Gå til innhold

Får ikke startet Steam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og her er grunnen til hvorfor jeg boikotter Steam. Det er overhodet ikke mulig å få noe som helst hjelp med det fordi "det er så fuckiings perfekt at det ikke er mulig at det er noe feil med det". Er dere helt hjernevaskede eller? Samme faen for min del. Jeg har gitt opp og gått over til konsoll på samtlige spill som krever Steam, selv om det betyr å kjøpe en ny utgave av noen spill. Det er verdt hver jævla krone om jeg slipper steam...

 

Vi prøver jo å hjelpe, ved å si hvor problemet sitter. At du ikke tåler det er en helt annen sak. Problemet er mest sannsynlig lokalt, altså hos deg. Litt rart at denne tråden kom nå, da du for 1-2 mnd siden skrev at du var motstander av Steam, og ikke ville bruke det, og plutselig lager du tråd her om at du har problemer. :)

Lenke til kommentar

Istedet for å angripe Steam og de som poster her. Hvorfor går du ikke tilbake i tid og tenker gjennom hva som har endret seg på maskinen din siden sist gang du spilte? Dette er helt klart et problem med bruker/PC, ikke Steam.

 

Som jeg sa i førsteposten spilte jeg Fallout: New Vegas noen timer en dag (via steam), slo av maskinen, gikk og la meg, slo den på neste dag og brukte tre dager på å forsøke å få steam-faenskapen til å logge seg på. Jeg har ikke endret noe som helst. En dag funket det, de tre neste funket det ikke. Så enkelt er det. I stedet for å gi meg skylden for alt kan dere vel heller se på fakta? Men jeg har gått over til konsoll pga steam, og vil kun bruke PCen til noen få spill jeg ikke får på PS3en. Steam har effektivt ødelagt PC-spilling for meg. Når steam nekter å la meg spille offline-spill jeg har kjøpt fysisk i butikk fordi serveren er nede tre dager i strekk blir det for dumt. Og dette tror dere er bra?

Lenke til kommentar
Vi prøver jo å hjelpe, ved å si hvor problemet sitter. At du ikke tåler det er en helt annen sak. Problemet er mest sannsynlig lokalt, altså hos deg. Litt rart at denne tråden kom nå, da du for 1-2 mnd siden skrev at du var motstander av Steam, og ikke ville bruke det, og plutselig lager du tråd her om at du har problemer. :)

 

Når ingen iløpet av samme tid har hatt samme problemer som deg, må du jo forstå at det er et lokalt problem?

 

Tar begge postene siden de er like idiotiske. Jeg skrev at jeg er motstander av steam, og nå sliter jeg med problemer med nettopp steam. Hvorfor tror du det? Tror du virkelig jeg bruker steam fordi jeg vil? Jeg gjør det fordi steam er innført med tvang. Fallout 3 bruker Games for Windows Live, så jeg gjorde tabben å tro Fallout: New Vegas også gjør det. Men neida, det bruker steam. Dead Island? Steam. Duke Nukem Forever? Steam. En hel rekke av spillene jeg liker krever steam, så jeg har rett og slett ikke noe valg. Vil jeg spille dem er jeg nødt ti å bruke Steam. Det er ikke valgfritt. Dvs valget er å enten spille dem på PC eller konsoll. That's it. GamersGate, Impulse, Origin, Direct2Drive osv er frivillig, men Steam er tvang. Jeg driter i om fanboys sier noe annet. Jeg holder meg til fakta. Prøv å installer Dead Island og spill det på PC uten å bruke Steam om du kan. (og da mener jeg ikke å laste ned en ulovlig hack). Det er ikke mulig å spille det uten Steam fordi du er tvunget til å bruke steam.

 

Og nettopp der er problemet. Man er tvunget til Steam. Det verste er at mange spill bare er en knøttliten Steam-logo bak på coveret, og kjøper man spill online får vi ikke noe som helst beskjed om at det krever steam før vi sitter med spillet i hånda, og da er det for sent.

 

Ta nå de tre dagene jeg satt med et steam som ikke fungerte. Jeg har prøvd alt mulig for å få det til å fungere uten å lykkes. Jeg dukket opp her for å spørre etter råd, og siden det er så mange som liker steam av en eller annen grunn jeg ikke fatter skulle man tro det var mulig å få litt hjelp, men alt jeg får er folk som sier det er min feil uten å bry seg om fakta i det hele tatt. Hvordan klarer folk å bli så hjernevaskede? Alt jeg ber om er at Steam kan bli valgfritt. That's it. Det er da ikke så utrolig mye forlangt? Selv Windows er jo valgfritt, og da snakker vi om et operativsystem. Hvorfor kan ikke Steam være valgfritt? Hvorfor godtar folk at det er innført med tvang? Jeg fatter det rett og slett ikke. Spil som Settlers 7 og Assassin's Creed 2 krevde at folk er online selv i single-player, og folk gikk berserk. StarCraft 2 krever at man er online, og folk truet med å saksøke Blizzard. Men at vi er tvunget til å bruke Steam og logge på serverne deres for å spille noe i single-player er helt greit? WTF?

 

Så jeg ser meg nødt til å slutte med de fleste PC-spillene, og jeg frykter konsollspill går samme veien. Det har allerede begynt med Portal 2, og Valve vil nok snart slå de griske diktatorklørne sine i alt mulig annet på rekke og rad. Det er bare et tidsspørsmål før noen endelig saksøker Valve og får slutt på denne faenskapen, men først må de nok lage et dårlig spill. Med så mange fanboys der ute kommer det neppe til å skje.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

det er en Fil du må slette for og få igang steam. husker jo ikke navnet uheldigvis.

og en ting til, sjekk om Brannmuren din på noen som helst måte blokkerer steam. kan også være en mulighet.

 

Javel, ja. Jeg må jevnlig slette en fim manuelt for å sparke Steam i gang? Jeg klarer ikke å fatte hvordan dere kan godta det helt uten videre. Jeg er overgitt.

Lenke til kommentar

Jeg tror du sliter med Steam fordi det er en lokal feil. Sånn at du skal forstå, det betyr at det er hos deg det er en feil. Enten med pcen din, eller noe du selv har gjort.

 

Fikk du forresten spilt Fallout 3 UTEN Games for Windows Live? Hvor mange spill er du ikke tvunget til å ha Windows installert på pcen din for å ha muligheten til å spille det?

 

Vi kan også ta et annet spørsmål. Hvorfor tror du såpass mange liker Steam? Tror du det er fordi man har så mange problemer med det? Jeg har hatt mer problemer med Games for Windows enn jeg har hatt med Steam. Jeg har hatt mer problem med PS3en min, med 360en min og med Wiien min enn jeg har hatt med Steam. Men, som med alt annet som har med PC å gjøre, så kan det bli problemer. Når jeg hadde problemer med Games for Windows var det en lokal feil, det var noe jeg hadde gjort med PCen min som fucka opp alt. Det var ikke Games for Windows som var fucka og jævlig, det var hos meg. På samme måte er ikke Steam problemet nå, det er nok noe med PCen din.

 

Steam er forresten valgfritt. Men om du ikke vil ha det, så er det bare å drite i å spille spill som bruker det som DRM. Windows er også valgfritt, du kan bruke Linux om du vil, men om du vil spille spill som er for Windows så bør du ha Windows installert, eller bruke masse jobb (som ikke nødvendigvis funker) i Linux.

 

 

Edit: Å slette en fil er forresten ikke noe man nødvendigvis må gjøre om man har Steam, men han gir deg et tips som kan fikse det. Kanskje NOE har gjort noe feil med Steam hos deg, og det å slette den fila kan få Steam til å reparere seg selv, og det vil igjen funke. Men du kan være frekk som faen du når du får hjelp, ikke tro at det vil hjelpe deg i fremtiden når du trenger noe hjelp.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du prøvd å slette clientregistry.blob som ligger i roten av Steam-mappen?

 

Lukk Steam først selvsagt,. for så å starte Steam igjen.

 

Javel, ja. Jeg må jevnlig slette en fim manuelt for å sparke Steam i gang? Jeg klarer ikke å fatte hvordan dere kan godta det helt uten videre. Jeg er overgitt.

Vil du ha hjelp, eller vil du klage? Klage kan du gjøre andre steder. Endret av TCi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det er en Fil du må slette for og få igang steam. husker jo ikke navnet uheldigvis.

og en ting til, sjekk om Brannmuren din på noen som helst måte blokkerer steam. kan også være en mulighet.

 

Javel, ja. Jeg må jevnlig slette en fim manuelt for å sparke Steam i gang? Jeg klarer ikke å fatte hvordan dere kan godta det helt uten videre. Jeg er overgitt.

Hvem har sagt at jeg godtar det? jeg har at utrolig mange feil med Stam oppover årene, som er skapt av Steam selv og ikke meg. jeg sendte en Mail en gang, fikk svar 2 år etterpå det kaller jeg service på HØYT nivå, er dere ikke enig?

 

noen ganger så nekter Steam og installere spill, dagen etter så går det av en eller annen merkelig grunn.

så nei, jeg liker absolutt ikke Steam.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å slette clientregistry.blob som ligger i roten av Steam-mappen?

 

Lukk Steam først selvsagt,. for så å starte Steam igjen.

 

Javel, ja. Jeg må jevnlig slette en fim manuelt for å sparke Steam i gang? Jeg klarer ikke å fatte hvordan dere kan godta det helt uten videre. Jeg er overgitt.

Vil du ha hjelp, eller vil du klage? Klage kan du gjøre andre steder.

 

Grunnen til hvorfor jeg lagde denne tråden var for å prøve å få hjelp, men det var ikke mulig fordi "det er min feil". Til slutt prøvde jeg å reinstallere Steam, men da slettet den hele mappen og alt som var i uten å spørre engang. Det blir fort ti, femten GB å laste ned på nytt, inkludert en del mods osv jeg må lete frem manuelt. (hadde dem i en backup-mappe i spillmappene). Kort sagt er Steam borte og kommer aldri tlibake til PCen min igjen. Jeg kan godta mye rart, men Steam har krysset grensen en gang for mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...