Gå til innhold

Nok en fotograf saksøker Rihanna


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper hun blir dømt til å betale 500,000,000,000 dollar - minst, det er viktig å sette et eksempel i slike tilfeller, slik at andre artister ikke blir fristet til å stjele fattigfolks materiale.

 

Det blir spennende å se om denne fotografen har noen sak, eller om han bare prøver å ta en spansk en.

 

Nja, jeg syns det er bedre at store artister som Rihanna får bruke ideer fremfor en fattiglus som aldri blir noe.

 

Da burde i hvert fall opphavsmannen bli betalt...

 

Tough luck sier man da. Gjelder å være smart, og gjerne litt frekk

Å bryte opphavsrett er imot loven. Et lovbrudd kan gjerne kalles smart og litt frekt, men da blir man straffet for det om man blir tatt.

Om dette er brudd på opphavsrett eller ei er opp til retten å bedømme. Jeg er heller ingen jurist, så mine meninger om det står litt ustøtt.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er en passende sum, når hennes arbeidsgivere saksøker fattigfolk for millioner. Økonomiske straffer som dette, bør selvsagt tilpasses den enkeltes midler.

Og 500 milliarder dollar, som nok er mer enn plateselskapet hennes noengang har hatt i omsetning, vil være et passende tall for brudd på opphavsrett i én enkelt musikkvideo? ;)

Ja, når plateselskapene krever mer enn det folk tjener ett helt liv, for én nedlastet sang - så synes jeg faktisk det, gjør ikke du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Platebransjen kan ta å tørke seg en viss plass med en stavblits - hvorfor skal jeg bruke penger på en plæstikkplate når jeg har 30000 låter og over 5500 radio stasjoner tilgjenglig via flere PC r, 2 Logitech Squeezeboxer som kan styres fra fjernkontroller, mobiltelefonen eller PCene ?

 

iTunes er vel fortsatt såvidt jeg vet verdens største musikkbutikk på nettet og hvilket plateselskap står bak den ? Ingen - den eies av ett dataselskap... Istedet for å komme opp med alternativer så har de brukt meningsløst mye tid og penger på å forsøke å stoppe og saksøke nettsider og ikke minst privatpersoner for beløp som ikke en blåruss på rød fluesopp hadde klart å komme opp med en gang...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

de eneste som vinner på all denne saksøkinga er advokatene som får prosenter av det de vinner. (i usa er det vanlig at advokatene snapper mellom 25 og 40% av det en vinner i en patent/rettighets sak). i den siviliserte verden er det mer vanlig med 5-10%. (ihvertfall sist jeg så noe om det)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...