Gå til innhold

Gamer-PC Oppsett til 13K(avstemning ang valg av skjermkort)...


  

14 stemmer

  1. 1. Hvilket skjermkort oppsett ville du valgt?

    • GTX 570 Sli
      2
    • GTX 590
      2
    • GTX 580
      9
    • GTX 560 Ti sli
      1


Anbefalte innlegg

På tide at jeg ødelegger moroa her :p

 

Det er desverre litt dårlig tidspunkt å oppgradere pcen på , mye svært spennende rundt hjørnet og både Nvidia og Amd vil komme med nye utgaver av skjermkortene sine.

 

Det man kan forvente seg i løpet av de neste månedene :

 

*Bulldozer cpu fra Amd.

*Nye skjermkort fra Nvidia og Amd.

*Noen overraskelser fra Intel.

 

Uansett så vil dette føre til at prisene faller en god del så det er i mine øyne verdt å vente med mindre man ikke har en pc fra før av.

 

Spørsmålet er hvor mye prisen på foreksempel GTX 580 vil falle, hvis det er bare snakk om noen hundre kroner, så bryr jeg meg egentlig ikke..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok snakk om mer enn noen hundre kroner. Ny produksjonsprosess (28 nm vs 40 nm) vil gi en god del bedre ytelse til samme prislapp. Om du skal oppgradere til BF3, ser jeg ikke helt hvorfor du eventuelt stresser med det.

 

Nøyaktig hvor mye bedre ytelse vi vil se per krone er vanskelig å si i dag, men om du vil ha litt perpektiv på det, kan du jo se på en i5-2500K mot Nehalem. Mindre prosess gir mindre strømforbruk, som gir mindre varme. Og det blir billigere å produsere hver transistor, samt at man får plass til flere. Du kan legge sammen to og to.

 

Vent om du ikke ha PC nå.

Lenke til kommentar

Det er nok snakk om mer enn noen hundre kroner. Ny produksjonsprosess (28 nm vs 40 nm) vil gi en god del bedre ytelse til samme prislapp. Om du skal oppgradere til BF3, ser jeg ikke helt hvorfor du eventuelt stresser med det.

 

Nøyaktig hvor mye bedre ytelse vi vil se per krone er vanskelig å si i dag, men om du vil ha litt perpektiv på det, kan du jo se på en i5-2500K mot Nehalem. Mindre prosess gir mindre strømforbruk, som gir mindre varme. Og det blir billigere å produsere hver transistor, samt at man får plass til flere. Du kan legge sammen to og to.

 

Vent om du ikke ha PC nå.

 

Du har et poeng der ja. og trenger ikke pc nå, har allerede en som funker til alt unntatt gaming, videoredigering o.l. Men kortene er vel forventet før 25.oktober?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...