Gå til innhold

GTX 560 SLI eller bare et GTX 580


eirikbbb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

GTX580 gir pr. dags dato lite for pengene, spesielt da kontra GTX560 (TI?) SLI.

 

Når det er sagt, så er ikke SLi en dans på skyer det heller:

Økt støy

Økt varme

Økt effektforbruk

Dårlig støtte i spill

Div. driverfeil

Ingen/dårlige utvidelsemuligheter.

Lenke til kommentar

Jeg bruker GTX 560TI i SLI og jevnt over svært fornøyd.

Ved max load ligger kortene på 65-75 grader, men jeg hører de ikke.

 

Ytelsen er meget bra jevnt over, og spill som The Witcher 2, shogun 2, warhammer 2 (de jeg spiller mest for tiden) flyter utrolig bra.

 

I andre spill som støtter phys X så setter jeg gjerne det ene kortet til kun Phys X oppgaver.

 

Men, det er også sant som noen sier at i enkelte spill kan ytelsen nesten bli dårligere.

 

Nå har jeg ikke prøvd GTX 580, men jeg er svært fornøyd med mine 560 kort.

Lenke til kommentar

Jeg må jo si at jeg har ikke hatt problemer så langt med hverken CF eller SLI oppsett. Var ATI fanboy, men har skiftet til MSI GTX 580 Lightning SLI. Er kjempe fornøyd, ikke noen problemer så langt. Har siste driver 280.26.

 

Men klart at et GTX 580 SLI oppsett er dyrt, så jeg ville ha satset på et enkelt GTX 580 med mindre TS har masse penger da. Et GTX 580 holder lenge det. Eventuelt GTX 560Ti i SLI.

Lenke til kommentar

Anbefaler TS å gå for GTX570 :) Pga det ikke koster så all verdens mye å er et bra kort. Å det er ikke store forskjellen på det og et GTX580 i vanlig oppløsning som 1920x1080 :)

Jeg har en Dell skjerm på 2560x1440 Tror du et 570 GTX kort vil holde til BF3? Eller burde jeg gå for 580 GTX. kaskje 6970 fra AMD ?

 

Ken

Lenke til kommentar

Anbefaler TS å gå for GTX570 :) Pga det ikke koster så all verdens mye å er et bra kort. Å det er ikke store forskjellen på det og et GTX580 i vanlig oppløsning som 1920x1080 :)

Jeg har en Dell skjerm på 2560x1440 Tror du et 570 GTX kort vil holde til BF3? Eller burde jeg gå for 580 GTX. kaskje 6970 fra AMD ?

 

Ken

 

 

Det var stor oppløsning. Viss du har pengene bør du gå for et skjermkort med mye ram på :)

6970 skal være et godt kort :) GTX580 skal sikkert funke det og :)

Lenke til kommentar

Jeg har en Dell skjerm på 2560x1440 Tror du et 570 GTX kort vil holde til BF3? Eller burde jeg gå for 580 GTX. kaskje 6970 fra AMD ?

 

Ken

 

Nei, jeg tror ikke det vill holde. Jeg bruker samme skjerm og kjører 2500k med 6970 kort og har store problemer på spill som krever mye. Det er med high / max settings.

 

På lavere settings så går det bedre, men jeg føler at kun sli / crossfire vill være nok for spilling på den oppløsningen med high / highest eller lignende settings.

 

På crysis 2 må jeg ned på lavest settings på den oppløsningen for å kunne spille.

Men jeg visste at det kom til å bli lit lite med kun 1 kort, så planen min har hele tiden vært at skaffe 1st 6970 kort til.

 

Jeg valgte 6970 istedet for 570 fra nvidia pga 2gb minne på 6970 kortene. Minnebruken blir ofte lit høyere når oppløsningen går opp.

 

Rimeligere alternativ kan være 2x6950 kort med 2gb minne.

 

 

Iexo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...