Gå til innhold

Enda en tråd om hdmi kabler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Test av HDMI kabler:

http://www.audioholics.com/education/cables/long-hdmi-cable-bench-tests/testing-equipment-procedure

 

Testen viser at det ikke er forskjell på dyre og billige kabler når det kommer til korte lengder. Dyrere kabler kan ha mindre feil på lengder over 3-5 meter. Med andre ord, har man en billigkabel som fungerer på 5 meter, trenger man ikke blåse tusenvis av kronasjer på røde kabler fra Monster.

En kabelfeil vises som feil i bildet. Da snakker man ikke om "blasse farger", men f.eks. at bildet får feil farger.

 

Det er forøvrig selvforklarende at en dedikert Blu-Ray-spiller fra 2008 yter bedre enn skjermkort i en ny PC. At man lett kan se Blu-Ray fra en PC spiller ingen rolle, en maskin som kun er laget for å vise Blu-Ray filmer vil uansett være best.

Lenke til kommentar

Dette er fordi som sakt jeg ikke gidder å stupe ut i en dum diskusjon om pc`en presterer bedre. Om noen skulle mene dette, så får de kose seg med tanken.

google it, så finner du vell hva du vil

Du må gjerne forklare hvorfor en blu-ray spiller er bedre enn en pc på å sende et rent digitalt signal fra en plate til en skjerm. Jeg venter i spenning.

Lenke til kommentar

Bare for å utdype det jeg skrev i går så er det forskjell i fargedypde på hdmi 1.1 og 1.3, samt at hdmi 1.4-tver ikke er glad i hdmi 1.1-kabler og bildet kan få feil, artefakter osv.

 

Men, utover det så melder jeg meg ut av kabeldiskusjonen. Det sovehest skriver ovenfor er meget korrekt.

Lenke til kommentar

Dette er fordi som sakt jeg ikke gidder å stupe ut i en dum diskusjon om pc`en presterer bedre. Om noen skulle mene dette, så får de kose seg med tanken.

Må jeg gjenta meg selv?

Hold deg unna påstander som går mot strømmen i en diskusjon hvis du ikke er klar til å forsvare den.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Fattern kjøpte TV for et par år siden. Han kjøpte med en HDMI kabel til 6-700kroner, noe jeg selvfølgelig synes var veldig unødvendig da du får HDMI kabler til under 200-lappen, og spesielt siden det fulgte med HDMI-kabel når han fikk tuneren fra Canal Digital.

 

Skulle bytte den, men selgeren (en ung fyr) påsto hardnakket at man tydelig kunne se forskjell i bildekvaliteten, noe som bare er pisspreik. "Jeg hadde i hvert fall ikke brukt HDMI-kabalen som fulgte med tuneren". Blir provosert av slikt.

Nåt HDMI-kabelen som følger med CD sin tuner er HDMI 1.1, og HDMI-kablene som ble solgt til 500 og oppover for 2 år siden er HDMI 1.3, så er det klart det er forskjell i bildekvalitet på nye tver.

 

Du får bli så provosert du vil, anbefalingen var god og reell den.

 

Har ikke fått sjekket på min egen HDMI-kabel som fulgte med CD, men er relativt sikker på at det var en 1.3 som fulgte med den gang.

 

Edit: Uansett hva fattern fikk med så er det ikke nødvendig å kjøpe en HDMI-kabel til flere hundre kroner.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...