Gå til innhold

Gamer-PC Oppsett til 13K(avstemning ang valg av skjermkort)...


  

14 stemmer

  1. 1. Hvilket skjermkort oppsett ville du valgt?

    • GTX 570 Sli
      2
    • GTX 590
      2
    • GTX 580
      9
    • GTX 560 Ti sli
      1


Anbefalte innlegg

Hei! Skal gå til innkjøp av ny gaming pc, med ekstra vekt på det kommende storspillet Battlefield 3. Dette er min første skikkelige gamer pc så trenger deres meninger om oppsettet. har brukt god tid på listen og den er nøye gjennomtenkt..

 

Kabinett: Cooler Master Haf 932

Hovedkort: Asus P8P67 PRO

Prossesor: Intel core i5 2500K

Skjermkort: Gigabyte GTX 580 SOC

 

Minne/Ramm: Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB(2x4)

 

PSU: Fractal Design newton R2 1000W

Harddisk: Samsung Spinpoint F3 1 TB

 

Lydkort: Creative X-Fi Titanium

 

CPU-kjøler: Noctuna-NH-D14

 

Optisk-enhet: Samsung SH-S223C

 

 

Budsjett: 13.000

Total pris for dette oppsettet er 11.300 hos billigste nettbutikk. Er ganske sikker på at alle komponentene er gode valg, men er mest usikker på GTX 560 Ti(sli) vs single GTX 580, har hørt om problemer når det gjelder kombinasjonen gaming og sli...

 

Takker for Svar! :)

 

*OPPDATERT 4.August 22.15*

Endret av eple65
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har selv hatt sli, gikk smurt, ingen problemer, men ville valgt en litt bedre PSU, siden GTX 560ti har en TDP 171w og en GTX 580 har 233w TDP, men en GTX 580 vil yte mindre enn to GTX 560ti, Men du kan lese Denne så forstår du mer om CF og SLI https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1351386

ser også mye kulere ut med SLI i en maskin :)

 

Edit: oppsettet ser ellers bra ut, trenger nokk ingen forandring untatt PSU, skift denne da til en corsair 750w, denne koster da i overkant av 1100kr hos komplett :)

Endret av Mgut
Lenke til kommentar

Har nå økt budsjette fra 12000 til 13000, og ved å blant annet droppe ssd har jeg nå råd til to alternativer jeg har kommet fram til, GTX 570 Sli eller GTX 590...Dette skal da holde for å kjøre bf3 på max! Men har har vi igjen Sli/ikke Sli problematikken, hvilken ville du valgt?

Endret av eple65
Lenke til kommentar

oki, siden du har valgt å ha 13000 som busjett kan eg lett anbefale gtx 570/580 i sli, men velg da en PSU på 1000w, vist du velger akkurat så komme psu-en din til å slite, men nå kommer jo også nVIDIA med nye skjermkort før jul da med 28nm produksjon, de kommer til å være 3 ganger så raskere enn dagens skjermkort, leaked informasjon, det er no det nVIDIA sier da, men hakke peiling da, men anbefalt å ha en ssd på 120GB, holder akkurat for meg, har litt spill og en del programmer, siden windows 7 i dag tar bortimot 35GB med Oppdateringe, vist du har ssd på 60gb er vell litt for lite da

 

så en 1000w vil holde lengere enn en 850w vil ha, siden med en 1000w så vil ikke den slite så my under last som en 850w ville ha gjort, enn 850w vil da bli varmere enn en 1000w under load

  • Liker 1
Lenke til kommentar

oki, siden du har valgt å ha 13000 som busjett kan eg lett anbefale gtx 570/580 i sli, men velg da en PSU på 1000w, vist du velger akkurat så komme psu-en din til å slite, men nå kommer jo også nVIDIA med nye skjermkort før jul da med 28nm produksjon, de kommer til å være 3 ganger så raskere enn dagens skjermkort, leaked informasjon, det er no det nVIDIA sier da, men hakke peiling da, men anbefalt å ha en ssd på 120GB, holder akkurat for meg, har litt spill og en del programmer, siden windows 7 i dag tar bortimot 35GB med Oppdateringe, vist du har ssd på 60gb er vell litt for lite da

 

så en 1000w vil holde lengere enn en 850w vil ha, siden med en 1000w så vil ikke den slite så my under last som en 850w ville ha gjort, enn 850w vil da bli varmere enn en 1000w under load

 

Oki. Fractal Design Newton R2 1000w strømforsyningen har gjort det meget bra i tester og er billigere enn konkurrentene..er den et smart kjøp?

Lenke til kommentar

Du behøver på langt nær 1000W så f.eks HX750W holder lenge til et GTX570/HD6970 SLI-oppsett. Mitt oppsett med GTX570 SLI trekker maks 490W fra veggen.

 

Ang. Newton R2 1000W så er denne god. Har hatt den selv i noen måneder. Litt usikker på rippel-verdiene da dette ikke testes i de få anmeldelsene jeg har snust opp.

Lenke til kommentar

Ser at folk stemmer "vilt" på GTX 580, kanskje det er løsningen. kjøpe en 650W psu, og kombinere dette med en GTX 580. Penger er ihvertfall spart....og itillegg har jeg jo bare en 60hz monitor, så har egentlig ikke bruk for mer enn 60 fps. 60hz=60fps? Men siden GTX 580 antakelig ikke vil holde 60 fps i bf3 er kanskje 560 Ti sli et bedre valg med tanke på å holde 60 fps stabilt?

Endret av eple65
Lenke til kommentar

På tide at jeg ødelegger moroa her :p

 

Det er desverre litt dårlig tidspunkt å oppgradere pcen på , mye svært spennende rundt hjørnet og både Nvidia og Amd vil komme med nye utgaver av skjermkortene sine.

 

Det man kan forvente seg i løpet av de neste månedene :

 

*Bulldozer cpu fra Amd.

*Nye skjermkort fra Nvidia og Amd.

*Noen overraskelser fra Intel.

 

Uansett så vil dette føre til at prisene faller en god del så det er i mine øyne verdt å vente med mindre man ikke har en pc fra før av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...