fredde Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 Noen som har et godt tips hvordan jeg skal få startet vannpumpa sammen med pc`en. Har litt dårlig med cash for øyeblikket og håpet på en litt billig løsning. Har allerede glemt det et par ganger og da går alarmen fort :oops: Noen som har noen geniale ideer ?
Izex Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 Veldig billig og enkel løsning...sånn kontakt forgrener som du plugger i veggen og får X antal kontakter, kjøpe en som har av på knapp til uttakene
_LA_ Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 Eller bare spar opp 400 kr og kjøp et Powerplant PCI relay card på www.netconnection.no Kanskje ikke den billigste løsningen, men iaff den smarteste. (Jeg har den, og er meget fornøyd!)
fredde Skrevet 5. august 2003 Forfatter Skrevet 5. august 2003 Smart den, men nå har det seg slik at jeg ikke har pumpa inne i kabinettet. Det er utenfor og går opp i en radiator som er 100x40 cm som sitter ca. 150 cm opp på veggen. Vurderer å sette på en flow indikator slik at jeg visuellt kan se om jeg har slått på pumpa... Men klart ledningen kan jo gå ut av kabinettet igjen da. Vi får se hva vi gjør...
Cerwell Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 Du må uansett ha en eller annen form for kontakt med PC. Ett alternativ er å kjøpe et rimelig 230V relè med 12V spole. Forutsatt at du har 230V pumpe. Reléet kan være 1-polet, men er alltid tryggere med 2-pols. Dette styrer du glatt med 12V fra PSU.
fUsiOn Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 Får vannkjøling i morgen, og vurdere rett og slett bare å være nøye med å dra ut/sette i pumpa. Ellers så har jeg en strømforgreining som jeg har alt av PC utstyr, lampe og stereo annlegg på. Bare å trykke på knappen så er alt av. Enkelt og greit.
fUsiOn Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 Kan ikke pompa gå hele tiden da? Går aldri fra huset med elektronikk på..
HansHG Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 Kjøp et billig 230v relee med 12v spole helst 2 polet som noen skrev litt legere opp her.. Jeg kjøpte mitt relee på elfa 2 polet til 19kr ! Funker fett !
jonhs Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 Du må uansett ha en eller annen form for kontakt med PC.Ett alternativ er å kjøpe et rimelig 230V relè med 12V spole. Forutsatt at du har 230V pumpe. Reléet kan være 1-polet, men er alltid tryggere med 2-pols. Dette styrer du glatt med 12V fra PSU. Samme om rele'et skal styre 1 eller 230 volt, så lenge spenningen som åpner releet er der (12v)!!!
simes Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 Får vannkjøling i morgen, og vurdere rett og slett bare å være nøye med å dra ut/sette i pumpa. Ellers så har jeg en strømforgreining som jeg har alt av PC utstyr, lampe og stereo annlegg på. Bare å trykke på knappen så er alt av. Enkelt og greit. Jeg har en forgrener med knapp til dataen (psu, skjer, vannpumpe) og en annen uten knapp til resten (tv, xbox) og det funker jo helt greit det. Hadde ikke gjort noe med et relè, men det er jo en grei løsning hvis du ikke har 400kr. Microplex får jo aldri inn det swiftech reléet heller, som uansett ser litt labert ut.
slowcooler Skrevet 6. august 2003 Skrevet 6. august 2003 Bruker et fra Chlaser'n, har kjørt flott i over et år nå, kostet hundrings. Billig og bra.
traskas waits for alice Skrevet 6. august 2003 Skrevet 6. august 2003 Hva med å koble opp en 2-polet bryter på veggen... slik at den bryter ene fasen til pc og ene fasen til pumpe, sånn at begge får eller mister strøm ettersom du skrur den av og på...??? det er jo en litt idiotsikker løsning.. hvis du skjønner hva jeg mener da... liksom hallo klokka er 3 om morgenen.... Og en 2-polet bryter er ikke mer en noen og 60,- på clasern
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå