Gå til innhold

Forskjell på CD-R?


Anbefalte innlegg

Er det noen serlig stor forskjell på vanlige cd-r?

Det er jo MANGE sorter å velge mellom.

Er det mer feilprosent på x i forhold til x?

 

Jeg prøvde litt for tull å skyte med softgun på 2 forskjellige cd-er.

En del kroner ut av løse lufta fant jeg ut at en billig cd fra binders til halve prisen kontra Verbatim:

binders cd-ene(eProFormance) var helt ødelagde etter et skudd og kulen gikk tvers igjennom.

Verbatim: 4 skudd før den i det hele tatt ble skutt av noe.

Prøvde en gang til med samme resultat skjedde.

Var dette bare tilfelle eller er verbatim kraftigere enn binders cd-ene.

 

Ps: Det er KRAFTIG softgun det er snakk om. Den skyter merker i tredører :p Og å bli truffet er VONDT.

 

Hvilke CD-R bruker du mest?

 

Jeg pleier å bruke Verbatim til litt viktigere ting, Mens jeg bruker Billige spindler(mye binders cd-r) til alt annet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... det finnest tydeligvis mange metoder for å teste cd'er ser jeg.... din metode er kanskje en av de litt mer uvanlige... :lol:

Peronlig så gjør jeg det samme som deg; jeg bruker Verbatim til viktig backup og ellers noen billige spindler til annet (ikke fult så viktig) stash :D

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Jeg bruker som regel de platene som heter NoName eller lignende, som er av de billigste i spindler på 100 stk. De fungerer til det meste..

 

Men, når jeg brenner musikk til å ha i bilen, så holder som regel ikke CD'ene så lenge... Tror ikke akkurat den CD-spilleren tåler så mye riper, og behandler heller ikke platene så veldig bra... Her hadde det kanskje vært bedre med noen dyrere CD'er, men gidder ikke investere i det, brenner det heller ut igjen...

Lenke til kommentar

Personlig så gidder jeg ikke bryet med å kjøpe billig plater av ymse merker. Holder meg til Verbatim eller Kodak Gold (obs! de er litt dyre dog)

 

En ti-pack med verbatim koster jo ikke mere enn 49-79,- spenn, alt etter om det er tilbud eller ikke, så de få kronene man sparer på billig plater ser jeg ikke helt vitsen med.

Lenke til kommentar

Har selv fått ganske mange feilbrenninger med MMORE-plater, samtidig som at cd-brenneren min alltid sliter med å lese skivene etterpå. DVD-spilleren leser litt bedre, men har problemer den og, særlig når det gjelder bilde-cd'er. Bedre erfringer med Maxell. Tenkte å investere i Verbatim neste gang.

 

(ASUS CRW-52x24x52 og ASUS DVD-E616)

Lenke til kommentar

skal lage en litt mer omfattende test i mårra :D

har mange feilbrente/unødvendige cd-er jeg kunne har testet.

Dere skal få resultatet.

Jeg er sikkelig stolt over at dostojevski nominerte meg som cd-r tester her på hw.no forumet.

 

Verbatim er ikke særlig dyre.

55 kr for 10 stk i jewelcase.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...