Gå til innhold

Canon global announcement november 3.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er noe speilløst. At det er i Hollywood de skal holde dette gjør at hvertfall jeg tror det har noe med video å gjøre - det kan jo såklart bety så mangt, men det har vært en god del rykter om nytt videokamera med f.eks. EF-fatning en stund.

 

Jeg har mine tvil til dette, men det kan jo også være ett nytt systemkamera med høyt forbedret video :)

 

Edit: Skriveleif

Endret av egilh
Lenke til kommentar

jeg tror heller ikke det er speilløst, iom at canon nettopp har sendt ut spørreundersøkelse om bl.a. speilløse kameraer.. det er nok lenger frem i tid da..

 

CR tror også at dette er noe filmrelatert

I would say this event is NOT for an EOS or Mirrorless camera system, the city it’s being held in should be a giveaway. I expect something new and exciting for the cinematographer.
Lenke til kommentar

Canon var også veldig hemmelighetsfull når de lanserte 7D som var noe mer en alle trodde, så jeg håper/ønsker det er noe helt nytt uten speil :)

Å lansere noe som er forbrukerrettet så tett opp mot jul virker litt usannsynlig; en vil gjerne ha fått rikelig med enheter ut i butikkene og budskapet ut i alle kanaler før en kommer så langt.

 

Satser på at 5D3 lanseres på den tidligere nevnte septemberdatoen, formodentlig hører eventuelle speilløse nyheter til i samme kategori.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

det ble filmsystem gitt.. EOS C 300, C for Cinema.

201111035819.jpg

Her vises 2 hus, den til venstre ser ut til å være en dslr, men med et rødt merke (1DC foreslått på Potn) + 2 Cinema zooms deriblant en 30-300mm og 3 primes, muligens 2 til hvis man teller med de som er mounta på kameraene...

http://www.canonrumors.com/2011/11/live-coverage-of-the-announcement/

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

Canon USA Announces Cinema EOS C300 and EOS C300 PL Cameras

Today Canon announced their “historical” Cinema EOS series cameras.

 

Specifications

 

8.3mp 2160×3840 Super-35 CMOS sensor (4K resolution)

DIGIC DVIII Processor

Canon XF Codec

Dual Compact Flash Slots

Exposure and focus are both manual only

Availability: Jan. 2012; Price: appx. $16,000 USD

 

New Lenses (PL & EF Versions)

 

Canon Zoom Lens CN-E14.5-60mm T2.6 L S

Canon Zoom Lens CN-E14.5-60mm T2.6 L SP

Canon Zoom Lens CN-E30-300mm T2.95-3.7 L S

Canon Zoom Lens CN-E30-300mm T2.95-3.7 L SP

 

Three New Primes for EF Mount Only

 

Canon Prime Lens CTZ-029 (24mm)

Canon Prime Lens CTZ-030 (50mm)

Canon Prime Lens CTZ-031 (85mm)

 

http://www.canonrumors.com/2011/11/canon-eos-c300-announced/

Lenke til kommentar

 

Her vises 2 hus, den til venstre ser ut til å være en dslr, men med et rødt merke

 

To identiske kamerahus, bortsett fra at det ene har EF fatning, det andre har PL fatning.

 

 

Når RED kan lage fatninger for PL og EF (og Nikon objektiver) så klarer altså ikke Canon det samme, men må lage to kamerahus. Så man må velge hvilken typer objektiver man har tenkt å bruke når man kjøper kamera. Utrolig!!! :thumbdown:

 

RED starter lanseringen av Scarlet 6pm PST, ca. kl.02:00 her.

 

 

Lenke til kommentar

Når RED kan lage fatninger for PL og EF (og Nikon objektiver) så klarer altså ikke Canon det samme, men må lage to kamerahus. Så man må velge hvilken typer objektiver man har tenkt å bruke når man kjøper kamera. Utrolig!!! :thumbdown:

Det har vel mere med at RED har basert seg på et modulært system. Jeg sitter vel også med følelsen av man enten sitter på en haug EF optikk eller PL optikk. Så jeg ser ikke det som et reelt problem.

Lenke til kommentar

Når RED kan lage fatninger for PL og EF (og Nikon objektiver) så klarer altså ikke Canon det samme, men må lage to kamerahus. Så man må velge hvilken typer objektiver man har tenkt å bruke når man kjøper kamera. Utrolig!!! :thumbdown:

Det har vel mere med at RED har basert seg på et modulært system. Jeg sitter vel også med følelsen av man enten sitter på en haug EF optikk eller PL optikk. Så jeg ser ikke det som et reelt problem.

 

Nå kaller Canon dette også et modulært system.

 

 

Veldig mange kinomatografer/kamera eiere har ikke enten eller PL eller EF objektiver, men har faktisk litt av hvert siden de gjerne har både stills og film kameraer.

 

Når vi ser hvor populær EF fatningen for RED Epic er og hvor mange (av de få som har fått fatningen hittil) som bruker Canon objektivene sine fordi de er lettere og billigere enn PL glass, så forstår man at dette er et (av mange) feil med dette systemet Canon lanserer.

 

 

Lenke til kommentar

Til en pris rett under $7000 så burde de være bra, men til den prisen er det mye annet som kan konkurrere. Fordelen er jo EF fatning.

 

Den nye Red Scarlet-X med s-35 senor 5K 12fps stills, 4K-30fps, Quad HD 48fps video til $9750 for "brain" eller full pakkeløsning med Canon Lens-mount til ca $13000 slo vel Canon EOS C300 ganske grundig på spesifikasjoner og pris.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...