Gå til innhold

Noen gode RPG spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ide er å bruke søkefunksjonen her på forumet, da dette spørsmålet har blitt stilt utaaallige ganger ;)

 

Meeen ihvertfall:

Mass Effect 1/2

Dragon Age 1/2

The Witcher 1/2

Morrowind

Oblivion

Two Worlds 1/2

Risen

Alpha Protocol

STALKER Serien (kanskje litt mer Action RPG, men uansett spill du burde prøve)

Star Wars: Knights of the old Republic 1/2

Fallout 3/Fallout New Vegas

Lenke til kommentar

Har jo vært ganske tynt med bra RPG'er de siste 5 årene, men noen som er verdt å nevne:

Fallout 3

Fallout: New Vegas

Risen

 

Går man litt lenger tilbake har man også:

Morrowind

Fallout 1 & 2

Baldur's Gate 1 & 2

Gothic 1 & 2 (meget spesielt, men genialt kampsystem)

 

Andre spill som er nevneverdige, men ikke helt passer inn i RPG-sjangeren:

Mass Effect - mer third-person shooter enn RPG, og veldig tynt på RPG-delen - planet-utforsking blir veldig ensformig i lengden, siden alle planetene er nesten like - men bra historie, og ganske underholdende.

Dragon Age: Origins - Alt for lineært og begrenset (går ikke engang an å angripe hvem som helst), og bruker alt for mye "usynlige vegger", men bra dialog-system og rimelig greit kampsystem.

Vampire the Masquerade: Bloodlines - Action (first-person shooter-stil) og dialog-orientert RPG. Meget sært, og over gjennomsnittet grafikk og stemmeskuespill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De beste RPGs:

 

1. Gothic 2 (helst Gold edition m/tilleggspakken Night of the Raven)

2. Gothic 3 (må ha community patch pga bugs i orig.spillet)

3. Risen (veldig bra, men litt svakt/kort siste-kapittel og irriterende slutt-boss fight,som er uvant fra Piranha Bytes)

4. Morrowind (ganske bra, men mangler voice-acting, så litt kjedelig å lese alle dialoger fremfor å høre de)

 

Alle disse spillene har stor grad av frihet, de 3 første har veldig bra gameplay, story, musikk, innlevelse!!, stor interaktiv verden med mye å utforske.

 

Spill som the Witcher 2 er ødelagt av for lineær story,for kort, konsoll-herpes, samt idiotisk klønete bare å skulle gå opp en liten hindring, samt åpne dører m.m.

Dragon Age er for lineært og begrenset på flere måter, samt fugleperspektiv (som passer bedre for strategispill).

Oblivion har for mye "holde i hånden", latterlig level-scaling, kjedelig repeterende datagenerert landskap og huler, mye ser veldig likt ut, samt at du har de irriterende portalene som må lukkes hele tiden og som også er veldig like og repeterende. Fallout 3 har en grå og kjedelig verden og er vel også for lineært og lite utfordrende. Har prøvd mange andre RPGs også, men de 4 førstnevnte er de eneste jeg direkte ville anbefale en som er ute etter virkelige kvalitets-rpg. Ettersom du satte en grense ved 2007 tok jeg ikke med Gothic 1, som for øvrig også er meget bra i likhet med de øvrige (2 og 3) fra Gothic-serien og Risen. Obs! Gothic 4 er latterlig dårlig i forhold til resten av serien, da det er laget av andre utviklere enn Piranha Bytes og ikke er i nærheten av det de leverer.

 

Risen 2 kommer i begynnelsen av 2012 og er mitt mest etterlengtede spill. Kanskje det eneste faktisk, fordi jeg er blitt spillelei ettersom det gis ut så mye dårlige spill for tiden (minimalt med dybde, tilpasset flest mulig mindre kvalitetsbevisste for å selge til flest mulig).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pft, blir jo ikke glad i en karakter som lever i fem minutter. :p (andre gangen levde jeg i nesten et kvarter.) Slet en del med å vise hele bildet, og endte opp med å ha lav oppløsning og windowed mode. Alt høyere enn det, og en stor del av bildet ble kuttet bort. (kunne for eksempel ikke velge den nederste Tutorialen.) Men da jeg først kom i gang digget jeg spillet og kommer til å storkose meg med det. :)

 

Btw Permadeath er en selvfølge. De sier jo at det ikke handler om å klare spillet (selv om det er mulig), men om å komme seg litt lengre enn forrige gang. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Oblivion med mods, dette spillet blir deilig til 1000 med mods. Vanilla Oblivion mangler mye, også GOTY. :thumbup:

 

 

 

Mods:

 

Unofficial Oblivion Patches

dette er flere tusen fixes for bugs nødvendig

 

BTmod

One of the first and still the best. The author states in his description that this mod "improve many aspects of the stock Oblivion UI". Understatement! This is the essential mod you need to fix up stock Oblivion's poor menu system and interface.

Nødvendig viss du vil ha et spillvennlig menu, interface

 

FCOM: Convergence shatters previous barriers in the Oblivion mod community by letting you play four of the largest Oblivion "overhaul" mods at the same time -- Oscuro's Oblivion Overhaul, Martigen's Monster Mod, Oblivion WarCry, and Francesco's Leveled Creatures-Items.

Balancerer spillet gir masse, og gjør det spillbart samt forandrer på mange irriterende sider.

 

Deadly Reflex - Combat Moves is combat enchanincg mod for Oblivion, which adds new dimension, tactics and violent action to the Oblivion Combat by adding new combat moves for both the Player AND the NPCs.

 

Forbedret slossing til de grader

 

 

 

Og etter dette, ENJOY :cool:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...