Gå til innhold

Dette kan være Sony Ericssons 2012-flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1750mah er ikke mye på en slik telefon. Jeg er ganske lei av dårlig batteritid på de nyeste smarttelefoner.

 

Det finnes drøssevis av tips på hvordan forlenge batteritiden, men livet mitt dreier seg ikke om å slå av og på wifi/blåtann/datatrafikk på telefonen min.

 

Med litt tung bruk, så varer ikke batteriet på en moderne "top of the line" smarttelefon en dag en gang. Dette er allt for dårlig.

 

Når jeg ser på min HTC sensation, så er batteriet i utgangspunktet på 1520mah. Dette batteriet er kansje ca 4 millimeter tykt. Hvorfor ikke lage en versjon av telefonen som er noen millimeter tykkere, men med vesentlig (minst det dobbelte) bedre batterikapasitet?

Jeg hadde kjøpt den på flekken, da funksjonalitet er viktigere enn design for min del.

Lenke til kommentar

Når jeg ser på min HTC sensation, så er batteriet i utgangspunktet på 1520mah. Dette batteriet er kansje ca 4 millimeter tykt. Hvorfor ikke lage en versjon av telefonen som er noen millimeter tykkere, men med vesentlig (minst det dobbelte) bedre batterikapasitet?

Jeg hadde kjøpt den på flekken, da funksjonalitet er viktigere enn design for min del.

Mange modeller har mulighet for å bruke f.eks "3500mAh" batteri med alternativt deksel bak.

Man får disse fra ca 7$ på ebay. Men har man mobil med støpt rygg, så er det ikke så enkelt.

Lenke til kommentar

Med litt tung bruk, så varer ikke batteriet på en moderne "top of the line" smarttelefon en dag en gang. Dette er allt for dårlig.

 

En dag er da litt overdrevet... ;) De fleste moderne mobiler med bra batteriteknologi holder normalt 2-4 dager, kommer selvsagt veldig ann på hvor mye man bruker den. Men enig i att batterikapasitet er undervurdert på mange mobiler idag, nettopp pga att produsenter presser inn prosessorer som hører hjemme i en hjemme-PC, hva er vitsen ?? De aller fleste brukere håndterer nemlig ikke veldig tunge applikasjoner på en mobil.. Klarer mobilen å multitaske 5-6 programmer samtidig er man godt på vei, og selvsagt håndtere spill med heftig grafikk. Til det holder en mobil med 800Mhz-1GHz og en god GPU, men her blir forbrukere overtalt/lurt av ivrige mobilselgere, desverre... :cry:

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Med litt tung bruk, så varer ikke batteriet på en moderne "top of the line" smarttelefon en dag en gang. Dette er allt for dårlig.

En dag er da litt overdrevet... ;) De fleste moderne mobiler med bra batteriteknologi holder normalt 2-4 dager, kommer selvsagt veldig ann på hvor mye man bruker den.

 

Min Xperia X10 mini pro holder rett over et døgn hvis den ligger i ro hjemme uten noe ringetid eller bruk. Da er wifi-aktivert og sync mot gmail eneste som jeg har noe praktisk nytte av. Normalt sett holder den til kvelden, ha er den med i bilen til og fra jobb, ca 9mil og normalt for meg er vel rundt 5 sms og toppen en samtale per dag. Mailsynk og litt nyheter fra en RSS-leser.

 

 

Den har aldri holdt 2-4 dager. Skrur jeg av alt, hvilket er dustete på en smart-phone, så klarer den halvannet døgn. Skal jeg på tur bruker jeg min Nokia Classic til 195,- spenn som holder tre-fire dager uten noe problem. Da kan blåtann være aktivert og mobben ligger i bilen hele tida.

 

 

Lenke til kommentar

Min Xperia X10 mini pro holder rett over et døgn hvis den ligger i ro hjemme uten noe ringetid eller bruk. Da er wifi-aktivert og sync mot gmail eneste som jeg har noe praktisk nytte av. Normalt sett holder den til kvelden, ha er den med i bilen til og fra jobb, ca 9mil og normalt for meg er vel rundt 5 sms og toppen en samtale per dag. Mailsynk og litt nyheter fra en RSS-leser.

 

 

Den har aldri holdt 2-4 dager. Skrur jeg av alt, hvilket er dustete på en smart-phone, så klarer den halvannet døgn. Skal jeg på tur bruker jeg min Nokia Classic til 195,- spenn som holder tre-fire dager uten noe problem. Da kan blåtann være aktivert og mobben ligger i bilen hele tida.

 

Det høres ekstremt dårlig ut mht. batterikapasitet... Høres ut som batteriet ditt har tatt kvelden :cry:

Jeg har ingen erfaring med Xperia mini så vet ikke hva som er normalt for den men dette høres veldig dårlig ut...

 

Jeg bruker selv en Nokia N8 og den går som regel 3-4 dager mellom hver lading. Da er WiFi på hele tiden og blåtann delvis, typisk 4-5 samtaler til dagen og noe SMS og surfing. Har ikke batterisparing aktivert men skjermen skrur seg helt av når den ligger i lommen/bag osv..

Lenke til kommentar

Med litt tung bruk, så varer ikke batteriet på en moderne "top of the line" smarttelefon en dag en gang. Dette er allt for dårlig.

 

En dag er da litt overdrevet... ;) De fleste moderne mobiler med bra batteriteknologi holder normalt 2-4 dager, kommer selvsagt veldig ann på hvor mye man bruker den. Men enig i att batterikapasitet er undervurdert på mange mobiler idag, nettopp pga att produsenter presser inn prosessorer som hører hjemme i en hjemme-PC, hva er vitsen ?? De aller fleste brukere håndterer nemlig ikke veldig tunge applikasjoner på en mobil.. Klarer mobilen å multitaske 5-6 programmer samtidig er man godt på vei, og selvsagt håndtere spill med heftig grafikk. Til det holder en mobil med 800Mhz-1GHz og en god GPU, men her blir forbrukere overtalt/lurt av ivrige mobilselgere, desverre... :cry:

 

Det der er bare piss, og det vet du sikkert godt! Hver bidige android mobil jeg har hatt, varer 1 døgn, maks 1,5 døgn om alt er skrudd av. Kjøpte en ny HTC EVO, og etter første lading varte den ikke en halv dag en gang. Etter noen timer fra den er ferdiglada og et par korte samtaler er batteriet tappet til 50%. Det gjelder alle androidmobiler jeg har hatt ikke bare nåværende. Jævla irriterende og måtte skru av det meste på en smartmobil bare for å presse batterilevetiden til maksimum. Hva skal man med en smartmobil i det hele tatt da?

 

Blir så forbanna på dere idioter som kommer her og påstår at dere har mobilen i 2- 4 dager før den må lades på nytt. That´s a load of crap, and you know it!

Lenke til kommentar

Med litt tung bruk, så varer ikke batteriet på en moderne "top of the line" smarttelefon en dag en gang. Dette er allt for dårlig.

 

En dag er da litt overdrevet... ;) De fleste moderne mobiler med bra batteriteknologi holder normalt 2-4 dager, kommer selvsagt veldig ann på hvor mye man bruker den. Men enig i att batterikapasitet er undervurdert på mange mobiler idag, nettopp pga att produsenter presser inn prosessorer som hører hjemme i en hjemme-PC, hva er vitsen ?? De aller fleste brukere håndterer nemlig ikke veldig tunge applikasjoner på en mobil.. Klarer mobilen å multitaske 5-6 programmer samtidig er man godt på vei, og selvsagt håndtere spill med heftig grafikk. Til det holder en mobil med 800Mhz-1GHz og en god GPU, men her blir forbrukere overtalt/lurt av ivrige mobilselgere, desverre... :cry:

 

Det der er bare piss, og det vet du sikkert godt! Hver bidige android mobil jeg har hatt, varer 1 døgn, maks 1,5 døgn om alt er skrudd av. Kjøpte en ny HTC EVO, og etter første lading varte den ikke en halv dag en gang. Etter noen timer fra den er ferdiglada og et par korte samtaler er batteriet tappet til 50%. Det gjelder alle androidmobiler jeg har hatt ikke bare nåværende. Jævla irriterende og måtte skru av det meste på en smartmobil bare for å presse batterilevetiden til maksimum. Hva skal man med en smartmobil i det hele tatt da?

 

Blir så forbanna på dere idioter som kommer her og påstår at dere har mobilen i 2- 4 dager før den må lades på nytt. That´s a load of crap, and you know it!

 

Fordi om du har dårlig batteritid på din mobil betyr vell ikke det att alle har det ?? hehe :D

 

Du ser jo bare i tråden over her hvordan dette varierer mellom de forskjellige mobiler ;)

 

Nå har ikke jeg erfaring med hva som er normalt akuratt for din mobil men kjenner bedre andre modeller og hva som er normalt på de.

Den jeg bruker idag (Nokia N8) holder 3-4 dager på en lading iallfall.

Nr1-Lasse over skriver eks. 3 dager på sin. Vil tro de fleste moderne mobiler ligger ett sted mellom 2-4 dager ved normal bruk :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Batteritid er veldig avhengig av oppsett på telefonen. Det er stort sett så enkelt som at ting som bruker strøm bør aktiveres minst mulig.

Det gjelder f.eks alt som jevnlig synkroniseres av widgets og programmer. Bluetooth, GPS o.l. bør slås av for å spare strøm osv.

 

Går man inn i menyen og velger "Om telefonen, batteribruk" så ser man hvilke ressurser som forbrukes.

Lenke til kommentar

Med litt tung bruk, så varer ikke batteriet på en moderne "top of the line" smarttelefon en dag en gang. Dette er allt for dårlig.

 

En dag er da litt overdrevet... ;) De fleste moderne mobiler med bra batteriteknologi holder normalt 2-4 dager, kommer selvsagt veldig ann på hvor mye man bruker den. Men enig i att batterikapasitet er undervurdert på mange mobiler idag, nettopp pga att produsenter presser inn prosessorer som hører hjemme i en hjemme-PC, hva er vitsen ?? De aller fleste brukere håndterer nemlig ikke veldig tunge applikasjoner på en mobil.. Klarer mobilen å multitaske 5-6 programmer samtidig er man godt på vei, og selvsagt håndtere spill med heftig grafikk. Til det holder en mobil med 800Mhz-1GHz og en god GPU, men her blir forbrukere overtalt/lurt av ivrige mobilselgere, desverre... :cry:

 

Det der er bare piss, og det vet du sikkert godt! Hver bidige android mobil jeg har hatt, varer 1 døgn, maks 1,5 døgn om alt er skrudd av. Kjøpte en ny HTC EVO, og etter første lading varte den ikke en halv dag en gang. Etter noen timer fra den er ferdiglada og et par korte samtaler er batteriet tappet til 50%. Det gjelder alle androidmobiler jeg har hatt ikke bare nåværende. Jævla irriterende og måtte skru av det meste på en smartmobil bare for å presse batterilevetiden til maksimum. Hva skal man med en smartmobil i det hele tatt da?

 

Blir så forbanna på dere idioter som kommer her og påstår at dere har mobilen i 2- 4 dager før den må lades på nytt. That´s a load of crap, and you know it!

 

Overhode ikke. Min Galaxy S II holder faktisk i 2-4 dager ved vanlig bruk, nå som den er igjennom ladesyklus før forventet optimal batteriytelse. Har også brukt en demo-modell av HTC Sensation, SE Xperia Arc, SE Xperia Play og har eid en LG Optimus 2X og tilfelle har vært det samme for disse etter at de første ladesyklusene har vært gjennomførte.

 

Dersom du sliter så mye med batteriet ditt anbefaler jeg å få SIM-kortet ditt sjekket opp og kanskje byttet. Ville også tatt en titt på batteriet. Om du eier en Droid som fleste annet godtfolk anbefaler jeg appen "JuiceDefender" som kort og godt slår av det meste batterikrevende, men som er veldig tilbøyelig. (Skrur f.eks. av WiFi, 3G, GPS og synkronisering o.l. når du skrur av skjermen, og på igjen etterpå etter ønske.)

 

Har også testet flere telefoner over enn det jeg har oppgitt, og har vel personlig eid fem forskjellige telefoner det siste året. De eneste jeg testet med skuffende batteriytelse har vært HTC Desire HD samt SE Xperia Mini (og eller Mini Pro.)

 

Ønsker også å legge til at ved bruk av JuiceDefender med riktige innstillinger har jeg fått min SGSII til å vare i hele seks dager ved moderat bruk.

 

Siden det er greit å opplyse om det, er bakgrunnen min med telefoner flere års praksis med salg av telefoner v/ Elkjøp.

Endret av catten
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...