Gå til innhold

Corsair h60 funker ikke helt?


Skinnhesten

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg og en kompis kjøpte nylig hvert vårt Corsair h60 kjølesystem for cpu.

Problemet er at hans h60 kjøler helt ned til 19°C mens min har hatt sin laveste på 31°C. Kjørte også en stress test idag med prime95 og da kom min helt opp i 60°C! Hans gikk opp til 37°C..

Stock vifta jeg hadde før lå idle på 45°C Nå idler pcn på 40..

 

Innstalerte i går og brukte Artic Silver 5 (dert i midten av processor)

Vi har samme kabinett, mid tower men ikke samme gfx, ram og hovedkort. Samme AMD Phenom X4 bare jeg har 3,2GHz, han har 3,0. Dette skal da ikke utgjøre en så stor forskjell?

 

En ting vi merket da vi pakket opp var at min kunne du høre væske skvulping når man ristet på radiatoren..

 

Virker det som kjølern er delvis defekt og må sendes tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er viktig å få med seg at temperaturmålere i prosessor blir mer nøyaktige jo nærmere max man kommer.At en prosessor oppgir idle-temp til 19C er ikke rart. Min i5-750 sa den idlet på 40C og gikk opp til 52C ved stock f. eks. Tilsvarende har jeg også hørt om folk med idle-temperaturer nede i 3-4C på CPU med romtemperatur på 20C ;)

Hvilket program man bruker har også noe å si på dette, i mange tilfeller er det bedre å få programmet til å vise antall grader til "thermal-junction" siden det er dette prosessorer rapporterer inn.

 

Jeg regner med at det er Phenom II X4 og ikke Phenom X4 det er snakk om her, den originale modellen var veldig varm og klokket fantastisk dårlig.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...