Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dumpventil problemer


Speeed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med du husket å plugge hullet til andre siden av resirken, så den ikke suger inn luft der? resirk er på fordi den sender lufta tilbake før turboen men etter luftmengdemåleren.

 

Annet enn det er det fjøra i selve dumpen som er for slapp, bytt fjær om du fikk med flere, eller shims opp/stram fjæra

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har vært borti samme problem å da var det fjæra som var for slapp. Bytt den eller chims den opp evt.

 

Ellers er jo resirkventilen det beste for motoren hvis du ikke vil ha det sinnsykt irriterende lyden da. Men personlig synes jeg vel at det bør være noen hundre hk i motoren før det passer seg med den lyden :)

Lenke til kommentar

Open Dump har mye for seg det. Om man har rett motoroppsett vel å merke.

En regulær motor med MAF/AFM vil lide fælt med en åpen dump ettersom den måler luft den tror den forbruker som du slipper ut til atmosfæren.

 

Men en MAP motor vil ha bedre kontroll over hva den forbruker. En "dumpventil" i utgangspunktet sin jobb er å sørge for at ditt kjære overladningsaggregat ikke blir bremset med trykket som vil ut når du stenger gasspjeldet. Dette gir en rask spoolup når man skifter gir og en hyggeligere opplevelse.

 

Om dumpventilen din suger falsk luft greier ikke fjæren å holde den tett i forhold til vacuumet motoren din genererer under sug. Som nevnt over her. Shims den opp for å stramme den eller skaff deg en sterkere regulerbar en. Men styr unna high end ventiler. Du trenger ikke en som liker 2 bar selv om den er lilla og er rablet ned med greddy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...