Gå til innhold

Få nettvarsel når klesvasken er klar


Anbefalte innlegg

Jeg har blitt beskyldt for å løse problemer som ikke eksisterer, men dette tror jeg ikke engang jeg hadde giddet. Som en annen skriver, nedtellingsur eller alarm på mobilen. Da slipper en å sitte og klikke "oppdater" på pc'n og.

 

Og @Junk Inbox : LOL !!

Tja. De svære, nye Miele-tørkemaskinene på SiA boliger endrer den oppgitte gjenværende tiden hele tiden. Måler sikkert fuktigheten og justerer deretter. Er ikke sikker med vaskemaskinene, men jeg tror de også endrer tiden, uten at jeg ser årsaken til det. Uansett er det praktisk med automatisk varsel for oss som ikke gidder å sette på ringeklokke eller noe sånt. Jeg glemte klesvasken igjen i vaskemaskinen over natta en gang. :whistle:

Miele-systemet som brukes i Agder og Trondheim har mulighet for SMS-varsling og sånn er det med den saken.

 

Hva angår hjemmebruk med din egen vaskemaskin/tørketrommel:

I min erfaring har vaskemaskiner (Miele) feilmargin på maks 10 minutter. Det er også først og fremst her at du vil ta ut tøyet relativt fort. Så da er mitt forslag å sette på en alarmklokke som teller ned angitt tid + 20 minutt. De ekstra 20 minutt er for å ta hensyn til fluktering i angitt tid. Tøyet ditt dør ikke av å ligge i 20 minutt ekstra, men den gjør det av å ligge over natten.

 

Igjen, ikke gjør ting mer komplisert enn strengt tatt nødvendig. :)

 

Tørketrommel er litt mer vrient siden tiden de oppgir kan fluktere mer. Men samtidig gjør det mindre at tøyet blir liggende en stund i og med at det er tørt allerede.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...