Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne en super kamera-mobil :D


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg trenger hjelp til å finne en mobil med supert kamera og da tenker jeg stillbilder, er ikke så opptatt av å filme.

 

Har nå en HTC-Hero som har begynt å takke for laget og greit er det for den har ett veldig dårlig kamera.

 

Ønsker en mobil med blitz sånn at jeg kan få tatt gode bilder også når det er mørkt eller innomhus.

 

Mobilen må i tillegg ha god batterikapasitet, mp3 spiller, og android operativsystem..

 

 

noen som har forslag?

Endret av gretema
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da tenker jeg det må bli samsung galaxy SII? Har skjønt at den har meget bra kamera, og kjører android.

 

Et mobilkamera har lenge igjen før det kan sammenlignes med et vanlig digitalt kompaktkamera (svært dårlig innendørs bilder). Jeg ville likevel ha den fordelen det er å ha bilder på mobilen, som jeg så umiddlebart kan laste over f.eks til Flickr. Jeg løste dette ved å ha et svært kompakt digitalkamera som er så lite at jeg har det med meg overalt (har en Sony tx5) -og bruker EyeFi X2-minnekort (som har innebygget trådløs sender). Den har jeg programmert til automatisk å sende bildene til min mobil (iphone). Works like a charm,og med mye bedre bilder enn det et mobilkamera kan klare.

 

My 2 cents.

 

P.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg trenger hjelp til å finne en mobil med supert kamera og da tenker jeg stillbilder, er ikke så opptatt av å filme.

 

Har nå en HTC-Hero som har begynt å takke for laget og greit er det for den har ett veldig dårlig kamera.

 

Ønsker en mobil med blitz sånn at jeg kan få tatt gode bilder også når det er mørkt eller innomhus.

 

Mobilen må i tillegg ha god batterikapasitet, mp3 spiller, og android operativsystem..

 

 

noen som har forslag?

 

Dersom du ønsker å ta bilder kjøper du deg et kamera, ikke en mobiltelefon. Produsentene kan snakke om megapixler og fancy programvare til de blir blå i trynet, men det endrer ikke det faktum at bildene tatt med en mobiltelefon ligger langt under de dårligste kompaktkameraene i kvalitet. Dersom du med "supert kamera" mener kvalitet lik det du ser rundt deg i reklame, aviser/nettaviser etc snakker vi om speilreflekskamera, og da er kvalitetsforskjellen ennå mer himmelropende. Kort, men nesten sann, huskeregel: Kvalitet på et bilde er proporsjonalt med fysisk størrelse på bildebrikke og objektiv. Da kan du tenke deg til resten........

 

JILDG

Lenke til kommentar

Takker for svar, jeg har kanskje formulert meg litt feil ;) skulle vel ha skrevet: med best mulig kamera :D

 

Fordi jeg ikke gidder å drasse med meg både kamera og mobil, er jeg ute etter en mobil som kan ta "Best mulige" bilder.

 

Flere mobiler kan ta "gode" bilder ute i godt lys, men jeg er ute etter å kan ta "gode" bilder innomhus og i mørket. Så gode at jeg ihvertfall kan se hvem som var med på bildene ;)

 

Det jeg får ut av surfingen min er at ledlamper ikke fungerer noe særlig, til nød går det det med ledblitz men det beste har vært en xenon blits, men etter å ha surfa rundt ser jeg at det ikke er produsert noen android telefon med xenon blitz ennå, håper det skjer snart :D

Lenke til kommentar

Hvis Arc er like vanskelig å bytte ROM på som på Mini er det ikke aktuelt. LG P500 Optimus One ser ut til å ha et greit kamera, men det er ingen egen fotoknapp. Det er forsåvidt greit nok, men den bruker laaaang tid på å fokusere før bildet blir tatt. Vet ikke om det er noe som er annerledes i andre ROM?

Lenke til kommentar

Enig med perkh, Kan absulutt anbefale Samsung Galaxy S2 overaskende bra bilder for telefon å være =) Quote fra Amobil sin test av S2:

 

"Vi synes Galaxy S tar bedre bilder enn Arc i godt lys, mens Arc trekker det lengste strået i svak belysning."

 

Men siden jeg ikke har testet arc, kan jeg ikke utale meg om det ;9

 

Edit: Det eneste som crasher her er da : god batterikapasitet.. dette er da noe stort sett alle telefonene nevt ovenfor sliter med.

Endret av Clawster
Lenke til kommentar

Nokia N8 er vel strengt tatt kamerakongen fortsatt.. Har ikke sett noen som leverer samme bildekvaliet enn N8.

Selv klarer jeg meg fint uten noe kompaktkamera når jeg har telefonen med meg. Men skal man ta skikkelige gode bilder er jo speilrefleksen alltid med :)

Jepp, men nå hadde han satt Android som krav da.

Lenke til kommentar

Nokia N8 er vel strengt tatt kamerakongen fortsatt.. Har ikke sett noen som leverer samme bildekvaliet enn N8.

Selv klarer jeg meg fint uten noe kompaktkamera når jeg har telefonen med meg. Men skal man ta skikkelige gode bilder er jo speilrefleksen alltid med :)

Jepp, men nå hadde han satt Android som krav da.

 

Overså visst den setningen jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...