Gå til innhold

BK: Høstvær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ikke att det var hdr før jeg leste det...så dette fremstår slik hdr er egentlig ment...selv om jeg er av den oppfatning att det kunsteriske også kan fungere vel så bra på hdr..kall det gjeren å dra i spakene.Noen vil vel sikkert si utbrent her også,men her er jeg også av den oppfatning att slik det var bør det være mest mulig,og tenker her da på der en ser sola.Så her har du ett flott bilde i form av lyset.Ok..kan vel si att landskapet er noe rotet,men her overskygger lyset alt.Og med rot i landskapt mener jeg det går opp og ned,men det er jo slik det er det også,så ikke negativt ment;)

Lenke til kommentar

IMØ fungerer det fint som HDR, med fine farver og lys - og uden at farverne er overdrevet!!

 

Takk for hyggelig kommentar

 

Her i DK har vi mest 'høstregn'.

Ja, det kan vel vøre litt regn her også :o)

 

Tror neppe du hadde kommet i mål med en eksponering her. Du måtte blende ned mye for å unngå at det lyse partiet ble utbrent.... men dette kan du sikkert se av de eksponeringene du har. Ellers vil jeg si at det er så godt som ingen spor etter tonemappingen her. HDR på sitt beste.

Enig med deg i at denne type motiv er vanskelig å få til uten HDR.

Takk for kommentaren

 

 

Så ikke att det var hdr før jeg leste det...så dette fremstår slik hdr er egentlig ment...selv om jeg er av den oppfatning att det kunsteriske også kan fungere vel så bra på hdr..kall det gjeren å dra i spakene.Noen vil vel sikkert si utbrent her også,men her er jeg også av den oppfatning att slik det var bør det være mest mulig,og tenker her da på der en ser sola.Så her har du ett flott bilde i form av lyset.Ok..kan vel si att landskapet er noe rotet,men her overskygger lyset alt.Og med rot i landskapt mener jeg det går opp og ned,men det er jo slik det er det også,så ikke negativt ment;)

HDR har jo etter hvert utviklet seg til å bli mange ting, og jeg synes alle stilarter har sin sjarme

 

 

Savner litt større kontraster. Men ellers flott eksponert og strålende lys. Jeg føler også det er litt tomt på vidda her..

Jeg har ofte blitt kritisert for at bildene mine har for mye kontrast, så her har jeg prøvd å roe det litte ned :)

 

Flott bilde med god dybde, som skildrer høstværet veldig bra. Godt lys og gode farger. Likte dette:)

Takk :)

 

Ikke noe å si på resultatet av HDR. Dramatisk og fint lys. Det blir litt tomt på høyre side, motivet faller på en

måte ut av bilde.

Takk for kommentarern og innspillet :)

 

Enig med samtlige her, helt topp HDR fargemessig, enig med Hr. Raaen ang. komp - et eller annet med linjene som halter, men liker godt motivet som sådan.

Tusen takk

Lenke til kommentar

Jeg tror du hadde fått mer dybde i bildet dersom du hadde croppa sånn at åkeren hadde nådd høyre hjørne. Da hadde du også fått bort den nederste delen av bildet, som ikke egentlig tilføyer noe som helst. Synes også kanskje skogen er litt for mørk - men det kan også hende at det ikke hadde vært pent med lysere skog.

 

Ellers godt å se litt HDR som ikke er kjempeoverdrevet. :)

Lenke til kommentar

Endelig et HDR bilde som ikke skriker HDR. Det er alltid snakk om smak og behag, og dette bilde falt i smak hos meg. Det hadde nok ikke blitt like bra uten HDR, men du kunne jo tatt et helt annet bilde.

;)

 

Når det gjelder komponeringen så tror jeg at jeg forslaget til olegunnaro hadde fungert. Hvis du da hadde gjort det i opptaksøyeblikket, så kunne du gått litt nærmere åkeren samtidig som du løftet vinkelen litt. Da hadde du fått en mer rolig forgrunn samtidig som du hadde plassert det lyse feltet mer i henhold til tredelingsregelen ?Rule of thirds?.

Lenke til kommentar

Hm..dette ligner til forveksling området jeg bor i. Etterbehandlingen har jeg ikke peiling på men etter min smak ville jeg ha mettet forgrunnen av åkeren et lite hakk og prøvd å lysne litt på trærne. Følte det ble litt dystert med den mørke vegitasjonen. Første inntrykket mitt av bildet at det er et likandes bilde og gir en god beskrivelse av vår herlige sommer i år.

Lenke til kommentar

HDR på sitt beste,vakkert,det eneste må være det virker som det heller mot høyre,om det er linjene eller bilde burde rettes blir et ?samtidigt sitter eg å klør etter å prøvd litt med midttonekontrast og lys,men det er bare en følelse og hvet ikke om et så fint bilde ville blit bedre av det.

Behagelig/spennende og dramatisk,bilde er finere til støre en ser det,faktisk likke bra på topp størelse her,så det er en glede og legge igjen en terning 6

Lenke til kommentar

Jeg tror du hadde fått mer dybde i bildet dersom du hadde croppa sånn at åkeren hadde nådd høyre hjørne. Da hadde du også fått bort den nederste delen av bildet, som ikke egentlig tilføyer noe som helst. Synes også kanskje skogen er litt for mørk - men det kan også hende at det ikke hadde vært pent med lysere skog.

 

Ellers godt å se litt HDR som ikke er kjempeoverdrevet. :)

Takk for kommentaren og forslaget du sendte meg til alternativt komp

 

 

Endelig et HDR bilde som ikke skriker HDR. Det er alltid snakk om smak og behag, og dette bilde falt i smak hos meg. Det hadde nok ikke blitt like bra uten HDR, men du kunne jo tatt et helt annet bilde.

;)

 

Når det gjelder komponeringen så tror jeg at jeg forslaget til olegunnaro hadde fungert. Hvis du da hadde gjort det i opptaksøyeblikket, så kunne du gått litt nærmere åkeren samtidig som du løftet vinkelen litt. Da hadde du fått en mer rolig forgrunn samtidig som du hadde plassert det lyse feltet mer i henhold til tredelingsregelen ?Rule of thirds?.

Takk for kommentaren og dine forlag til forbedring

 

Vakkert landskapsbilde - skyene og lyset er helt topp.

Tusen takk :)

 

Hm..dette ligner til forveksling området jeg bor i. Etterbehandlingen har jeg ikke peiling på men etter min smak ville jeg ha mettet forgrunnen av åkeren et lite hakk og prøvd å lysne litt på trærne. Følte det ble litt dystert med den mørke vegitasjonen. Første inntrykket mitt av bildet at det er et likandes bilde og gir en god beskrivelse av vår herlige sommer i år.

Det skal jo være litt dystert :)

Bilde er tatt på Svarstad sør for Hvittingfoss, hvor jeg er på besøk akkurat nå

 

HDR på sitt beste,vakkert,det eneste må være det virker som det heller mot høyre,om det er linjene eller bilde burde rettes blir et ?samtidigt sitter eg å klør etter å prøvd litt med midttonekontrast og lys,men det er bare en følelse og hvet ikke om et så fint bilde ville blit bedre av det.

Behagelig/spennende og dramatisk,bilde er finere til støre en ser det,faktisk likke bra på topp størelse her,så det er en glede og legge igjen en terning 6

Det er sikkert andre måter å redigere dette bildet på, som sikkert kunne blitt like bra

Takk for kommentaren :)

Lenke til kommentar

Wow! Jeg må si at dette er det beste bilde jeg har sett fra din hånd. Selv om jeg ikke er så fan av HDR klarer du å finne en nydelig balanse. Stemningen her er innertier. Dette vil jeg påstå er konkuransebilde.

WELL DONE!! 6´er far meg.

Tusen takk :)

 

 

Vakkert!

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...