Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ozon-terapi


Minamo

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å søke litt på internett, men kan kun komme til sider som prøver å selge behandlingen "ozone therapy". Jeg lider selv av Crohns, og har hørt at ozonterapi skal kunne hjelpe. Det jeg er interessert i er å høre om det er noen som har erfaringer med dette, eventuelt kan forklare meg mer hva det går ut på, da all informasjonen jeg har er et lite hefte der det ikke står mye. Personlig synes jeg det høres litt for fantastisk ut da det skal hjelpe mot alt fra migrene, crohns, stress, anti-flammatoriske sykdommer, fatigue, lite søvn og lignende.

Jeg er derfor interessert i å høre om det er noen som har egne erfaringer eller kjenner noen som har prøvd det, da jeg ikke vil prøve uten å ha hørt andres erfaringer. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ozon er svært skadelig for lungene så selve gassen burde man holdes seg langt unna, men du kan f.eks ozonere vann eller bruke fortynnet hydrogenperoksid. Dette er meget potente saker, så om du har tenkt å prøve dette i egen regi bør du vite hva du holder på med for å unngå å skade deg selv.

 

Oksygenterapi er på ingen måte noe nytt, for det har vært brukt i mange år, men da helst i form av hyperbarisk (overtrykk) oksygenbehandlig (klinikkutstyr ligner en dekompresjonstank som dykkere bruker, men det finnes også billigere hjemmeutstyr i fleksibelt stoff). Vet om flere leger som har fattet interesse for det og anbefaler enkelte av sine pasienter å bruke det.

 

Metoden kan være hensiktsmessig å bruke, men jeg synes du skulle kombinere den med andre terapiformer for å øke sjansen for tilfriskning.

 

Her er en video av Ed McCabe som har jobbet mye med oksygenterapi. Han har også ute med en meget dyptgående bok om emnet med en del praktisk informasjon og behandlingsprotokoller

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-8108508242210478662

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...