Gå til innhold

Expert trygghetsforsikring...


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte en 50" plasma tv hos expert med expert trygghetsforsikring på 5 år i 2007.

Og da lurer eg på hva som skjer videre. Klarte å miste den i bakken i går, under flytting og knuste.

Kjøpte den for 16 000,- med gode rabatter, ordinær prisen låg i den tid på 22 900,-

 

Var inne og snakket med en kar som jobber der og de var flere som begynte å snakke om et nytt tv, men prisen var kraftig justert ned til rundt 12 000,-

Stemmer dette?

 

På siden til expert står det jo at det er ingen ingen verdireduksjon.. Får ikke det til å stemme..

Er det da et nytt tv til 16 000.- som eg kjøpte den får eller ordinær prisen på 22 900 eg har rett på..

Er klar over at eg får et tilsvarende tv, men siden denne er gått ut så blir det jo et nyere tv..

 

Er grønn på dette så eg håper det er noe sjeler her inne som kan hjelpe meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6. Hvordan beregnes skadeserstatningen?

Forsikringen erstatter rimelige kostnader for reparasjon. Forsikringstakeren svarer for de ekstra kostnader som er forbundet med at han uten rimelig grunn bruker et

annet verksted enn det SOLID anbefaler. SOLID forbeholder seg retten til å vurdere om en vare skal repareres eller erstattes med ny vare. Ved erstatningsbart tap eller

utskifting erstattes skaden med et produkt med tilsvarende ytelse, men ikke med høyere pris enn opprinnelig vare. Merverdiavgiftspliktige foretak får ikke erstatning for

merverdiavgift.

 

Det vil altså si at du har rett på en ny tv som er tilsvarende (det vil si like gode spesifikasjoner, ikke identisk). At din TV kostet 22 000 eller 16 000 i 2007 og TVen du får i dag koster 12 000 har ikke noe å si sålenge den TVen du blir tilbudt er like god som den du ødela.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...