Gå til innhold

Mulig svindlerforsøk?


Lyspaere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overraskende nok fikk jeg svar ganske fort... Hmm :))

 

Men ikke overraskende så inneholder dette svaret, fremgansmåten nevnt tidligere i tråden her :)

 

Svaret:

 

Date: Tue, 4 Oct 2011 01:45:09 -0700

From: [email protected]

Subject: Re: 2 stk Losi 8ight 2.0 EU konkurranse biler.

To: [email protected]

 

 

Oh,I need to inform you about this,just received an email from my pick agent...am most sure i did not include that in my previous email,he said he won't come for the pick up unless i pay him the agent commission fee first in order to be able to schedule a pick up time and my pick up agent Head Quarters is in the abroad and all commission payment made for pick up from anywhere in the world is sent to their Head Quarters in the abroad and the only form of payment they accept is western union money transfer.I have tried to pay online but i will need a credit card which i didn't bring aboard the ship,and there is no post office(there is usually a western union section in most post offices) or any western union agent on sea! so i have to ask you to help me with the pick up fees, i will include the kr3000 they charged to pick it up and take it my home(1st class treatment), to the payment i will send through PayPal, after i have made the payment.I will need you to help me send the kr3000 to my pick up agent through western union money transfer, the western union money transfer can be made at a post office near to you,there is always a western union agent in most post offices or online at www.westernunion.no .I will be making the payment shortly and will email you as soon as it has been done.

 

LAAAAATTER og brøøøl :)

 

Spurte forøvrig om navnet til pick up agenten, og kontonummeret hans nå. Skreiv at jeg kunne være så snill at jeg førte over dette allerede før han sendte over penger til meg ;) Så får vi se hva som dukker opp..

 

Er ikke så sikker på om jeg gidder å dra detta så mye lenger nå. Er lissom ikke så artig når de er så dumme at de ikke skjønner at de er avslørt allerede...?

Endret av Suvdal
Lenke til kommentar

Kan skjønne du må hjelpe ham økonomisk med å betale deg. Her er det bare å bla opp.

 

Ikke sant :p

 

Eneste som ikke hadde forundra meg nå, er at han oppgir navnet til pickup agenten sin til å være: I am a cheating black bastard from Nigeria trying to make some hard earned money. Account number: 666 66666 99999

Lenke til kommentar

From: Ørjan Suvdal <[email protected]>

To: [email protected]

Sent: Tuesday, October 4, 2011 2:09 AM

Subject: RE: 2 stk Losi 8ight 2.0 EU konkurranse biler.

 

 

Ok.

 

Give me he`s name and bank account number and I`ll ship the 3000NOK in advace asap? :)

 

Regards

Ørjan Suvdal

 

 

Date: Tue, 4 Oct 2011 02:13:58 -0700

From: [email protected]

Subject: Re: 2 stk Losi 8ight 2.0 EU konkurranse biler.

To: [email protected]

 

 

Just want you to know that the money will be transfer to the agent address via western union money transfer okay.... so i will transfer all the money now and i will email you the agent name and address once payment made so that you can be able to transfer the money today..because i want this item picked up this week okay

 

 

Nå lurer jeg faktisk på om penga faktisk blir sendt... :p

 

Vurderer løpende å avslutte hele opplegget her nå. Lukter masse jobb jeg ikke gidder og engasjere meg i laaaang vei....

Endret av Suvdal
Lenke til kommentar

Hei, jeg fikk akkurat det samme epost på en annonsen av meg i Finn.no! Her er tråden:

 

--------------------------------------------------------------------------------------

Smith John <[email protected]>:

Yes am okay with the price but i want the item ship out to my son abroad and i will add another 600kr to the payment to cover shipping cost okay...and payment will be made through online secure paypal..because payment through paypal secure and safe both seller and buyer..if you don't have account with paypal you can just set up account with paypal at www.paypal.com and get back to me with your paypal email address so that payment can be made right away.....kindly get back to me with your paypal email address so that payment can be made right away

 

Jeg:

Hi John,

 

Yes, the item is still on sale. My asking price is 3.500 NOK.

 

Let me know if you have further questions.

 

Best Regards,

 

Francisco

 

Smith John <[email protected]>:

i will like to know if your item still available for sell and what is your asking price???

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Pass på Smith John <[email protected]>!!

Lenke til kommentar

Date: Tue, 4 Oct 2011 02:24:40 -0700

From: [email protected]

Subject: PAYMENT MADE!!! 2 stk Losi 8ight 2.0 EU konkurranse biler.

To: [email protected]

 

 

Payment has been made and i sent kr11,300.00 in all,paypal should have emailed you confirmation regarding the transfer that i made ,i will advice you to carefully go through the message in your EMAIL regarding the payment because i think paypal will be holding the payment until they get the western union information they are asking from you so that they can assure that you have transfer the kr3000.00 added to the payment to my shipping agent.............. i also tried to pay my agent myself online but I will need a credit card which I didn't bring to the ship, and there is no post office or any western union agent on sea so i cant locate any western union office so please transfer the money so that my paypal can credit the kr11,300.00 into your account as soon as you have emailed the western union details to them.Kindly do transfer the money today and get back to paypal with the western union details so that they can verify and complete the transaction with immediate effect..also get back to me with your full house address so that my mover can come for the pick up the in time...Thanks

 

I also add kr300 to the payment for the western union charge..kindly do get back to me as soon as you have complete the transaction with paypal.Okay

 

Here is the pick up agent info needed to get the money sent through western union money transfer:

 

Name: Goriola Ola

Address: 10 itunu layout street

City:Ibadan

Country:Nigeria

Zip Code:23402.

 

Hope to read back from you about the western union information okay...Thanks

 

 

 

 

Nå er det vel snart nok? :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri nok Suvdal!!! Bare sørg for å ikke gi han noe penger eller varen... :p God underholdning! Finn på noe mer, for dette blir fort enda bedre!

 

Noen mulighet for at du kan være litt slem, og faktisk få de 11.300 kr han har sendt? :p Hadde vært gøy om du hadde svindla han tilbake... :)

 

Kjør på!!

 

Og; Be faren din lese dette når du er ferdig med det hele... :p

Lenke til kommentar

Vel. Her er hva som skjer i disse svindelsakene. De er veldig vanlige for tiden.

 

Paypal har en regel som sier at hvis du endrer adressen på forsendelsen til NOEN ANDRE enn han du betaler til, kan betaleren kansellere dealen. Men han gjør det ikke før du allerede har sendt varen. Og da har han fått en gratis vare, og du ingen penger.

 

Så selv om du får beskjed om at pengene er overført, er de ikke dine før dealen er helt closed. Og det blir den aldri i disse tilfellene. Han ber deg jo direkte om å endre adressen til sin bror i Uganda eller whatever. Det er da DU bryter paypal sine regler, og han kan kansellere hele opplegget. Men du tror gjerne han har betalt, og sender varen asap. AKA er du svarteper.

 

Du får ikke en krone ut av dette. Og å sitte og baite dem for å "pwne dem" er meningsløst, så fort de ser du er mistenksom bare ignorerer de deg og tar seg av alle de andre som har fått samme spammen.

 

Han godprater kanskje litt mere med deg for å få deg til å sende varen han "har betalt for". Også får du en beskjed fra paypal om at kjøperen har kansellert betalingen pga brudd på retningslinjene. Men da er det for sent.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel. Her er hva som skjer i disse svindelsakene. De er veldig vanlige for tiden.

 

Paypal har en regel som sier at hvis du endrer adressen på forsendelsen til NOEN ANDRE enn han du betaler til, kan betaleren kansellere dealen. Men han gjør det ikke før du allerede har sendt varen. Og da har han fått en gratis vare, og du ingen penger.

 

Så selv om du får beskjed om at pengene er overført, er de ikke dine før dealen er helt closed. Og det blir den aldri i disse tilfellene. Han ber deg jo direkte om å endre adressen til sin bror i Uganda eller whatever. Det er da DU bryter paypal sine regler, og han kan kansellere hele opplegget. Men du tror gjerne han har betalt, og sender varen asap. AKA er du svarteper.

 

Du får ikke en krone ut av dette. Og å sitte og baite dem for å "pwne dem" er meningsløst, så fort de ser du er mistenksom bare ignorerer de deg og tar seg av alle de andre som har fått samme spammen.

 

Han godprater kanskje litt mere med deg for å få deg til å sende varen han "har betalt for". Også får du en beskjed fra paypal om at kjøperen har kansellert betalingen pga brudd på retningslinjene. Men da er det for sent.

 

Det har jo aldri vært noe tema å sende noe som helst bytex, så det med adressen vil jo uansett ikke "funke" for hans del? Er jo snakk om at det skal komme en "pick up agent" for å hente varene. ;)

 

Nå oppga jo jeg også en falsk paypal konto, så jeg får dessverre ikke sett om disse 11300 kronene hadde vært "tilgjengelige" for meg :)

 

Og; Be faren din lese dette når du er ferdig med det hele... :p

 

Det med at fattarn var politi var nok en liten hvit løgn. ;)

Lenke til kommentar

Det kommer ingen pick up agent. Fyren johnsmith vil fortsette å bearbeide deg og si at det ville vært lettere om du sendte varen direkte til sønnen hans i utlandet, fordi pickup fyren ikke har tid.

 

Disse karene sender kanskje tusen slike mailer om dagen. Tror du virkelig de har en pickup fyr stående i alle småbyene og bygdene i Norge?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det kommer ingen pick up agent. Fyren johnsmith vil fortsette å bearbeide deg og si at det ville vært lettere om du sendte varen direkte til sønnen hans i utlandet, fordi pickup fyren ikke har tid.

 

Disse karene sender kanskje tusen slike mailer om dagen. Tror du virkelig de har en pickup fyr stående i alle småbyene og bygdene i Norge?

 

Hæ, har de ikke???? Du meiner ikke det eller?

Lenke til kommentar

Det kommer ingen pick up agent. Fyren johnsmith vil fortsette å bearbeide deg og si at det ville vært lettere om du sendte varen direkte til sønnen hans i utlandet, fordi pickup fyren ikke har tid.

 

Disse karene sender kanskje tusen slike mailer om dagen. Tror du virkelig de har en pickup fyr stående i alle småbyene og bygdene i Norge?

 

Hæ, har de ikke???? Du meiner ikke det eller?

 

Reagerte der jeg å!! Serriøst? Har de ikke folk alle steder? Som f.eks innerst i Lofoten, hvor det bor 3 personer. 2 vanlige mennesker, og 1 agent?

Lenke til kommentar

Det kommer ingen pick up agent. Fyren johnsmith vil fortsette å bearbeide deg og si at det ville vært lettere om du sendte varen direkte til sønnen hans i utlandet, fordi pickup fyren ikke har tid.

 

Disse karene sender kanskje tusen slike mailer om dagen. Tror du virkelig de har en pickup fyr stående i alle småbyene og bygdene i Norge?

 

Hæ, har de ikke???? Du meiner ikke det eller?

 

Reagerte der jeg å!! Serriøst? Har de ikke folk alle steder? Som f.eks innerst i Lofoten, hvor det bor 3 personer. 2 vanlige mennesker, og 1 agent?

 

Rettelse : 2 nordlendniger og en solmalier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer ingen pick up agent. Fyren johnsmith vil fortsette å bearbeide deg og si at det ville vært lettere om du sendte varen direkte til sønnen hans i utlandet, fordi pickup fyren ikke har tid.

 

Disse karene sender kanskje tusen slike mailer om dagen. Tror du virkelig de har en pickup fyr stående i alle småbyene og bygdene i Norge?

 

Hæ, har de ikke???? Du meiner ikke det eller?

 

Reagerte der jeg å!! Serriøst? Har de ikke folk alle steder? Som f.eks innerst i Lofoten, hvor det bor 3 personer. 2 vanlige mennesker, og 1 agent?

 

Rettelse : 2 nordlendniger og en solmalier.

 

Rettelse 2: 2 Lofotværinga og en Somalier. :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel. Her er hva som skjer i disse svindelsakene. De er veldig vanlige for tiden.

 

Paypal har en regel som sier at hvis du endrer adressen på forsendelsen til NOEN ANDRE enn han du betaler til, kan betaleren kansellere dealen. Men han gjør det ikke før du allerede har sendt varen. Og da har han fått en gratis vare, og du ingen penger.

 

Så selv om du får beskjed om at pengene er overført, er de ikke dine før dealen er helt closed. Og det blir den aldri i disse tilfellene. Han ber deg jo direkte om å endre adressen til sin bror i Uganda eller whatever. Det er da DU bryter paypal sine regler, og han kan kansellere hele opplegget. Men du tror gjerne han har betalt, og sender varen asap. AKA er du svarteper.

 

Du får ikke en krone ut av dette. Og å sitte og baite dem for å "pwne dem" er meningsløst, så fort de ser du er mistenksom bare ignorerer de deg og tar seg av alle de andre som har fått samme spammen.

 

Han godprater kanskje litt mere med deg for å få deg til å sende varen han "har betalt for". Også får du en beskjed fra paypal om at kjøperen har kansellert betalingen pga brudd på retningslinjene. Men da er det for sent.

 

Det har jo aldri vært noe tema å sende noe som helst bytex, så det med adressen vil jo uansett ikke "funke" for hans del? Er jo snakk om at det skal komme en "pick up agent" for å hente varene. ;)

 

Nå oppga jo jeg også en falsk paypal konto, så jeg får dessverre ikke sett om disse 11300 kronene hadde vært "tilgjengelige" for meg :)

 

Og; Be faren din lese dette når du er ferdig med det hele... :p

 

Det med at fattarn var politi var nok en liten hvit løgn. ;)

 

Så hvordan går det? har du fått flere mail ifra john smit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...