittel?", ser noen andre av og til gjør dette. Det utfordrer seeren litt det også..... ! :cool:

Lenke til kommentar

Jeg oppdaget til min store forskrekkelse at felt for bildetittel er påkrevet. Dette er en greie jeg er sterkt uenig i. Fordi jeg ønsker å gi den enkelte betrakteren romslighet til å tolke bildet selv. Andre ganger ikke.

Er det mulig å få fjernet dette ? Eller må jeg titulere bildene mine for utitulert hver gang?

 

Hva er problemet? :dontgetit:

Man behøver jo ikke lete etter dem!

Skriv: Uten tittel!

 

RAK-foto :thumbup:

Endret av RAK-foto
Lenke til kommentar

Jeg oppdaget til min store forskrekkelse at felt for bildetittel er påkrevet. Dette er en greie jeg er sterkt uenig i. Fordi jeg ønsker å gi den enkelte betrakteren romslighet til å tolke bildet selv. Andre ganger ikke.

Er det mulig å få fjernet dette ? Eller må jeg titulere bildene mine for utitulert hver gang?

 

Hva er problemet? :dontgetit:

Man behøver jo ikke lete etter dem!

Skriv: Uten tittel!

 

RAK-foto :thumbup:

 

"Problemet er at man tvinges til å skrive noe...om ikke annet enn et punktum hvilket betyr at et bilde påtvinges en bildetittel og får da tittelen Punktum. Det er og blir feil. Dette feltet MÅ bort. En tittel skal i høyeste grad være frivillig. Påtvingelser var mest vanlig i gamle kommunistregimer men vi er etter sigende en av de siste av sorten. :dribble:

Lenke til kommentar

Tittelen brukes blant annet til tittel på diskusjonstråden på forumet - det er litt mer krøkkete å klikke på en tekst "" enn "(uten tittel)".

 

Kall bildet "(uten tittel)", "Unbekannter Titel" eller noe annet "tomt". Eller ta det som en utfordring til fantasien. Hva med "Hva synes du bildet skal hete?" ;)

 

Det blir litt for mye påtvungenhet for mitt vedkommende. Vel bor vi i verdens siste gjenlevende kommunistregime men ingen ting i verden skal få meg til å måtte lage en tittel bare for å tilfredsstille et system.

Lenke til kommentar

Det blir litt for mye påtvungenhet for mitt vedkommende. Vel bor vi i verdens siste gjenlevende kommunistregime men ingen ting i verden skal få meg til å måtte lage en tittel bare for å tilfredsstille et system.

Husk at nå er bildetrådene til digit.no også en diskusjonstråd i forumet. Og ettersom bildetittelen blir tittelen til forumtråden, så må bildet ha en tittel. Så derfor må det være noe tekst i tittelfelten (en ren teknisk detalj med andre ord).

 

Ser ingen problemer med å bruke "Uten tittel" hver gang. Alternativt bruk datoen når bildet er tatt.

 

Jeg for min del liker å sette titler på bildene mine. Ofte kan en finurlig tittel gi betrakteren mer å tenke på, enn et bilde uten tittel.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...