Gå til innhold

Bærbar spill-pc


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ser etter en spill-pc. Siden jeg skal i militæret må den dessverre være bærbar. Den skal helst være 15"

 

Jeg ønsker ikke å bruke mer en 10 000. Jeg trenger også en ssd til rundt 1000 kr (fint hvis alt kommer under 10 000 kr)

 

Kravet er at den skal kunne kjøre det kommende TES V: Skyrim litt over middels grafikk. Det hadde også vært fint å kunne dra BF3.

 

Jeg bryr meg ikke noe særlig om utseende og batteri-tid.

 

Jeg har sett en del selv og kommet fram til denne som beste alternativ:

http://www.dustinhome.no/asus-g53sx-ci5-23-6gb-750-gtx560m-156-w7hp/product/5010598257

 

Til slutt har jeg følgende spørsmål:

 

1. Er det noe merkbar forskjell mellom i5 og i7 når det kommer til gaming?

 

2. Jeg ser at videominne er på 2 gb. Er det da slik at jeg får 128 bit memorybus? Kunne jeg fått 192 bit hvis jeg hadde hatt 1,5 gb eller 3 gb? I det tilfellet, har dette veldig mye å si?

 

Jeg vet at det ikke er lett å forutse systemkrav for fremtidlige spill men håper dere kanskje har en liten anelse. Tips til en grei ssd til 1000-lappen hadde også vært fint.

 

Mvh Septim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Core i7 i laptop markedet er helt klart å foretrekke her.

 

2. Velg heller skjermkort basert på teknologi, å basere seg på ram og bits hvis GPU er under gjennomsnittet har det i praksis ingenting å bety for ytelsen.

 

Med mindre du driver med bilderedigering, bildepresentasjoner i 2560 x 1600 oppløsning, da muligens mye minne hjelper noe. Selv om bildene bytter tregt.

 

Gå heller for kraftig morderne skjermkort en et skjermkort med mye ram, du har HyperMemory til slik.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2135415

2. GTX 560M i G53SX har 128 bits grafikkort. Dette medfører at du får en redusert ytelse i forhold til 192bits utgaven.

Ja forskjellen mellom disse kan sees på mengden VRAM slik du sier.

 

G53SX kommer kun med dette grafikkortet, så du kan spare deg letingen.

Et alternativ vil være MSI GT683, selv om jeg ikke kan si noe om denne.

 

Det jeg ser på notebookreview.com sitt forum er at mange kjøper G53SW, altså forrige versjon.

Denne vil ikke ha så mye lavere ytelse i forhold til den nye utgaven, grunnet 192bit GTX 460M.

Lenke til kommentar

2. GTX 560M i G53SX har 128 bits grafikkort. Dette medfører at du får en redusert ytelse i forhold til 192bits utgaven.

Ja forskjellen mellom disse kan sees på mengden VRAM slik du sier.

 

G53SX kommer kun med dette grafikkortet, så du kan spare deg letingen.

Et alternativ vil være MSI GT683, selv om jeg ikke kan si noe om denne.

 

Det jeg ser på notebookreview.com sitt forum er at mange kjøper G53SW, altså forrige versjon.

Denne vil ikke ha så mye lavere ytelse i forhold til den nye utgaven, grunnet 192bit GTX 460M.

En 128-bit minnebus for 192 CUDA-cores er absolutt ikke for trangt. Ytelsen vil derfor ikke flaskehalses av minneytelsen.

Etter litt leting ser jeg derimot at det kun er 16 ROPs på 2GB/128-bit varianten, som vil hindre ytelsen med nesten 30%.

Jeg er helt enig i at 460M-varianten vil være billigere og bedre, overklokkingsmessig vil du klare å nå samme hastigheter på begge to også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2135415

En 128-bit minnebus for 192 CUDA-cores er absolutt ikke for trangt. Ytelsen vil derfor ikke flaskehalses av minneytelsen.Etter litt leting ser jeg derimot at det kun er 16 ROPs på 2GB/128-bit varianten, som vil hindre ytelsen med nesten 30%.Jeg er helt enig i at 460M-varianten vil være billigere og bedre, overklokkingsmessig vil du klare å nå samme hastigheter på begge to også.

Hadde helt glemt at kortet har redusert hardware også.

Synes det er dårlig å lansere dette kortet under samme navn som kortet med høy ytelse.

En person som leter etter laptop vil garantert tenke at kortet med høyest videominne har best ytelse.

EDIT: For å ikke snakke om tvetydige benchmarks

Endret av Slettet+2135415
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...