Speeed Skrevet 6. september 2011 Skrevet 6. september 2011 Har en saab 2l turbo som e hadde satt en dumpventil på.. Men den sugde til seg masse falsk luft som førte til at bilen bare daua av og til.. Er det en måte og unngå dette? Har skrudd ventilen av nå og e tror problemet et løst.. Men vil jo ha den på
1245112654122755325882462 Skrevet 7. september 2011 Skrevet 7. september 2011 Virker rart, men trolig er det du som har faila når du har montert den, kan muligens være at den ikkje er tett. Men ka i alle daga skal du me en popoff på en sånn bil?
Gavekort Skrevet 7. september 2011 Skrevet 7. september 2011 Høres ut som ventilen ikke gjøre jobben sin. Kan det være at den ikke passer med din turbo, eller at noe er ødelagt?
cossiemk1 Skrevet 7. september 2011 Skrevet 7. september 2011 Hva med den resirkulerende dumpen som sitter der orginalt da?? hva har du gjort med den?
Speeed Skrevet 8. september 2011 Forfatter Skrevet 8. september 2011 Den orginale har e nå satt på igjen. Og den var ikke montert feil... (åssen går det ann i det hele tatt)
Mekker`n Skrevet 9. september 2011 Skrevet 9. september 2011 Kanskje for svak fjør i dump ventilen? Kan også være at den fungerer riktig, men lufta som slipper ut er allerede målt av LMM. Det blir helt feil for motorstyringen og motoren stopper.
Akse Skrevet 10. september 2011 Skrevet 10. september 2011 Dette er jo et kjent problem på biler med resirkdump. Normalt setter en bare en spacer på resirkdumpen, men dette får man ikke til alle biler. Behold resirkdumpen, dumpventil har ingenting for seg.
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 13. september 2011 Skrevet 13. september 2011 Regner med du husket å plugge hullet til andre siden av resirken, så den ikke suger inn luft der? resirk er på fordi den sender lufta tilbake før turboen men etter luftmengdemåleren. Annet enn det er det fjøra i selve dumpen som er for slapp, bytt fjær om du fikk med flere, eller shims opp/stram fjæra
liferider Skrevet 4. oktober 2011 Skrevet 4. oktober 2011 Har vært borti samme problem å da var det fjæra som var for slapp. Bytt den eller chims den opp evt. Ellers er jo resirkventilen det beste for motoren hvis du ikke vil ha det sinnsykt irriterende lyden da. Men personlig synes jeg vel at det bør være noen hundre hk i motoren før det passer seg med den lyden
gnugfur Skrevet 4. oktober 2011 Skrevet 4. oktober 2011 Open Dump har mye for seg det. Om man har rett motoroppsett vel å merke. En regulær motor med MAF/AFM vil lide fælt med en åpen dump ettersom den måler luft den tror den forbruker som du slipper ut til atmosfæren. Men en MAP motor vil ha bedre kontroll over hva den forbruker. En "dumpventil" i utgangspunktet sin jobb er å sørge for at ditt kjære overladningsaggregat ikke blir bremset med trykket som vil ut når du stenger gasspjeldet. Dette gir en rask spoolup når man skifter gir og en hyggeligere opplevelse. Om dumpventilen din suger falsk luft greier ikke fjæren å holde den tett i forhold til vacuumet motoren din genererer under sug. Som nevnt over her. Shims den opp for å stramme den eller skaff deg en sterkere regulerbar en. Men styr unna high end ventiler. Du trenger ikke en som liker 2 bar selv om den er lilla og er rablet ned med greddy.
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 4. oktober 2011 Skrevet 4. oktober 2011 Det verste som skjer om du kjører åpen dump på MAF er at du kan få ettertenning iblant, på eldre biler oftere enn nye, hadde aldri ettertenning pga. dump på Passaten, men på RX7en får jeg det litt oftere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå