Gå til innhold

Hjelp til konfigurasjon av ny pc fra komplett.


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger litt hjelp til hvilke konfigurasjoner jeg skal velge til pcen jeg skal kjøpe fra komplett.

 

Dette har jeg valgt til nå:

 

635580

 

Komplett Gamer i05

 

Varenr.:635580

Ahead Nero 10 Essentials OEM

CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

Støtsikker PC-eske

SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black

Silver Power SP-SS620M 620W PSU

ASUS Sabertooth P67, Socket-1155

Intel® Core™ i7-2600K Processor

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX

Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-7260S

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Operativsystem ikke valgt

Garanti 3 år - Sende inn

Lagerstatus:Ubekreftet dato 1 stk. 4.aug.2011

 

Pris: 8615.15

 

 

1: Er hardisken god? Kan jeg få velge en annen som er bedre for noen hundrelapper?

2: Tok det dyreste skjermkortet som kostet noen hundrelapper mer. Det andre het "ZOTAC" Er det noen forskjell?

3:Kabinettet ser vel greit ut, trenger vel ikke noe annet?

 

Link til konfigurasjonen så dere kan se hva det er å velge mellom: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10481

 

Tusen takk :)

 

-Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg vil anbefale deg å velge Komplett Gamer Limited Edition istedet, den er riktig konfigurert for gaming med en gang og den eneste oppgraderingen du burde vurdere er en Corsair HX 750W, ellers kommer denne ferdigkonfigurert med en god SSD og i5-2500k, som er den prosessoren som gjelder om du skal spille.

 

i5-2500k mot i7-2600k er helt like bortsett fra hyperthreading og 2MB L3 Cache, hvis du ikke aner hva dette er trenger du det garantert ikke og sparer deg selv en del penger uten å gå noe ned i ytelse.

 

SSD kan anbefales, da det gjør hele maskinen langt mer responsiv og den vil føles som en skikkelig rask PC. En god oppgradering som er desidert verdt prisen!

Lenke til kommentar

Hei, jeg vil anbefale deg å velge Komplett Gamer Limited Edition istedet, den er riktig konfigurert for gaming med en gang og den eneste oppgraderingen du burde vurdere er en Corsair HX 750W, ellers kommer denne ferdigkonfigurert med en god SSD og i5-2500k, som er den prosessoren som gjelder om du skal spille.

 

i5-2500k mot i7-2600k er helt like bortsett fra hyperthreading og 2MB L3 Cache, hvis du ikke aner hva dette er trenger du det garantert ikke og sparer deg selv en del penger uten å gå noe ned i ytelse.

 

SSD kan anbefales, da det gjør hele maskinen langt mer responsiv og den vil føles som en skikkelig rask PC. En god oppgradering som er desidert verdt prisen!

Takk skal du ha! SSD kostet litt da.. men tenker og kun kjøre windows på den ++ :) Anngående prosessoren som du sier... høres ut som du har peiling! Mister jeg ingen ytelse når det gjelder spill med høy grafikk? Nå som battelfield 3 kommer ut.. Også kjekt med litt videoredigering kanskje..

 

Minne satt jeg til 8gb som koster 100kr mer istede for 4gb.

 

Hvorfor ikke et annet skjermkort? F.eks det dyreste.

Endret av MeBerg
Lenke til kommentar

628864

 

Komplett Gamer - Crysis 2

 

Varenr.:628864

Ahead Nero 10 Essentials OEM

CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

PC BOX LARGE

SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

Cooler Master CM 690 II Advanced Sort

Corsair HX 750W PSU

ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155

Intel® Core™ i5-2500K Processor

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX

Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB

OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA

Samsung SpinPoint F3 1TB

Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-7260S

Operativsystem ikke valgt

Garanti 3 år - Sende inn

Lagerstatus:Ubekreftet dato 1 stk. 7.aug.201

 

Du postet denne her i en annen tråd i går. Regner med den er bedre? :) Bruker gjerne 10-11k!

Lenke til kommentar

628864

 

Komplett Gamer - Crysis 2

 

Varenr.:628864

Ahead Nero 10 Essentials OEM

CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

PC BOX LARGE

SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

Cooler Master CM 690 II Advanced Sort

Corsair HX 750W PSU

ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155

Intel® Core™ i5-2500K Processor

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX

Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB

OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA

Samsung SpinPoint F3 1TB

Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-7260S

Operativsystem ikke valgt

Garanti 3 år - Sende inn

Lagerstatus:Ubekreftet dato 1 stk. 7.aug.201

 

Du postet denne her i en annen tråd i går. Regner med den er bedre? :) Bruker gjerne 10-11k!

Den er litt bedre ;)

Et GTX 560 Ti er et GTX 560 Ti, uansett pris vil ytelsen fortsatt ikke være nevneverdig forskjellig (kanskje oppimot 10% fra svakeste til raskeste). Et GTX 570 vil derimot gi deg rundt 15% bedre ytelse fra et normalt 560 Ti, ditt valg om du vil bruke såpass mye på et skjermkort :)

 

i7-2600k gir deg bortimot 30% ekstra ytelse i enkelte scenarier (videoredigering rundt 15%), men vanligvis gir ytelseshoppet rundt 10-20% i enkelte programmer som kan bruke mange kjerner, i spill er det ingen forskjell. Jeg klarer fint å vente de ekstra minuttene en særlig tung redigering tar, fordi min tid er ikke verdt så mye penger ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...