Gå til innhold

billige rj-45 veggkontakter?


Anbefalte innlegg

Har planer om å legge en masse nettverkskabel for tida, og vil jo helst terminere dem med pene og pyntelige veggkontakter. Men de er jo skrekkelig dyre! Man må jo ha en i hver ende, da blir det 2x150 for å legge en fast kabel......

 

Link til Clas Ohslon krølla, men vare nummer er 32-8295 hvis det er uklart hva jeg snakker om. Skal ha en del av disse, ca 10-15, men finnes det ikke noe billigere enn dette? Er det ikke bare plastikk og litt metall inni der????

 

Elfa har jeg ikke fått sjekket, sidene deres er nede for øyeblikket. Men har generelt fått inntrykk av at de ligger på samme nivå som CO.

 

Biltema er kanskje også aktuelt? På nettsidene har de det meste av kabler osv, så selv om de ikke har lagt det på nettsidene kan de vel kanskje ha i butikken (på Alnabru)? Noen som vet?

 

 

 

Eller er dette rett og slett gjengs pris på slike kontakter, slik at jeg må ut med 2000 eller deromkring? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først hvor bor du? Er det i nærheten av Oslo?

 

 

Jeg jobber som elektriker, og legger opp en del av den typen du vil ha, men en type som har en del bedre kvalitet en det man finner hos clas ohlson osv. Så hvis du finner ut hvor mange du trenger, og om du skal ha enkle eller dobble (1 eller 2 uttak pr kontakt, og om det skal være 2 separate uttak eller 2 uttak som er parallelle) så kan jeg sikkert skaffe deg en ok pris på det hele.

Lenke til kommentar

Jeg har montert opp 4 av de Clas Ohlsson kontaktene. Men da den skjermede varianten (eneste på lager der og da). Bruker de til til både nettverk og ISDN hjemme.

Har så langt (1 års tid) fungert helt greit.

Men for å få montert kabelen riktig vil du trenge Krone verktøy eller krone tang. Vet ikke helt hva fagfolket kaller dette verktøyet.

Den har vært ganske dyr tidligere. Mulig de har billig variant på Clas/Elfa/Bilvarehuset

 

Lykke til!

 

el.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...