Gå til innhold

[Løst] Hvilken prosessor er "best" for tiden?


Anbefalte innlegg

Mange plages med de nye SF-22xx baserte diskene som er kontrolleren brukt i de OCZ/Corsair som er nevnt over (bluescreens , mister disk i BIOS etc).

 

Har ikke hørt noe negativt om Kingstons' HyperX SSD serie enda (SF-2281 basert disse også) - men mulig det er fordi de nylig er ute på markedet. Eller så har Kingston konstruert en FW som ikke er for 'aggressiv' overfor controlleren e.l .

 

Jeg står fast på min anbefaling og det er :

Crucial M4 og Intel 320/510

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bytter hovedkort fra P68 til Z68 kan du SSD cache snurredisken med en ekstra M4 64GB SSD disk (denne koster kun 850,-).

Da får du "nesten" SSD ytelse på det du eventuelt installerer/bruker-ofte på 1TB snurredisken også.

 

Bruk av (dedikert) SSD til caching av HDD får man kun med Z68 brikkesettet.

 

 

Bare et forslag.

 

 

Har et oppsett hjemme med i5 2500K , Z68 , 1TB WD black som er cachet med en M4 64GB.

"En" SSD kan settes til å cache "en" HDD - eller et HDD raid.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

post-179253-0-56848300-1314393095_thumb.png

DA tror jeg at jeg har alt!

Tusen hjertlig takk alle sammen!

Som sagt tror jeg du kommer til å få problemer med den ram'en med en noctua. Minnesporene på hovedkortet ditt er plassert slik at brikkene kommer under kjøleren, og da blir de brikkene for høye. Jeg gjorde samme feilen selv, og måtte gå til innkjøp av nye brikker uten heatspreader, som forøvrig ikke trengs på denne platformen da man vanligvis kun overklokker multiplier på cpu.

 

Bare et tips:)

Lenke til kommentar

såpass ja, da må jeg vel finne meg noen nye brikker da. har du et 8gb low profile 1.5v sett i bakhånd?

 

Hvis du bytter hovedkort fra P68 til Z68 kan du SSD cache snurredisken med en ekstra M4 64GB SSD disk (denne koster kun 850,-).

Da får du "nesten" SSD ytelse på det du eventuelt installerer/bruker-ofte på 1TB snurredisken også.

 

Bruk av (dedikert) SSD til caching av HDD får man kun med Z68 brikkesettet.

 

 

Bare et forslag.

 

 

Har et oppsett hjemme med i5 2500K , Z68 , 1TB WD black som er cachet med en M4 64GB.

"En" SSD kan settes til å cache "en" HDD - eller et HDD raid.

takk for tipset! får tenke litt på dette

Lenke til kommentar

Da ville jeg heller valgt denne : http://www.hardware.no/artikler/noctua_nh-d14/73546

 

Enig med denne. Skal du først invstere i en ekstra kjøler over standard ås ville jeg gått opp til denne. Den er stille ved lav belastning og et MONSTER til å ta unna varmelast. Du kan dra en 2500K opp i 5Ghz på en slik en - hvilket er meget imponerende for en luftkjøler.

 

Den koster litt, men alternativet er å gå for en halvveis-løsning og da synes jeg man like godt ofte kan klare seg med default kjøler...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Dette ble min endelige liste (inntil videre :p)

 

Samsung Spinpoint F3 1 TB

Corsair HX 650W

BenQ G2420HDBL

Intel Core i5 2500K

Noctua NH-D14 eller Corsair H60 (klarer ikke helt å bestemme meg)

Asus P8Z68-V PRO (Noen som har noe å si på dette? kan gå litt opp i pris)

Crucial m4 128GB

XFX Radeon HD 6950 2GB

Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB (2x4GB) CL9 Low Profile

Lenke til kommentar

Jeg skriver det en gang til: Jeg ville heller ha gått for MSI Twin Frozr III 6950 enn XFX sitt skjermkort. Jeg leverte nylig inn det kortet du har i handlelisten din, og bytta til MSI sitt. Bare kjølinga er verdt de ekstra kronene:) Mye bedre overklokkingspotensial. Og bedre ytelse vil du vel ha når Skyrim og BF3 kommer ut? :D

Lenke til kommentar
Asus P8Z68-V PRO (Noen som har noe å si på dette? kan gå litt opp i pris)

 

Tror ikke du vil 'føle' at andre dyrere kort gir deg noe 'mere' enn V-PRO.

ASUS har jo en 'Deluxe' utgave av det som har bla flere tilkoplinger , annen audio brikke fra RealTek 889 (V-Pro har 892)- vet ikke hvilken som er best ,Deluxe har NEC usb 3.0 kontroller (V-Pro ASMedia).

 

Deluxe har

En ekstra ethernet port fra realtek tilsammen 2 x Gbit eth (V-PRO har 1 stk eth port fra Intel)

Ellers på Deluxe

Power til e-sata tilkopling

Ellers har de Samme power/pwm implementasjon og andre mainboard features - Så imho er ikke Deluxe utgaven nødvenig om man ikke trenger de ekstra tilkoplingene.

 

 

Har V-Pro kort selv - og er meget fornøyd.

Og enig med konklusjonen her:

http://www.hardware.no/artikler/asus_p8z68-v_pro/98624/konklusjon

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg skriver det en gang til: Jeg ville heller ha gått for MSI Twin Frozr III 6950 enn XFX sitt skjermkort. Jeg leverte nylig inn det kortet du har i handlelisten din, og bytta til MSI sitt. Bare kjølinga er verdt de ekstra kronene:) Mye bedre overklokkingspotensial. Og bedre ytelse vil du vel ha når Skyrim og BF3 kommer ut? :D

Da går jeg for Twin Frozr kortet =)

Må jo være skikkelig forbredt til BF3 :D

 

Asus P8Z68-V PRO (Noen som har noe å si på dette? kan gå litt opp i pris)

 

Tror ikke du vil 'føle' at andre dyrere kort gir deg noe 'mere' enn V-PRO.

ASUS har jo en 'Deluxe' utgave av det som har bla flere tilkoplinger , annen audio brikke fra RealTek 889 (V-Pro har 892)- vet ikke hvilken som er best ,Deluxe har NEC usb 3.0 kontroller (V-Pro ASMedia).

 

Deluxe har

En ekstra ethernet port fra realtek tilsammen 2 x Gbit eth (V-PRO har 1 stk eth port fra Intel)

Ellers på Deluxe

Power til e-sata tilkopling

Ellers har de Samme power/pwm implementasjon og andre mainboard features - Så imho er ikke Deluxe utgaven nødvenig om man ikke trenger de ekstra tilkoplingene.

 

 

Har V-Pro kort selv - og er meget fornøyd.

Og enig med konklusjonen her:

http://www.hardware.no/artikler/asus_p8z68-v_pro/98624/konklusjon

den er grei.

har egentlig ikke bruk for de ekstra tilkoblingene. men hvis det hadde vært noen store forskjeller på et kort som var litt dyrere kunne jeg heller gått for det

 

 

Kan noen gi meg pointers på noctua NH D-14 vs Corsair H60?

Endret av Bibow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...