Gå til innhold

Umulige Knut på PS.no


Anbefalte innlegg

Uansett, forumveileder så kommer ikke denne tråden til å hjelpe meg. Hva skal noen setninger hjelpe mot en retursak? Når Knut har gjort om meningen sin er den satt.

 

I dag fikk jeg mail om at jeg blir trukket 10% i krediteringsbeløpet av 27" fordi den øverste isoporbiten var byttet ut mot avispapir. Er det riktig? Kan ikke de skaffe en slik en for 2 kr liksom?

 

På de fleste sider som har informasjon om 14 dagers angrerett skrives det at "Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde."

 

Legg spesielt merke til "vesentlig samme stand og mengde". Dette betyr i praksis at det er opp til selger å avgjøre hva som utgjøre vesentlig samme stand og mengde.

 

Hvis selger avgjør at mangel på embalasje gjør at produktet mister verdi for gjensalg så har de nok sitt på det rene når de trekker fra på beløpet du får igjen. Faktisk har de ikke plikt til å gi deg noe som helst når de har avgjort at varen ikke er i vesentlig samme stand. De kunne også ha sagt at de ikke godtok mangelen og sendt varen tilbake til deg.

 

Spør deg selv, ville du kjøpt en skjerm hvor noe av embalasjen som beskytter den under transport var borte for full pris og du visste den ble sendt i posten?

 

edit: norsk er vnaskelig

Endret av OJodd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget var vel heller å poste telefonnummeret til lederen så dere kan ringe han og si fra hvordan det ligger an.

Neppe daglig leder selv som postet det.

 

Nei som jeg postet i innlegg #26 så var min intensjon å få TS til å ringe til daglig leder eller noen over "Umulige Knut" istedet for å klage sin arme råd her. Så om han da føler seg forferdelig urettsmessig behandlet etter det også, SÅ kan hylekoret startes opp her på hw.no. :) Syntes det var litt tidlig for min egen del. Har kjøpt noe fra PS.no før, men holder meg til komplett.no og netshop.no selv både privat og for bedriften jeg jobber for.

Lenke til kommentar

Uansett, forumveileder så kommer ikke denne tråden til å hjelpe meg. Hva skal noen setninger hjelpe mot en retursak? Når Knut har gjort om meningen sin er den satt.

 

I dag fikk jeg mail om at jeg blir trukket 10% i krediteringsbeløpet av 27" fordi den øverste isoporbiten var byttet ut mot avispapir. Er det riktig? Kan ikke de skaffe en slik en for 2 kr liksom?

 

Det er jo din feil at du byttet ut embalasjen.

Rage moar

 

Du tuller nå sant? Har aldri hørt om noen som trekker 10% pga feil emballasje.

Utrolig useriøst.

 

Den første skjermen hadde jeg valg om å bli trukket 50% pga feil emballasje...Selv har jeg bare oppleved at PS driver på slikt

Lenke til kommentar
På de fleste sider som har informasjon om 14 dagers angrerett skrives det at "Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde."

Nå heter det vel strengt tatt "i tilnærmet samme stand og mengde". Dvs tilnærmet, ikke vesentlig. :)

 

Spør deg selv, ville du kjøpt en skjerm hvor noe av embalasjen som beskytter den under transport var borte for full pris og du visste den ble sendt i posten?

Eg ville ikke kjøpt et produkt som var returnert på angreretten til full pris uansett om embalasjen er 100% eller ikke. Er den returnert på angrerett så skal den selges til redusert pris. Dette er en del av risikoen til nettbutikker og noe de må ta høyde for i budsjettene sine.

 

Til trådstarter. Du skriver at du vil bli trukket 10% av kjøpesummen. Hva er kjøpesummen? Det er på det rene at deler av embalasjen mangler, og eg mener at selger dermed har rett til kompensasjon for det. Men de kan naturligvis ikke ta hva som helst, så spørsmålet blir, hvor mye er 10%?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til trådstarter. Du skriver at du vil bli trukket 10% av kjøpesummen. Hva er kjøpesummen? Det er på det rene at deler av embalasjen mangler, og eg mener at selger dermed har rett til kompensasjon for det. Men de kan naturligvis ikke ta hva som helst, så spørsmålet blir, hvor mye er 10%?

 

 

10% for en isoporbit utgjør 273 kroner

Lenke til kommentar
På de fleste sider som har informasjon om 14 dagers angrerett skrives det at "Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde."

Nå heter det vel strengt tatt "i tilnærmet samme stand og mengde". Dvs tilnærmet, ikke vesentlig. :)

 

 

Noen angrefristvedlegg/infoskriv bruker vesentlig andre bruker tilnærmet, det varierer noe fra butikk til butikk. Betydningen er uansett at det er selger som i stor grad bestemmer hva dette betyr.

Lenke til kommentar

Det er pirk, men eg mener de to ordene har ulik gradering av hvor viktig det er at standen er lik ny. I tilfellet med vesentlig så er det veldig viktig at den er så lik som overhode mulig. Mens i tilfellet med tilnærmet er det ikke viktig at den er så lik som overhode, men tilnærmet.

 

Dette er uansett flisespikkeri. Eg vet at begge brukes men det er tilnærmet som står i lovverket, ikke vesentlig.

Lenke til kommentar

Strengt tatt er vel PS.no her faktisk grei med deg, og aksepterer bruk av angreretten mot et gebyr for manglende embalasje. Du skal ikke se bort i fra at PS.no kan ha mulighet for å nekte deg å bruke angreretten pga den isoporbiten som mangler.

 

Så eg mener du har to valg her, godta avkortingen og jobbe for å tjene penger. Eller slå fast om isoporbiten er nok til å avvise reklamasjon eller avkorte beløpet, eller ikke, og deretter krangle videre med de.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Nesten 300 spenn for en isoporbit ja. Glad jeg ikke handler fra en plass med umulige Knut i spissen.

 

Leverte en TV tilbake til Elkjøp som var 40 dager gammel og fikk den under 30 dager "fri" retur enda jeg hadde kasta eska og isoporen. Det var 4 isoporbiter og ei eske. Ifølge PS sin "priskalkulator" hadde det blitt et fratrekk på godt over 1000 spenn for manglende embalasje siden hver isoporbit der har en verdi på nesten 300. Tør ikke tenke på hva ei pappeske er verdsatt til der men regner med rundt 500. Jaja, og slik går nå dagene. Personlig handler jeg der hvor folk bruker hodet og gjerne gir det lille ekstra.

Lenke til kommentar

Nesten 300 spenn for en isoporbit ja. Glad jeg ikke handler fra en plass med umulige Knut i spissen.

 

Leverte en TV tilbake til Elkjøp som var 40 dager gammel og fikk den under 30 dager "fri" retur enda jeg hadde kasta eska og isoporen. Det var 4 isoporbiter og ei eske. Ifølge PS sin "priskalkulator" hadde det blitt et fratrekk på godt over 1000 spenn for manglende embalasje siden hver isoporbit der har en verdi på nesten 300. Tør ikke tenke på hva ei pappeske er verdsatt til der men regner med rundt 500. Jaja, og slik går nå dagene. Personlig handler jeg der hvor folk bruker hodet og gjerne gir det lille ekstra.

 

Ja skal du kjøpe noe du vil bruke bare 30 dager, kjøp det hos elkjøp. Deres fri retur er meget liberal.

Lenke til kommentar

Strengt tatt er vel PS.no her faktisk grei med deg, og aksepterer bruk av angreretten mot et gebyr for manglende embalasje. Du skal ikke se bort i fra at PS.no kan ha mulighet for å nekte deg å bruke angreretten pga den isoporbiten som mangler.

 

Så eg mener du har to valg her, godta avkortingen og jobbe for å tjene penger. Eller slå fast om isoporbiten er nok til å avvise reklamasjon eller avkorte beløpet, eller ikke, og deretter krangle videre med de.

 

Greie og greie. 3D-skjermen jeg leverte tilbake hadde litt manglede emballasje og kosta meg 50% om jeg hadde ønsket refundering av pengene.

Endret av magnus1992
Lenke til kommentar

du lærer vell av dine feil. neste gang du skal sende noe i retur, ta bildebevis av varen. så nøye du klarer. pakk opp ting forsiktig så all emballasje er uskadd og kan returneres om nødvendig.

 

Jeg sparer som oftest på esken, da jeg tenker den er det viktigste...men isopor gidder jeg ikke ta vare på. Får vel begynne med det nå da.

Lenke til kommentar

Er eg over enhver tvil om at eg skal ha produktet så kaster eg alt av embalasje etter ei uke. Er eg i tvil beholder eg ALT av embalasje, CD-plater, manualer og skrot som ligger i eskene ut minst den angreretten eg har(evnt ut åpent kjøp-perioden om butikken tilbyr dette).

 

I det siste har eg benyttet meg av angreretten på to produkter til en samlet verdi på 3k, og det var ingen problemer med å returnere noen av de. Samtidig har eg fått sett på produktene tilstrekkelig til å avgjøre at det ikke var det produktet eg var på jakt etter.

 

Hadde eg kastet deler av innholdet hadde eg sannsynligvis møtt motvilje begge gangene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...