Gå til innhold

Trenger ny router


discostu

Anbefalte innlegg

Nå er det på tide å skaffe seg en skikkelig trådløs router. Har søkt litt rundt og tittet litt på noen linksysmodeller som har fått mye skryt, men manglet Gbit porter, noe som var litt kjipt.

 

Er en fordel at de kan bruke DDWRT da det er et fantastisk routersystem. Brukte det før med en eldre ASUS som gikk til helvete.

 

Noen forslag til router? Pris helst under 1500kr :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D-Link DIR 655 har jeg, er enig den er litt trøblete i starten, og man må ofte lagre innstillingene som tar tid, borsett fra det så syns jeg den er helt greit.

 

I følge andre klarer den 266 mbit/s mot internett (Nat) mens ellers 1 gigabit som switch.

 

Ah, har tittet litt på den, kan den oppdateres med DDWRT firmware?

Lenke til kommentar

Netgear WNDR3700 er en meget god trådløs ruter med gigabit kablet nettverk og et trådløst nettverk med god rekkevidde. Stabil og fin med siste firmware. Du kan velge mellom 2.4GhZ og 5GhZ nettverk, og ruteren ser ut til å støtte DDWRT.

 

Koster ca 800kr.

 

Anbefales!

 

Takker, tror kanskje jeg går for den. :)

Lenke til kommentar

Har brukt Asus RT-N16 i overkant av eit år med DD-WRT, først som repeater og no som vanleg router. Den har vore svært stabil, noko som er svært viktig i mine auge.

Den begynnar nok å bli gammal no, men ytelsen har eg aldri hatt noko å utsette på. Prisen har også gått ned ein del med tiden, ser bl.a. at Netshop har den til 695 kr :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...