Gå til innhold

Problem med å joine "Homegroup"


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Treng litt hjelp her. Har akkurat flytta i leilegheit, og får ikkje nettverket til å fungere slik det skal. Har eigentleg ikkje noko komplisert behov her, vi har hovedsakleg to pcar som skal i samme homegroup, og en tredje som av og til blir brukt her.

 

Men oppsettet er som følger

10/10 mbit fiberboks fra Mimer

Pc1: Stasjonær pc med trådlaus tilkobling(Windows 7, alle oppdateringer)

Pc2: Bærbar pc med trådlaus tilkobling(Windows 7, alle oppdateringer)

 

Desse får eg altså ikkje til å "prate sammen". Ikkje finn dei kvarandre når eg leiter manuelt i "Mine nettverkssteder", ei heller kan den eine pcen joine homegroupen eg har laga. Dette har eg prøvd begge veiar. Har prøvd å synkronisere klokkene på begge pcane til å bli like(skjønner at dette er viktig).

 

Nokon som har tips? Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Felles knutepunkt for begge maskiner er altså denne "fiberboksen" din?

 

så fremt feilen/problemet er relatert til det fysiske nettverket mellom maskinene, og ikke oppsettet så vil en løsning være å installere en billig switsj som knutepunkt mellom maskinene, og deretter koble svitsjen til fiberboksen (modem/ruter?)

Lenke til kommentar

ja du kan bruke den dir-635 til dette, logg inn på fiber boxen og sett denne i brige mode, og koble kabel mellom di boksene inn i Internett porten på dir-635 og sett opp nettverket som du ønsker, husk og sett dir-635 til og mota WAN adresse fra DHCP hvis du ikke har noe spesifikt konto oppsett fra din isp som PPPOA\E tilknytning

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

ja du kan bruke den dir-635 til dette, logg inn på fiber boxen og sett denne i brige mode, og koble kabel mellom di boksene inn i Internett porten på dir-635 og sett opp nettverket som du ønsker, husk og sett dir-635 til og mota WAN adresse fra DHCP hvis du ikke har noe spesifikt konto oppsett fra din isp som PPPOA\E tilknytning

Hadde heilt gløymt å sjekke her inne noko meir. Har du noko meir informasjon om korleis eg gjer dette knutazz? Korleis logger eg inn på fiber-boksen feks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...