Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan jeg stole på henne?


Anbefalte innlegg

Har en samboer som jeg har vært sammen med i noen år nå. Vi hadde en diskusjon angående røyking/festrøyking for et par år siden, der vi ble enige om at hun ikke skulle gjøre det.

 

I går kveld gikk jeg inn på facern, uten av jeg viste det var jeg logget på hennes bruker. Sto at jeg hadde fått en ny i innboks så jeg trykket på "meldinger" og sjekket. Jeg fant nå ut at jeg var logget på feil bruker, men nysgjerrigheten tok overhånd. Der sto følgende "ah, jeg har så lyst på røyk! ;D" Det sto ingen ting konkret om at hun røyker, men jeg hadde mine tanker om at hun gjorde det. Så jeg gikk rappet til meg telefonen hennes bare for å dobbel sjekke om mine misstanker var rett. Der sto det følgende fra en av venninene hennes "kom hit å ta en røyk da?"

 

Føler meg sveket, selve røykingen er ikke det som provoserer meg, men at hun er så hyklersk og gjør dette i skjul. Hva tror dere? Hun reiste bort i dag morrest, og blir borte i noen dager.

 

En annen ting er at jeg så at "brownies" og "grønt" ble nevnt i en setning litt lavere ned i samme samtalen på facern.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis det er noen som er streng, så er det henne. Det er sort sett hun som setter premissene i forholdet, jeg kan nesten ikke snakke med andre jenter før jeg får reaksjoner. Hun får stå for det samme, handlinger = konsekvenser. Jeg lurer bare på hvordan jeg skal konfrontere henne med det, på en mild og fornuftig måte.

 

Dessuten er vi begge opptatt av helse og trening, og drikker sjeldent og spiser relativt sunt. Så driver hun å røyker i smug og i tillegg snakker negativt om andre som røyker. Det er så hyklersk, og det er hovedsaklig det som plager meg.

Endret av Sandsvei
Lenke til kommentar
Vis det er noen som er streng, så er det henne. Det er sort sett hun som setter premissene i forholdet, jeg kan nesten ikke snakke med andre jenter før jeg får reaksjoner. Hun får stå for det samme, handlinger = konsekvenser. Jeg lurer bare på hvordan jeg skal konfrontere henne med det, på en mild og fornuftig måte.

Du bør ihvertfall ikke nevne at du datt inn på facebooken og telefonen hennes. Da blir du automatisk "den slemme" og da er det bare å glemme å diskutere noe som helst.

Lenke til kommentar

Du får be henne bake noen brownies til deg og :)

Støtter denne, det er ganske digg å chille med dama å knulle når man er stein :new_woot:

 

 

OT: det blir som med bevisførelse i retten, du kan ikke bruke dette mot henne siden du har funnet ut av det på den måten du har...

Du kan selvfølgelig det, men det vil skape en del uro i forholdet...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Klart man kan se grunnen for at du gikk på telefonen etter å ha lest dette på facebook, men det at du faktisk gjorde det gjør at du virker mindre troverdig enn hva hun gjør.

 

Jeg synes ærlig talt det er du som har hatt det største tillitsbruddet her. En ting er å utelukke noe for sin andre halvdel. Det er klart det er alvorlig også. Men å snoke i andres ting er mye verre i et parforhold etter min mening.

 

Dersom du sier at det er hun som setter premissene i forholdet, og etter å ha lest din reaksjon til en forholdsvis uskyldig melding på facebook, så vil jeg påstå at deres forhold ikke høres spesielt sunt ut... Det å i det hele tatt ha en innstilling som "handlinger = konsekvenser" i et forhold på såpass enkle ting som røyking og prating med mennesker av det motsatte kjønn ville gjort at jeg løp med halen mellom bena ut av dette forholdet.

 

Man skal også huske på at det å snakke om å røyke/ta en røyk på facebook ikke er det samme som å gjøre det.

Endret av ochi9le
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan være enig i mye av det du sier, men at røyking er en enkel ting er ikke tilfellet for meg. Jeg kan si så mye om røyk, og for min del er det ikke aktuelt å være sammen med en person som røyker. Jeg HATER røyk, jeg har nær familie som har bukket under pga driten.

 

Litt dobbeltmoralsk å tillate hasj, men ikke røyk.

 

Det må uansett kunne gå an å snakke med samboeren din på en vanlig måte, og ta opp bekymringene dine. Så får du vurdere hva du gjør basert på svaret hennes.

 

Jeg er ikke for hasj, men grønt/pot. Dessuten snakker vi ikke om å røyke det.

 

Jeg vil ta det opp med henne, men hvordan? Som nevnt lengre opp her kan dette skape mer uro, siden jeg tjuvtittet på facern og mobilen hennes,

Endret av Sandsvei
Lenke til kommentar

Opplysning:

Husk at effekten til det grønne er ganske mye sterkere og varer en god del lenger dersom en spiser det. Jeg ville frarådet henne det der.

 

 

Det er bl.a. derfor man også bør unngå å drikke alkohol.

 

@TS

 

Om du skal starte en diskusjon rundt dette, bør du nok skaffe deg nye 'beviser' på en mer stueren måte.

Lenke til kommentar

Jeg kan være enig i mye av det du sier, men at røyking er en enkel ting er ikke tilfellet for meg. Jeg kan si så mye om røyk, og for min del er det ikke aktuelt å være sammen med en person som røyker. Jeg HATER røyk, jeg har nær familie som har bukket under pga driten.

 

Litt dobbeltmoralsk å tillate hasj, men ikke røyk.

 

Det må uansett kunne gå an å snakke med samboeren din på en vanlig måte, og ta opp bekymringene dine. Så får du vurdere hva du gjør basert på svaret hennes.

 

Jeg er ikke for hasj, men grønt/pot. Dessuten snakker vi ikke om å røyke det.

 

Jeg vil ta det opp med henne, men hvordan? Som nevnt lengre opp her kan dette skape mer uro, siden jeg tjuvtittet på facern og mobilen hennes,

 

Jeg er også helt enig med deg angående røyk, og kunne heller ikke vært sammen med noen som røyker.

 

Usikker på hva som er forskjellen på hasj, og det du kaller "grønt/pot" For meg er det samme driten, på lik linje med røyk.

 

For min del tror jeg du har mest å tjene på å være ærlig. Du trodde ikke hun røykte før du falt over FB meldingen, som var ganske uskyldig. Det at du lette gjennom mobilen hennes er vel litt verre, men det får du bare ta.

 

Så lenge du ikke stiller henne opp mot veggen, men snakker på en skikkelig måte, synes jeg ikke hun har noen grunn til å lage noe veldig ut av dette. Hun skal ikke røyke, og du skal ikke snoke i tingene hennes, men komme direkte til henne hvis det er noe du er usikker på.

Lenke til kommentar

Takk :)

 

Angående hasj, så er jeg i mot å røyke det, da det gir mye av de samme bivirkningene som røyk. Jeg drikker heller nesten ikke alkohol, pga den dårlige rusen det gir og de fysiske ulempene. Derfor foretrekker jeg å lage smør med THC i og bruke i god mat.

 

Jeg tenke ikke å stille henne mot veggen nei, men være ærlig og si hva jeg mener og føler. Vi har hatt denne diskusjonen tidligere, og jeg har ikke sett at hun har røyket eller fått hørt det fra noen i nærmiljøet i de festene hun har vært på. Syns egentlig det er litt rart at hun skal ha "lyst" på røyk sånn uten videre. I tilegg ble jo grønt/hasj brownies nevnt, så tror kanskje det kan være noe sånt? Vi pratet om det tidligere å prøve det ut sammen, siden hun ikke har gjort det tidligere. Det er enklere å forholde meg til det, at hun har prøvd hasj siden det har vi snakket om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...