Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Plaget av slapphet


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt poenget ditt del_diablo

 

Dag: Sist jeg var hos legen på st. Olavs så fikk jeg vite det med blodprosenten min. Han sa det at de skulle ta en blodprøve til for å sjekke om det er vits i å gå videre på det, men har ikke hørt fra han etter det. Dette var rett før sommeren og jeg trodde bare at det var pga sommerferien at jeg ikke har hørt noe fra dem. Jeg har tenkt meg inn til helsestasjon imorgen og ta opp det der igjen.

 

Veldig hyggelig at det er så mange som orker å ta seg tid til å skrive.

 

Postet av anonym: ab6d5ceadb05633432b72ea202dfae5f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner en som ble diagnosert med ME etter kyssesyken. Nå er jo riktignok ME veldig "in", det er kanskje en lettvint måte å konkludere på for leger/mange som ønsker en diffus "sykdom" for trygd?

 

Jeg har selv en forfordeling for å være slapp (har blitt utredet for lav blodprosent, allergier etc. i barndommen), men finner at dette er tett knyttet mot fysisk aktivitet, sunt/variert kosthold, uregelmessige søvnrutiner og mangel på søvn. Når jeg trener 3-4 ganger i uka, spiser sunt med mye grønnsaker og fisk minst 1 gang i uka, har faste leggetider og får meg 7-8 timer søvn per dag går det greit.

 

I forhold til ev. depresjoner har jo også livssituasjon og personlighet/humør mye å si.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Hei

 

Hvis du ikke har hørt noe siden før sommeren, bør du purre på legen. Husk å be om en utvidet blodprøve, der det sjekkes for T3 og T4, som jo er de avgjørende markørene for hypotyreose. Som du kan lese av linken, så kan lav blodprosent skyldes stoffskiftet - men det kan også skyldes andre forhold. Fikk du noe behandling for det, forresten?

 

Hvis du ikke synes legen din ikke kan nok om plagene dine, så be om henvisning til en spesialist i endokrinologi (læren om hormoner). Du har rett på en second opinion, så det får du. Og det er nok slik at mange almennleger ikke kan så mye om akkurat disse plagene.

 

Det er spesielt viktig å ha en flink lege når du har vage symptomer som gir mye plager og ikke har noen enkel behandling.

 

 

del_diablo er en av få tullinger somm har trang til å trykke ut av seg noe vas i denne tråden. De dukker opp fra tid til annen. Det er ingen ting å bry seg med; don't feed the trolls.

 

Hilsen

Dag

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått noen behandling for blodmangelen. Legen sa som sagt at de skulle ta videre blodprøver for å undersøke om det er verdt å gå videre på og etter det fikk jeg ikke høre noe. Men jeg kan prøve å kontakte dem og høre om de punktene du tar opp.

 

Postet av anonym: ab6d5ceadb05633432b72ea202dfae5f

 

Mye bra i den linken vidor la ut. Mange linker videre i den og. Sikekrt smart å bruke litt tid på den før du skal til legen.

 

Dag

Lenke til kommentar

Prøv å spis glutenfritt i en måneds tid og se om det hjelper noe i det hele tatt!

 

Dette blir man frårådet å gjøre da man fjerner symptomene hvis man faktisk har cøliaki. Å spise glutenfritt er også tydeligvis ekstremt dyrt, så det å doble sitt eget matbudsjett for egen lommebok når man har krav på støtte til dyrere mat så ville jeg heller fått dette utredet før man gjør om kostholdet sitt totalt.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...