Gå til innhold

Hvor finner jeg alleer med trær?


Anbefalte innlegg

Nja, det er et kryss lengre oppe som er vanlig skogbunn-vei. Det er trær på begge sider i den kryssgående retningen også. Synes ikke på det bildet.

 

Ok, er egentlig på jakt etter en allee hvor det ikke er forstyrrende elementer. Og at trærne står såpass tett at man ikke ser noe serlig i mellom dem. Og at veien leder ut i intet. Liksomt endeløst, ensomt og forlatt. Og da mest mulig fargerik og med løvfall.

 

I Vormsund er det massevis av gårdsalléer å ta av. Dog en 35 minutters kjøretur nordøst fra Oslo..

 

Ok, det er en passe avstand. da tar jeg en tur å kikker. Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vervenbukta rett utenfor oslo, ved parkeringen der er det en med grusvei hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Ok, da må jeg sjekke det. Fant ellers en lang allee ved Nordre Skøyen hovedgård på Hellerud i Oslo. Den var ganske bra. Noen trær hadde fallt under en storm tidligere. Men det var ryddet opp, og så ganske så bra ut.

Lenke til kommentar

jeg har vært der, men syntes ikke de passet noe serlig. Ellers så jeg noe ved en kirkegård i Oslo her i dag. Like ved Lodalen.

 

Gamlebyen gravlund har en flott allé ja. Du kan også sjekke ut Nordre Skøyen hovedgård. Litt usikker på hvilken tilstand alléen der er i, men det skal være en der.

 

edit: og der så jeg at du allerede hadde vært der ja...

Endret av azathosk
Lenke til kommentar

Vet ikke om du har tatt turen til Drammen enda, men når du først er på Gulskogen gård kan du jo også dra til Åskollen. (Buss 04 mot Kniveåsen hvis du tar tog og buss, går 2-3 ganger i timen. Da kan du gå av på en holdeplass et par hundre meter etter at du ser veien på høyre side). Se linken nedenfor :)

 

Alléen går opp til en stor gård, ganske fint om du er der til riktig tid ;)

 

Det er den lange rette veien (grus) som går til venstre fra hovedveien her: http://maps.google.no/maps?q=%C3%A5skollen&hl=no&ie=UTF8&ll=59.706058,10.25842&spn=0.00735,0.026157&sll=61.143235,9.09668&sspn=14.913438,53.569336&vpsrc=6&hq=%C3%A5skollen&t=m&z=16

Endret av jvdp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...