Gå til innhold

Canon 580 EXII og Pocketwizzard


Anbefalte innlegg

Jeg brukte 580 EXII og PW (Minitt og Flextt5) for et gruppefoto sist helg. Jeg slet med å få blitsene til å trigge, samt la merke til at en av blitsene ga full power når den trigget, blitsen pg PW var satt opp til E-TTL.

 

Etter en del Googling fant jeg en rapport fra PW folket om en "feilkostruksjon" i 580EXII.

Veldig kort oppsummert ser det ut som IGBT transistoren ryker ved mye bruk i HS modus.

 

Her er en link om folket er nyskjerrig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten oppdatering.

Jeg har hatt en dialog med support på PW og gjort en del testing. Kort fortalt så anbefaler PW å bruke 430 EX II blitser med PW.de har aldri fått rapportert problemer hverken i US eller EU med disse.

Jeg har også testet såpass at jeg har utelukket en IGBT transistor feil på noen av blitsene mine. Det betyr nok at problemene med full power også er relatert til RF støy.

 

PW support anbefalte å teste sin "release candidate" firmware. (v5.259) da de hadde jobbet med å gjøre kommunikasjonen mer robust for støy. Jeg har testet denne i dag, så langt er det veldig lovende. Trigget fint gjennom vegger og ingen full power dumps.

 

Jeg er litt i tenkeboks på om jeg bytter til 430 EXII, men heller nok litt til å skifte. Det er et ekstra stressmoment å være usikker på utstyret, det kan jeg godt være foruten.

 

/Blouberg

Endret av Blouberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...