Gå til innhold

[Løst] Dataskjerm til ca 3k ?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg trenger litt hjelp med kjøp av dataskjerm. Disse skal bruks til både film og spill

 

jeg har tenkt på 2 skjermer

 

1:http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Skjermkort/nVidia-3D-Vision/Nvidia/nVIDIA-3D-Vision--and--Samsung-2233RZ-nVIDIA-3D-Vision-glasses-and-Samsung-22-42712.aspx Jeg tror faktisk ikke at denne selges noe mere, og om de får den inn på netshop, så er det med 3d briller. Dette gjør jo at prisen går en god del høyere, gjør det ikke?

2:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=607604 Den siste brukeranmeldelsen gjorde meg usikker :p

 

Kom gjerne med forslag til skjermer som er bedre egnet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dustinhome.no/dell-u2311h-ultrasharp-23-wide-tft-black/product/5010456532

 

 

Skal være en veldig bra skjerm. 8ms responstid vil få de fleste til å bli mistenksome ang. gaming.. Men det er kun veldig pirkete og 100 % ytelse gamers som merker forskjellen mellom 2-8 ms......

 

http://www.dustinhome.no/dell-u2410-ultrasharp-24-wide-tft-black/product/5010330369

Endret av pmbpictures
Lenke til kommentar

hmm, ble veldig skeptisk til den MS'en... :p Aldri det at jeg har prøvd en med høy MS, men utifra det broren min sier, så passer ikke det til gaming.

 

skal vel egentlig ikke se på filmer og sånt i 3d...? gjør det vel bare for 120 HZ.

 

Den siste skjermen så vel egentlig grei ut :) Den skal vurderes! Men gjerne kom med flere forslag!

Lenke til kommentar

Angående pikselresponstid finnes det mer enn bare tiden det tar for en piksel å endre farge, tiden det tar fra skjermen mottar signalet til den begynner å gjøre noe med bildet er ofte en større faktor, ping vil også virke inn.

 

Skal du spille CS 1.6 på LAN vil en 120Hz skjerm være praktisk, men til internettgaming vil alle forsinkelsene summere seg opp til 100ms før skjermen tas med, og da er det egentlig ikke så stor forskjell på 102ms eller 112ms vil jeg påstå.

Lenke til kommentar

jeg spiller for det meste LoL, litt cs 1.6, css, wow og kommer til å game skyrim, diablo 3 og BF 3.

 

MS'en virker ganske høy, grunnet til at jeg bryr meg om dette ,er fordi bruttern har sagt det er dårlig :p

 

Når jeg først skal kjøpe en dyr skjerm, vil jeg jo selvfølgelig at den skal vare i noen år + at den skal være egnet til filmer og spill.

 

http://www.dustinhom...duct/5010330369 Denne skjermen, som pmbpictures linket til, skal faktisk vurderes! :)

 

serr forresten ikke hvor mange HZ den har ?

 

edit: grunnen til at 3d skjermen ble valgt var pga 120 hz :) Jeg har ikke egentlig ikke planer om å se på ting i 3d.

Endret av pmiddy
Lenke til kommentar

For tiden sitter jeg med en CRT skjerm:P denne er grei til spilling, men grunnet dårlige farger og store områder hvor det er svart, både oppe og nede når jeg ser på film, så vil jeg skifte skjerm :) Skjermkortet er N580GTX Twin Frozr hvis det hjelper deg med å anbefale en skjerm.

Lenke til kommentar

Utrolig vanskelig valg dette her. Skal se igjennom alle Skjermene som er forslått her og sammenligne dem, så gjør jeg et kjøp!;)

 

En ting jeg nekter å tro er at xl2410T har dårligere farger enn en CRT skjerm :p

CRT-skjermer har bedre farger enn LCD-skjermer jo. Eller rettere sagt: bedre fargegjengivelse.

 

Et TN-panel som XL2410T har 6bits farger, som gjør at skjermen kan maks vise 256000 farger.

Alle CRT-skjermer har 8bit farge.

Hvis du ikke tror på det kan du bare søke på nettet, masse info om det.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Det er ikke et dårlig kjøp, det er faktisk et av de beste kjøpene som finnes når det gjelder pc-skjermer ... men det er sannsynligvis en mye bedre skjerm enn det du behøver. I og med at du nevner film og spill, og ikke noe om kritisk bilde- eller videoredigering, så vil jeg tro at Dell U2412 vil passe deg bedre, og være billigere.

Skjermer med så stort fargerom som det U2410 har, krever faktisk at man er nøye med kalibreringer, og hele tiden velger riktig farveprofil, alt etter hva man driver med, eller hvilken software man bruker. Ellers får man lett temmelig oversaturerte farver. Dette er en skjerm for de som vet hva man gjør, mer "vanlige" brukere er bedre tjent med skjermer med et normalt farverom.

 

PS. Dette er hvis man faktisk bryr seg om å få korrekte farver, altså. Gjør man ikke det, er jo en skjerm som U2410 et gedigent overkill uansett.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte BenQ 23,6" LED XL2410T tidligere i uken, dog med Nvidia 3D kit pakken som koster 500 kr mer(som jeg abselutt anbefaler å ta med hvis du først skal ha)

 

 

Jeg er kjempe fornøyd med skjermen, og kjenner meg ikke igjen i siste anmeldelsen på komplett. Skjermen kommer med med en bildeinnstilling som heter "FPS" som er elendig, men med en gang man bytter denne til noe annet er det som dag og natt. Bildet er helt knall, skjermen er helt knall.

 

Hvis du enda ikke er overbevist kan du lese Why the BenQ XL2410T is the world's best gaming monitor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...