Gå til innhold

Ny med Mac - hva brukes for bilder?


Anbefalte innlegg

Hei, er ny i Mac'ens verden.

 

Ser Pro'n leveres med Iphoto, men antar at dette er rimelige lette programmer med begrensede funksjoner(tar jeg feil - si i fra!!)? Derfor er jeg på jakk etter å få folkes mening om hva hver enkelt bruker, og erfaringene med deres valg.

 

Har selv erfaring med Photoshop for bilderedigering, og digger det. Derfor lurte jeg på om Lightroom kunne være riktig valg? Har fått tak i programmet, og lurte på om det var verd en testperiode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kikk på Lightroom og Aperture.

 

Begge kjører på samme måte - du redigerer ikke bildet som sådan, men lagrer et sett "endringer", som så rendres til bildet. Både Lightroom og Aperture har bildedatabase, workflow og det aller, aller meste av det du trenger til å redigere bilder.

 

Prøv! :)

 

Er du vant til Photoshop bør du kjapt kunne venne deg til Lightroom. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, er ny i Mac'ens verden.

 

Ser Pro'n leveres med Iphoto, men antar at dette er rimelige lette programmer med begrensede funksjoner(tar jeg feil - si i fra!!)? Derfor er jeg på jakk etter å få folkes mening om hva hver enkelt bruker, og erfaringene med deres valg.

 

Har selv erfaring med Photoshop for bilderedigering, og digger det. Derfor lurte jeg på om Lightroom kunne være riktig valg? Har fått tak i programmet, og lurte på om det var verd en testperiode.

 

Velkommen til en spennende verden.

Har alltid hatt Mac - bruker nå stort sett LR 3.4.1 og PSE9 - jeg synes det funker veldig bra, men om du er vant tilPS helversjon - da hadde jeg kjørt på det, men LR hadde du tatt rimelig fort når du er vant til PS.

 

RAK-foto :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...