Gå til innhold

Stille strømforsyning til HTPC


Anbefalte innlegg

Hei alle! :D

 

Jeg har akkurat bygget meg en HTPC, men etter et døgn i bruk har jeg funnet ut at den strømforsyningen jeg trodde skulle være forholdsvis stille, ikke er så stille som jeg vil ha det.

 

Bruker nå en Fractal Design Integra 400W PSU. Burde kanskje ha lukta lunta pga prisen, men...

 

Jeg trenger noe som er stille som mus, men ikke koster mer enn enn pose med pant. Skjønner? ;)

 

Noen som har tips? Litt vanskelig å vite, siden jeg ikke får prøvd de... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal kjøre en i5-2500 eller en mer effektgjerrig prosessor uten et kraftigere grafikkort enn et 6670 kan du klare deg med 200W eller mindre. Post hva slags maskinvare du har tenkt å bruke, så kan vi gi deg tips på hvor stor PSU du trenger. Mange effektgjerrige oppsett med to kjerner vil klare seg fint på en picoPSU.

Lenke til kommentar

E6600

TDP: 65W

HD 6570

TDP: GDDR5 60W TDP, DDR3 44W TDP

HDDs: ca 15W

Hovedkort med RAM: 20-30W

 

Siden du er på mATX-størrelse får du sannsynligvis et kabinett som er mATX-størrelse, da blir det billigst å kjøpe en liten og effektiv strømforsyning som S12II 380W, Seasonic er også kjent som en stille PSU-produsent.

 

Ellers finnes det picoPSUer, men her betaler du fort litt ekstra for størrelsen ;)

Lenke til kommentar

Ja, det er snakk om et Silverstone Milo ML03 HTPC-kabinett. Det største kravet er at det skal være stille. :)

 

Ville det ikke være bedre med en PSU som er litt kraftigere enn "nødvendig", for at den ikke skal jobbe for tungt og pga det være nødt til å kjøre vifta på høyere hastighet?

 

Skal se om jeg finner mer info om den Seasonic'en, Arni. Takk for tilbakemelding (alle sammen)! :)

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...