Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hovedkortet finner ikke min OCZ Solid 3 SSD


Anbefalte innlegg

Hei til alle som leser dette. Håper på hjelp angående en SSD som jeg ikke får til å funke.

 

Jeg gikk til innkjøp av ny stasjonær i forrige uke, og satte maskinen sammen i løpet av fredags kveld.

 

Her er specs på maskinen min:

 

Intel Core i7 2600k 3,4 GHz

Asus Sabertooth P67 hovedkort

8 GB Corsair Vengeance 1600MHz CL9

Gainward GeForce GTX 570

2 TB WD Caviar Green 7200 RPM

60 GB OCZ Solid 3 SSD (har mistanke om at denne var død da jeg fikk den)

 

Da jeg lørdag morgen skulle begynne med installasjonen av Windows 7, la jeg merke til at den eneste lagringsenheten som kom opp i install-wizarden til Windows 7 var 2 TB HDD-en min.

 

Jeg har prøvd å oppdatere BIOS-en til hovedkortet og jeg har prøvd alle SATA-portene (både 6gbps og 3gbps) uten hell.

 

Siden HDD-en fungerer fint uansett hvilken port jeg kobler den til, vil jeg anta det ikke er hovedkortet som er problemet, men jeg er ikke helt sikker.

 

Er det noen som har en lur løsning på problemet mitt, eller burde jeg bare kontakte Dustin Home og få dem til å sende meg en ny SSD?

 

På forhånd takk :)

Endret av JTBringe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sette porten som SSD'en skal inn i AHCI så skal det fungere. jeg vil anbefale deg å ta ut den andre HDD når du skal installere OS'et.

 

Allerede gjort dette. Prøvde å installere Windows med bare SSD-en plugget i, og den kom ikke opp i hverken BIOS eller i Windows-wizarden. SATA-portene sto allerede stilt inn på AHCI da jeg sjekket BIOS første gangen, og den har holdt seg på det hele tiden. Har prøvd å endre på dette og se om SSD-en kommer opp da, men fortsatt ikke noe respons :(

Endret av JTBringe
Lenke til kommentar

kanskje et teit spørsmål men du er sikker på at strøm og SATA-kontaktene er koblet til skikkelig, ikkesant? har du muligheten tilå sjekke om du får den opp på en annen maskin?

 

Ja, dobbeltsjekket at alle kontaktene satt skikkelig i også.

Har en bærbar, men tror ikke det er mulig å teste SSD-en på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...