Gå til innhold

Skjermkort til spilling på 2560x1440.


Iexo

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Trenger litt hjelp med å finne passende skjermkort til spilling ( mmorpg )på 2560x1440.

Er usikker på hvor god jobb tex GTX580 gjør på high ( eller høyere )settings eller om det er bedre å gå for noe rimligere og heller skaffe 2 kort av tex GTX570 ??

 

Lurer da på om det er nok minne på GTX570 eller om det kanskje er bedre å gå for tex 2st HD 6970 kort ?

 

Skjønner at det selvsagt er bedre med 2st så bra kort som mulig, men føler at jeg trenger litt "bang for the buck"

Kan strekke meg til ca 4k for 1 kort.

 

Nytt kort kommer å bli kjørt sammen med intel 2500k cpu.

 

Noen som har noe forslag på skjermkort til dette ??

 

Takker på forhånd.

 

Iexo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det er lite som er mer bang for buck enn SLi av 2x GTX560Ti , de får du fra 1500,- stk. og oppover: http://www.dustinhome.no/asus-geforce-gtx-560-dcii-top-1gb-pci-e-dvi-hdmi/product/5010596121

Neste trinn på stigen er 6950, men da hadde jeg gått for 2GB versjonen, de starter vel på ca. 2000 og oppover.

 

Men husk, det er ikke bare fryd å gammen med SLi/Crossfire.

Økt støy, varme og strømforbruk. Samt ofte dårlig utilisering i nye og eldre spill uten driveroppdatering o.l.

I tillegg er det ofte en del andre driverproblem + microstuttering må du også regne med.

Lenke til kommentar

Jeg ser helt klart problemene som kan dykke opp med sli / x-fire oppsett. Men er som sagt usikker på om kun 1 kort klarer å levere nok frames til nye mmo spill, blir fort mye "gærninger" på skjermen som er på samme plass for å si det sån.

 

Iexo.

Lenke til kommentar

Okei.

 

Så da vill feks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634900 være ett dårligere valg ?

Har og sett på: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629540 som et mulig kort, vil det da være et bedre alternativ en et 580 kort med 1.5gb minne ?

 

Skjønner at 1st 6970 kort kanskje ikke er nok til spilling på denne oppløsningen, men prisen sier at det eventuellt er mulig å oppgradere med 1 til i fremtiden...

 

Høres dette helt gærnt ut, eller er det beste alternativet å gå for et kort med 3gb minne ?

 

En viktig del for meg er at kortet er nogenlunde stille og et par Asus kort som jeg har sett på samt de Gigabyte kortene har scoret bra på det, i følge tester i hvertfall.

 

Takker for svar og hjelp så langt.

 

Iexo.

Lenke til kommentar

Jeg takker for svar på dette, men jeg kommer nok å skaffe meg 6970 fra 1 eller annen plass når det kommer på lager.

 

Hvis dette ikke er nok til å spille swtor på high / highest setting så skaffer jeg 1 til å kjør crossfire.

 

Tipper at det blir for lite med kun 1 kort, men det får tiden vise.

 

Hvis noen har noen flere innspill så kom med det =)

 

 

Iexo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...