Gå til innhold

Siemens ST55 Vs SE T610


OleP

Anbefalte innlegg

Heisann..

Jeg vurderer å kjøpe meg SE T610, men etter å ha kikket litt på ST55 er jeg i tvil..

Synes dere jeg burde vente til slutten av september og heller kjøpe den?

Jeg ønsker å få mest funksjoner for en mest gunstig pris..

Hva er det ST55 har som ikke T610 har?

Takker for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NN7wWQ

Den virker nå bedre på det meste.

Bare 1.2mb, og ikke BT er jo de klart største ulempene.

 

Du har vel fått deg et godt inntrykk av T610, og de fleste av oss vet ikke mer om ST55 enn det som står på forsiden, og diverse andre mobil siter, og dit kan du jo gå selv å lese ;)

Lenke til kommentar

Hva er det ST55 har som ikke T610 har?

 

TFT display (mye bedre enn STN. Trekker litt mer strøm men..)

Bedre kamera (ST55 har 640x480 oppløsning)

4x zoom på kamera

Raskere GPRS (klasse 10 mot T610s klasse 8)

Video-opptak (kommer i sw-oppgradering)

Java MIDP 2.0 (kommer i sw-oppgradering. Ny og bedre java-standard)

Bedre adressebok (T610 lagrer jo ikke engang adresser..)

ST55 blir billigere

 

Angående minne, så vet vi jo at T610 sitt filsystem er langt fra bra og man oppnår sjelden å få inn mer enn rundt 1MB data. Minnet på ST55 kan altså vise seg å ha større plass enn T610. Gjenstår å se hvordan filsystemet på ST55 er. Gjenstår også å se hvor rask ST55 er, forhåpentligvis mye raskere enn T610.

 

ST55 er et bedre valg for dem som ikke trenger IR/BT. Den har innebygd mail-klient, så bilder man har kan sendes til PC via mail.

Lenke til kommentar

Angående minne, så vet vi jo at T610 sitt filsystem er langt fra bra og man oppnår sjelden å få inn mer enn rundt 1MB data. Minnet på ST55 kan altså vise seg å ha større plass enn T610. Gjenstår å se hvordan filsystemet på ST55 er. Gjenstår også å se hvor rask ST55 er, forhåpentligvis mye raskere enn T610.

 

Molna, hva mener du med "oppnår sjelden å få inn..."? Jeg oppnår minimum 1,5 mb minne når jeg sletter en del forhåndslagede bilder og lyder.

 

Når det gjelder ST55 synes jeg den ser utrolig bra ut.Lite minne, ikke bluetooth/infrarød (!) og svak standby- og taletid er noen av de tingene som trekker kraftig ned på ST55 etter min mening.

Lenke til kommentar

Hva er det ST55 har som ikke T610 har?

 

 

Angående minne, så vet vi jo at T610 sitt filsystem er langt fra bra og man oppnår sjelden å få inn mer enn rundt 1MB data. Minnet på ST55 kan altså vise seg å ha større plass enn T610. Gjenstår å se hvordan filsystemet på ST55 er. Gjenstår også å se hvor rask ST55 er, forhåpentligvis mye raskere enn T610.

 

Og Molna er saklig som vanlig. ST55 virker som en bra tlf (er jo forsåvidt old news at den kommer ut da), men at den kommer i slutten av september virker altfor sent for meg.

Lenke til kommentar

Hva er det ST55 har som ikke T610 har?

 

TFT display (mye bedre enn STN. Trekker litt mer strøm men..)

Bedre kamera (ST55 har 640x480 oppløsning)

4x zoom på kamera

Raskere GPRS (klasse 10 mot T610s klasse 8)

Video-opptak (kommer i sw-oppgradering)

Java MIDP 2.0 (kommer i sw-oppgradering. Ny og bedre java-standard)

Bedre adressebok (T610 lagrer jo ikke engang adresser..)

ST55 blir billigere

 

Angående minne, så vet vi jo at T610 sitt filsystem er langt fra bra og man oppnår sjelden å få inn mer enn rundt 1MB data. Minnet på ST55 kan altså vise seg å ha større plass enn T610. Gjenstår å se hvordan filsystemet på ST55 er. Gjenstår også å se hvor rask ST55 er, forhåpentligvis mye raskere enn T610.

 

ST55 er et bedre valg for dem som ikke trenger IR/BT. Den har innebygd mail-klient, så bilder man har kan sendes til PC via mail.

 

Poenget med video-opptak på 1.2 mbit med minne ? Synes denne funksjonen virker mer ell mindre unødvendig. Ell så virker jo tlf bra nok den, tviler på at jeg kommer til å kjøpe den men ? Blir vel heller SX1 da ?

Lenke til kommentar

Kommer den ikke litt sent? Hadde den kommet i mai/juni når jeg kjøpte T610 er det meget mulig jeg hadde kjøpt den i stedet, med det blir jo veldig indeviduelt. Målgruppen til ST55 vil jeg tro er de med over normal intresesse for mobiler som vil ha den beste mobilen, men som ikke vil ha str. til P800 o.l. og per def. proff-klassen. Mange av den første gruppen har jo nå allerede kjøpt T610, men en del vil nok kjøpe ST55 like vel. Ang proff-klassen er det jo et stort minus at den hverken har IR eller BT. Hadde vært veldig intressant å sett salgstallene de neste mnd.

 

 

Er ikke dette et snodig mønster forresten:

T68 + noen mnd = S55 som er nesten lik med noen forbedringer.

T610 + noen mnd = ST55 som er nesten lik med noen forbedringer.

Lenke til kommentar

Poenget med video-opptak på 1.2 mbit med minne ?

Å sende video i MMS (til mobiler som støtter det..)

 

Riktig som levlex sier, ST55 er rettet mot helt andre kunder enn T610. ST55 kan sammenlignes med Sharp GX10, en mobil med superb display, innebygd kamera, ikke BT/IR, relativt lav standby og ellers de funksjonene som 'massene' liker (og trenger). GX10 har faktisk banket Nokia-salget ned i støvlene her i UK.

Lenke til kommentar

denne st55...var det ikke noen som la ut bilde av den for en stund siden, og molna sa at det var bare en "tulletelefon", at siemens ikke lager den typen av design? finner ikke ut hvor det var , men det var her på forumet i vinter engang. den er jo akurat som en t68i på utseende! men har det t68i ikke hadde, jeg mener det jeg ønsket den skulle ha, bedre skjerm etc. beste design på en ikke-klaffmobil jeg har sett, likte t68i, men ikke skjermen og de trege menyene. noen som finner ut når og hvor det sto om den siemensen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...