Gå til innhold

[Android] Leter etter en god kalender-app


Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med en god kalender app til android?

 

Trenger en app som "streker" ut, skifter farge etc det som er blitt utført slik at en lett skiller ut hvor hen i mnd en er, samt hva som er blitt utfør. Prøvd Jorte sin, men syns det blir fort rot når alt er likt enten du er i første uke eller siste uken i mnd.

 

Noen tips?

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv bruker jeg Touch Calendar og er veldig fornøyd. Eneste jeg savner er å fargelegge dagene, men ellers gjør den alt jeg ber om. Fine widgeter, mye justeringsmuligheter og at man kan legge inn avanserte gjentakelser, f.eks hver første fredag i mnd, torsdag hver femte uke, årlig, ukentlig osv.

Du kan velge å vise/ikke vise klokkeslett, noe jeg har savna veldig i andre kalendre. F.eks oppfører man "Betale regninger" og måtte tidligere skrive f.eks kl 8. Det slipper du nå! Først når du går inn på oppføringen kommer tid og sted opp og eventuelt andre opplysninger du har lagt til.

 

Finnes en gratisversjon, men med fullversjonen til 14kr, får du med widgetene ;-)

Forhåpentligvis kommer det en funksjon som fargelegger dagene og kan gjenta det. Da hadde den vært fullkommen for min del!

Anbefales!

Endret av Lilleirene
Lenke til kommentar

Jeg bruker Android Agenda Widget og har denne over hele den ene hjem-skjermen min. Den viser fortløpende kalenderoppføringer fra "nå" og så mange det er plass til (eller begrenset på x antall uker fremover). Den kan også vise oppgaver/tasks fra f.eks. Astrid hvis dette ønskes.

 

Til daglig bruker jeg kun denne til å se hva som skjer, når jeg skal legge inn/planlegge bruker jeg standard-kalenderen (for øyeblikket Samsung sin variant, men jeg er godt fornøyd med Gingerbread-kalenderen).

Lenke til kommentar

Jeg bruker Smooth Calendar og kan varmt anbefale den. Den synker med både Google Calendar og jobbkalenderen og kan konfigureres til å stå på hodet.

https://market.android.com/search?q=smooth+calendar&so=1&c=apps

 

Smooth calendar er fin til å vise de tre neste aktivtetene i en 4x1 widget.

 

Har falt for Business Calendar selv. Den har alt jeg trenger og mer.

 

Business Calendar er smooth, har akkurat testet den. Fungerer fint i gratisversjonen også.

 

 

/r

Lenke til kommentar

Har enda til gode å finne en "killer" kalender-app til Android. Er vant til PalmOS, så jeg er kanskje litt bortskjemt. Business Calendar får jevnt over god kritikk.

 

Denne har jeg store forhåpninger til: Pimlical. Er dessverre ikke kommet til Market enda, men den ser svært lovende ut.

 

Disse er også populære, Pure Calendar widget og Pure Grid calendar widget.

Her er også en som ser interessant ut: CalenGoo.

 

Edit:

Det er kanskje på tide med en sammenlignings-test? På den annen side, hvis testen blir like "grundig" som Apps for navigasjon i skog og mark, så kan det heller være det samme ...

Endret av Prompel
Lenke til kommentar

Smooth calendar er fin til å vise de tre neste aktivtetene i en 4x1 widget.

 

Jeg viser fire aktiviteter, og ulik farge på dagens og fremtidige, samt ulik farge på fargefeltet i forkant for privat (Google kalender) og jobb (Outlook kalender), alt i en 4x1 widget. Super oversikt, raskt, enkelt og lekkert.

Lenke til kommentar

Supert, skal sjekke dette ut!

Syns Jorte har fungert greit, men syns oversikten blir for dårlig i hht til å stryke over/ut gjennomførte oppgaver. Lett å miste oversikten føler jeg på hvor jeg er hen i mnd. Mulig mine krav er litt store til akkurat det punkte?! Samt veldig greit der en kan bruke farger.

 

Men som nevnt over, en test ang ulike kalender app hadde vært noe :-)

Lenke til kommentar

Jeg bruker CalenGoo. Meget bra kalender, selv om det finnes stiligere, som BusinessCalendar.

 

Noe jeg liker veldig godt - og trenger - et at på CalenGoo kan man stille inn varslingen til å repetere etter valgt tid og repetere et valgt antall ganger..

 

F.eks: Kalenderen varsler kl 1300. Varseltonen går av en gang. Dermed er det lett å gå glipp av alarmen i støyende omgivelser. Det fine er da at alarmen lyder igjen etter valgt tid, f.eks 1 minutt. Slik repeterer den så mange ganger man har valgt. Men kan også snooze alarmen og velge fra en meny hvor lenge, inntil 15 min.

 

En annen fordel her er at man slipper å ta opp telefonen for å stoppe varslingen, men man blir i stedet varslet flere ganger. Jeg jobber på en skole, og når jeg varsles kommer det en kort varseltone. Dersom jeg ikke tar opp telefonen fortsetter ikke kalendervarslingen å dure i vei, men det kommer i stedet varseltone hvert minutt. Dermed går jeg ikke glipp av varsling, samtidig som varslingen ikke forstyrrer mye.

 

Har prøvd en rekke kalenderapps, men på grunn av denne varslingsmuligheten, bruker jeg CalenGoo. Den kunne nok hatt et friskere design, men la gå :)

Lenke til kommentar

Ser det er to alternativer som kan være brukende, men er fremdeles ingen av kalenderene som "streker ut/gråer ut" dager som har vært?

Liker Jorte og liknende som har oversikt for en hel mnd, da eg ofte må se lenger fremover i hht jobb og ikke en dag om gangen. Men når ikke noe markerer de dagene/aktivitetene som er gjennomført blir fort kalenderen uoversiktelig føler jeg..

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne tråden har jeg lastet ned og tatt i bruk Jorte. Synes denne fungerer veldig bra, og liker spesielt godt at det er mulig å se de ulike avtalene/planene for hver dag i måneds-widgeten.

 

Jeg har et spørsmål angående oppgave-funksjonen:

Er denne mulig å synkronisere denne med Google calendar? Slik at jeg får opp oppgavene på pc-en også?

Endret av Ein23
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...