Gå til innhold

Hvor finner jeg ut hvilke TV tilbydere jeg kan få ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har tenkt å skaffe meg TV

 

Har egentlig aldri fulgt så nøye med på den der HD debatten, og digitalt bakkenett og alt der der som har vært i media de siste årene, og vet heller ikke så mye om hvilke selskaper som tilbyr TV

 

Er det slik at man "bare må vite om" de forskjellige, og sjekker hos hver enkelt tilbyder om de kan tilby TV der man bor, eller er det en sentral nettside hvor jeg kan sjekke slikt ?

 

Er det slik at jeg har en hel drøss å velge mellom, eller er det mest sannsynlig at bare 1-2 tilbydere har bygget ut der jeg bor ?

 

Jeg bor i et borettslag, må da tv bestilling gå gjennom borettslaget eller kan jeg bestille en individuell sak for min leilighet ?

 

Jeg har et tv uttak i veggen, men der ser ut som de gjorde på 90 tallet, jeg hadde vel forventet at det hadde kommet en ny standard på dette

 

Så kort fortalt, hva trenger jeg å gjøre for å få TV ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Har tenkt å skaffe meg TV

 

Har egentlig aldri fulgt så nøye med på den der HD debatten, og digitalt bakkenett og alt der der som har vært i media de siste årene, og vet heller ikke så mye om hvilke selskaper som tilbyr TV

 

Er det slik at man "bare må vite om" de forskjellige, og sjekker hos hver enkelt tilbyder om de kan tilby TV der man bor, eller er det en sentral nettside hvor jeg kan sjekke slikt ?

 

Er det slik at jeg har en hel drøss å velge mellom, eller er det mest sannsynlig at bare 1-2 tilbydere har bygget ut der jeg bor ?

 

Jeg bor i et borettslag, må da tv bestilling gå gjennom borettslaget eller kan jeg bestille en individuell sak for min leilighet ?

 

Jeg har et tv uttak i veggen, men der ser ut som de gjorde på 90 tallet, jeg hadde vel forventet at det hadde kommet en ny standard på dette

 

Så kort fortalt, hva trenger jeg å gjøre for å få TV ?

 

 

Bor også i borettslag,og har det tv uttaket i veggen jeg med.Her har vi GET,uten boks er dette innlagt i husleia,men med boks pluss 99kr. HDPVR boks.Om du kan kjøre din egen greie? Ja,men du må søke borettslaget om lov til feks å henge opp en parabol..feks Viasat/Canal Digital..og skulle du ha get inn i stua vil jeg anbefale HDPVR boks,med opptaksmuligheter..og da kan du også kjøpe flere tv pakker..som ikke standar pakken har.Men spør en i styret der du bor,så får du garantert svar;)

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar

Hei

 

Har tenkt å skaffe meg TV

 

Har egentlig aldri fulgt så nøye med på den der HD debatten, og digitalt bakkenett og alt der der som har vært i media de siste årene, og vet heller ikke så mye om hvilke selskaper som tilbyr TV

 

Er det slik at man "bare må vite om" de forskjellige, og sjekker hos hver enkelt tilbyder om de kan tilby TV der man bor, eller er det en sentral nettside hvor jeg kan sjekke slikt ?

 

Er det slik at jeg har en hel drøss å velge mellom, eller er det mest sannsynlig at bare 1-2 tilbydere har bygget ut der jeg bor ?

 

Jeg bor i et borettslag, må da tv bestilling gå gjennom borettslaget eller kan jeg bestille en individuell sak for min leilighet ?

 

Jeg har et tv uttak i veggen, men der ser ut som de gjorde på 90 tallet, jeg hadde vel forventet at det hadde kommet en ny standard på dette

 

Så kort fortalt, hva trenger jeg å gjøre for å få TV ?

 

Det finnes mange tilbydere nå om dagen, du kan bestille gjennom borettslagsavtalen men det er ikke et krav.

 

Av tilbydere så har vi følgende:

 

Canal Digital via Parabol

Viasat via Parabol

Riks-TV via antenne

Telenor via VDSL

Nextgentel via VDSL

 

Det beste tilbudet jeg har funnet hittil er denne:

http://www.nextgentel.no/privat/tv/grunnpakker/viasatstart/

http://www.nextgentel.no/privat/tv/grunnpakker/viasatgull/

 

Dog borettslagsavtaler pleier å være meget gode!

Lenke til kommentar

Hei

 

Har tenkt å skaffe meg TV

 

Har egentlig aldri fulgt så nøye med på den der HD debatten, og digitalt bakkenett og alt der der som har vært i media de siste årene, og vet heller ikke så mye om hvilke selskaper som tilbyr TV

 

Er det slik at man "bare må vite om" de forskjellige, og sjekker hos hver enkelt tilbyder om de kan tilby TV der man bor, eller er det en sentral nettside hvor jeg kan sjekke slikt ?

 

Er det slik at jeg har en hel drøss å velge mellom, eller er det mest sannsynlig at bare 1-2 tilbydere har bygget ut der jeg bor ?

 

Jeg bor i et borettslag, må da tv bestilling gå gjennom borettslaget eller kan jeg bestille en individuell sak for min leilighet ?

 

Jeg har et tv uttak i veggen, men der ser ut som de gjorde på 90 tallet, jeg hadde vel forventet at det hadde kommet en ny standard på dette

 

Så kort fortalt, hva trenger jeg å gjøre for å få TV ?

 

Det finnes mange tilbydere nå om dagen, du kan bestille gjennom borettslagsavtalen men det er ikke et krav.

 

Av tilbydere så har vi følgende:

 

Canal Digital via Parabol

Viasat via Parabol

Riks-TV via antenne

Telenor via VDSL

Nextgentel via VDSL

 

Det beste tilbudet jeg har funnet hittil er denne:

http://www.nextgente...er/viasatstart/

http://www.nextgente...ker/viasatgull/

 

Dog borettslagsavtaler pleier å være meget gode!

 

Riktig det ikke er noe krav på å bestille gjennom borettslaget,men her er ett stort MEN.Det kan hende borettslaget har bestemt att du ikke får henge paraboler rundt på veggene.Og det har med att det ikke ser særlig fint ut når feks 20 leiligheter har hver sin parabol.Så sjekk først om du får lov(søknad).

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hei folkens

 

Takk for svar!

 

Denne tråden gikk helt i glemmeboken :(

 

Det viste seg at Canal Digital var eneste tilbyder av tjenester der jeg bor, etter at jeg hadde ringt rundt og spurt alle kabel-tv tilbydere i landet... :)

 

Borettslagstyret var ikke til hjelp

 

Fikk 10 ganger raskere internett til lavere pris enn det jeg betalte for ADSL'en, gratis tv (grunnpakken), samt CD sin nye boks til 600,-

 

Godt fornøyd med den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...