Gå til innhold

[Løst] Karaktersetting uten å sabotere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quick fix: la den som gir terningkast 1 se at han/hun har gitt det, og hold 1-erene utenfor poengberegningen.

 

Det blir jo som å ta bort 1'eren på ludoterningene så lillebror ikke skal bli sur :).

Er det ikke det vi er ute etter?

Jeg lurer på om kaian er rep. for ledelsen på digit og hvorfor han ikke bruker fult navn.

Tilslutt lurer jeg på om Kaian var med å la ut bilder på gamle digit???

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om kaian er rep. for ledelsen på digit og hvorfor han ikke bruker fult navn.

Tilslutt lurer jeg på om Kaian var med å la ut bilder på gamle digit???

Nei, jeg er hverken representant for digit eller diskusjon.no, men jeg har vært på akam.no sitt forum i noen år nå. akam.no sitt forum er, som digit.no nå har blitt, en del av diskusjon.no og der er det kallenavn, nick, som er normen.

 

Min identitet er relativt godt kjent, jeg har f.eks. deltatt på mange treff i Oslo. Du kan også relativt enkelt finne ut mer om meg.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om kaian er rep. for ledelsen på digit og hvorfor han ikke bruker fult navn.

Tilslutt lurer jeg på om Kaian var med å la ut bilder på gamle digit???

Nei, jeg er hverken representant for digit eller diskusjon.no, men jeg har vært på akam.no sitt forum i noen år nå. akam.no sitt forum er, som digit.no nå har blitt, en del av diskusjon.no og der er det kallenavn, nick, som er normen.

 

Min identitet er relativt godt kjent, jeg har f.eks. deltatt på mange treff i Oslo. Du kan også relativt enkelt finne ut mer om meg.

Tusen takk for hurtig og greit svar!! ;)

Lenke til kommentar

Vi "akamister" har jo registrert oss på et av landets største forum hvor alt mellom himmel og jord diskuteres og derfor har de fleste av oss kallenavn (men det er ikke så veldig vanskelig å finne ut av identiteten til de mest aktive hvis man ønsker det, iallefall på akam-delen).

 

Dere "digit'ere" kommer jo fra et relativt mye mindre nettsted hvor fokuset har vært på bildekritikk og ikke f.eks diskusjoner om at man "Var utro mot kjæresten - ble smittet av klamydia" eller om "Er islamisering av Norgen en reel trussel mot vår kultur"

Da er det kanskje ikke så rart at man ikke vil fremstå med fullt navn...

Lenke til kommentar

Forslaget om å kutte ut 1 og 2 som "terningkast" støtter jeg fult ut.

Jeg har som prinsipp at hvis jeg synes et bilde fortjener et så dårlig terningkast, da lar jeg heller være å gi terningkast.

 

Same here;)

 

En terning med 4 sider? det blir helt skrudd for meg, da kan man like godt kutte ut hele terningkastet. Uansett om man graderer fra 1-10, 1-6, 1-4 eller +1 vil sutringen være den samme.

 

Da syns jeg det vil være bedre å endre beregningsmetoden. Kun addere, ikke multiplisere med snittet, da vil alle terningkast telle kun positivt. Bortsett fra snittet da selvfølgelig, og da blir vel det feil også.

Lenke til kommentar

En terning med 4 sider? det blir helt skrudd for meg, da kan man like godt kutte ut hele terningkastet. Uansett om man graderer fra 1-10, 1-6, 1-4 eller +1 vil sutringen være den samme.

 

Da syns jeg det vil være bedre å endre beregningsmetoden. Kun addere, ikke multiplisere med snittet, da vil alle terningkast telle kun positivt. Bortsett fra snittet da selvfølgelig, og da blir vel det feil også.

 

Jeg synes egentlig det kompliserte utregnings systemet er litt merkelig.

Kunne en ikke ganske enkelt bare legge sammen alle terningkastene??

Enkelt, oversiktlig, 100% ærlig, og uten mulighet til å sabbotere.

Lenke til kommentar

Kunne en ikke ganske enkelt bare legge sammen alle terningkastene??

Enkelt, oversiktlig, 100% ærlig, og uten mulighet til å sabbotere.

Ut fra historiene fra digit.no kan det høres ut til at alle terninger med mer enn én side (og i visse tilfeller også de) lett kan brukes til å sabbotere og skape misstemning? Vennestemming, partnerstemming osv

 

edit: men jeg tror en enkel sum inntil videre ville dempe stressnivået vi nå ser, så jeg støtter det :yes:

Endret av kaian
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor høyt stressnivået egentlig er. Av totalt antall brukere er det faktisk veldig få som ytrer seg.

Mye skrik, men lite ull, kamskje?

Det er jo en mulighet. Men, det er alltid en relativt liten andel som ytrer seg, og det virker som om digit har vært en relativt liten og svært hyggelig sosial fotogjeng. På akam er vi vant til en litt høyere temperatur, selv om vi og har mistet folk fordi det av og til har blitt for høy temperatur.

Lenke til kommentar

 

Ellers - det enkleste angående terningkast: Å ikke ta det så høytidelig. Vi er her for å dele bilder og hygge oss - det er ikke en konkurranse.

 

 

De "unge" skjønner ikke hva du prater om...

 

De som blir flasket opp på Paradise Hotel og Facebook, skjult bak en anonym fasade på nettet, stimuleres IKKE uten den simpleste form for konkurranse - de skitne knepene(dirty tricks)

 

DET er dagens underholdningssamfunn - og utfordringen videre - for nettbaserte samlingsplasser ;)

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Ja, da har vi havnet såvidt langt utenfor "spillebrettet" og terningen blitt såpass "spisset" at det ikke er så mye igjen av tråden.

Nøster den derfor sammen og markerer som "Løst"....

Henviser ev. bidragsytere til å være med på nøsting i den andre tråden mht. karakterer osv... :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er sikkert de registrerte "brukerne" Google, Yahoo og andre søkemotorer - når de søker gjennom sitet, så "klikker" de sikkert sekvensielt på linkene, og starter med terningkast 1. :D

 

Jeg har undersøkt det litt, og kan ikke finne noen beviser for det altså.

 

Det jeg imidlertid fant var enkelte som tydelig gikk i mot strømmen ift. karaktergivning.. Men det kan dere nå sjekke ut selv ved å være innlogget når dere ser på deres egne bilder.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...