Blåbær Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 Spisested ment for privatpersoner eller bedrifter?
Ratleto Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 Nope. Ikke lov. Til privatpersoner skal man alltid oppgi priser inkl MVA. En kjapp referanse.
2pro4u Skrevet 10. august 2011 Forfatter Skrevet 10. august 2011 (endret) Takker for rask hjelp Noen anelser om hvordan jeg burde gripe inn her? Har tatt vare på kvittering. Endret 10. august 2011 av 2pro4u
Ratleto Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 Gå og krev penger tilbake? Og informer dem om at norsk lov krever at man oppgir priser inkl MVA dersom ikke annet gjøres tydelig klart på forhånd. Er de vanskelig å ha med å gjøre, kan du bruke denne. Hjelper ikke det, ville jeg tipset det lokale forbrukerrådet, evt Tv2 hjelper deg, e.l.
2pro4u Skrevet 10. august 2011 Forfatter Skrevet 10. august 2011 Takk igjen. Da går turen innom der imorgen.
Demantios Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 Sikker på at denne restauranten ikke har skrevet det med liten skrift nederst på menyen at det legges til 25% mva?
The Avatar Skrevet 11. august 2011 Skrevet 11. august 2011 Sikker på at denne restauranten ikke har skrevet det med liten skrift nederst på menyen at det legges til 25% mva? Det vil ikkje hjelpe: § 3. Informasjonspliktens innhold Så langt det er praktisk mulig, skal den ervervsdrivende opplyse om prisene for de tjenestene som utføres. Prisinformasjonen skal gis ved prisoppslag eller ved at prisliste er utlagt på det stedet der tjenesten vanligvis bestilles, slik at informasjonen er lett synlig for kunden. Dersom stykkprisen på den enkelte tjeneste varierer innenfor et bestemt intervall, skal høyeste og laveste pris innenfor intervallet opplyses. Eventuelle minstepriser skal oppgis. Når ikke annet er oppgitt, skal prisene dekke alle materialer og bruk av nødvendige hjelpemidler som inngår i tjenesten. Prisene skal også inkludere de offentlige avgifter som kunden må betale ved kjøp av tjenesten. Når den ervervsdrivende har forretningsvilkår som medfører tillegg til prisen for de enkelte tjenester, skal tilleggene oppgis særskilt. Ein kan med andre ord ikkje skjule slike ekstra priser med lita skrift. Det skal ikkje være slik at du må ha med deg din advokat for å finlese ein avtale for ikkje å bli lurt når du bestiller ein så enkel vare som dette. Kunden skal ha ein reel muligheit til å samanlikne priser før ein kjøper ei vare eller ei tjeneste. 1
2pro4u Skrevet 11. august 2011 Forfatter Skrevet 11. august 2011 Da var pengene tilbake i pungen! case closed
Ratleto Skrevet 11. august 2011 Skrevet 11. august 2011 Fint at det ordnet seg. Håper de har lært, også nå da, sånn at andre ikke blir lurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå