Gå til innhold

[Løst] Nytt stillegående og billig skjermkort


jscottyman

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på utkikk etter et skjermkort der jeg prioriterer følgende egenskaper i synkende rekkefølge:

 

  • Pris
  • Stillegående idle
  • Stillegående load
  • 2x HDMI (eller ekvivalenter) pluss DVI
  • Ytelse

 

Dette kortet vil få 2 stk. 27" tilkoblet, og bør være i stand til å dra de fleste spill utgitt <2010 på 1280x720 (uten AA/AF). Ellers er det som listet svært viktig at kortet er stillegående, og da mener jeg etter absolutte mål og ikke relativt til andre kort.

 

Prisklasse: <1500NOK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pris, varme, og ytelsesmessig anbefaler jeg Ati/amd Radeon hd4670, hd5670 har endel extra funksjoner men er bare ca 10% raskere i spill.

Er en stund siden jeg fulgte med på skjermkort tek, men hd4670 fås innimellom som demovare nedi 2-300kr derfor vanskelig å slå prismessig =)

 

Kanskje lese litt på www.silentpcreview.com om det har kommet en tronfølger til hd4670 hvis du trenger mere kort.

Lenke til kommentar

Mens HD 6870 absolutt er et veldig lite bråkete kort, kan du også få et passivt kjølt HD 6850 til 1550kr, på 1280x720 burde du ikke akkurat møte på noen utfordringer ytelsesmessig heller.

 

HD 6770 vil nok klare dette fint også, men du går ned nesten 50% i ytelse.

 

6850 vil forresten takle Crysis på very high på 1280x720 med over 55fps average og sikkert over 40fps minimum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...